Surface pro på mellandagsrean, 3an eller 4an?

Permalänk
Medlem

Surface pro på mellandagsrean, 3an eller 4an?

Jag har ett litet bekymmer när det kommer till vilken jag ska köpa. Jag ska köpa en surface pro till studierna och den kommer användas framförallt till anteckningar och lättare programmering. Kommer även användas till lite bildredigering och eventuellt andra liknande "utvecklarprogram".

Valen jag står inför:
Pro 4 i5 128gb 8gb ram.
Pris 14 000 kr

Pro 3 i7 256gb 8gb ram.
Pris 11 000 kr

Pro 3 i5 128 gb 4gb ram
Pris 8500 kr

Pro 4 i5 128gb 4gb ram.
Pris 10 600 kr

Type cover och annat diverse grejs tillkommer på 1500 kr totalt ungefär. Om jag köper en pro 3 vill jag nog köpa 4ans penna som extra (+600kr), den är tydligen bättre och anteckningar är en vital del. Det sägs dock att pro 3 throttlar rätt mycket också.

Är det någon som har lite erfarenhet av surface eller vad ni tycker låter vara mest värt pengarna. Jag har personligen inget problem att betala för extra prestanda och har helst så mycket prestanda som möjligt om den är ekonomiskt försvarbar.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det var ganska stor skillnad på 4an mot 3a, dvs att 4an blev bättre. Det du räknar upp så är det inget som behöver någon direkt styrka så tror även att en m-processor skulle klara det bra.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Vill minnas att det var ganska stor skillnad på 4an mot 3a, dvs att 4an blev bättre. Det du räknar upp så är det inget som behöver någon direkt styrka så tror även att en m-processor skulle klara det bra.

Jo men extra prestanda är alltid välkommet men det kan ju vara så att det ser bra ut på papper, men verkligheten tycker annorlunda. Som att den throttlar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Jo men extra prestanda är alltid välkommet men det kan ju vara så att det ser bra ut på papper, men verkligheten tycker annorlunda. Som att den throttlar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, ju mer prestanda ju bättre. Vill minnas att det finns en recension här på swec för både surface 4 och 3 som du bör ta en titt på

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Hedersmedlem

*Tagit bort flamebait*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Hmm ja inte ett omöjligt alternativ alls. Men dock så gillar jag konceptet med större skärmyta på surface, hade förmodligen köpt Surface Book med sina 13.5 tum om den funnits i sverige...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackbob:

hade förmodligen köpt Surface Book med sina 13.5 tum om den funnits i sverige...

Finns att köpa på brittiska Amazon, du får dock 2st ultrabooks för samma pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Finns att köpa på brittiska Amazon, du får dock 2st ultrabooks för samma pris.

Japp, tittade lite på att importera den innan. Sen såg jag att det kostar ~22 000 kr, då tittade jag inte mer på det haha...

Skickades från m.sweclockers.com