Fungerar denna skärm med min övriga setup?

Permalänk
Medlem

Fungerar denna skärm med min övriga setup?

Hej alla!

Behöver ställa en något banal fråga innan jag slänger iväg en beställning. Funderar på att köpa ASUS MG279Q men vill gärna dubbelkolla här om det klaffar med min övriga setup.

Mitt grafikkort är ett ASUS Radeon R9 280 3GB (inte 280x) och min CPU är en i7 3770K 3,5GHz Ivy Bridge. Spelar mest Rocket League och ev lite CS:GO men i övrigt främst icke-spelande användningsområden.

Funkar skärmen hyffsat med min setup (tänker främst på min GPU)? Pallar den driva 4k?

Ångrar ju att jag inte köpte ett bättre grafikkort tidigare. Men kan mycket väl tänka mig uppgradera det framöver. Vore dock bra att veta om denna lösning fungerar fram till dess.

God jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av virion:

Funkar skärmen hyffsat med min setup (tänker främst på min GPU)?

Både grafikkortet och skärmen har DisplayPort 1.2, så det är inget problem där. Däremot så kommer du ju inte att kunna köra några särskilt krävande spel och komma upp i 144 Hz med den skärmen och grafikkortet, 1440p i 144Hz är ju väldigt krävande för grafikkortet. Rocket League och CS:GO kanske går med lite lägre inställningar, jag har inte riktigt koll på det. Men rent anslutningsmässigt så ska det fungera i alla fall.

Skrivet av virion:

Pallar den driva 4k?

Skärmen är inte en 4K-skärm, så jag vet inte riktigt vad du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Både grafikkortet och skärmen har DisplayPort 1.2, så det är inget problem där. Däremot så kommer du ju inte att kunna köra några särskilt krävande spel och komma upp i 144 Hz med den skärmen och grafikkortet, 1440p i 144Hz är ju väldigt krävande för grafikkortet. Rocket League och CS:GO kanske går med lite lägre inställningar, jag har inte riktigt koll på det. Men rent anslutningsmässigt så ska det fungera i alla fall.

Tack för info, uppskattas mycket! Då har jag lite mer kött på benen. Kanske dum fråga, men finns det risk att det till och med kan se sämre ut än på min nuvarande 720p 23"-skärm? Med tanke på att du säger att jag kanske får köra lägre grafikinställningaf i spelen. Eller kommer jag kunna körs typ 60 Hz och få schysst resultat?

Skrivet av perost:

Skärmen är inte en 4K-skärm, så jag vet inte riktigt vad du syftar på.

Vet inte hur jag tänkte riktigt, glöm det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan spela utan problem på denna skärmen.
Sen om du startar battlefield 4 så kommer du ha nytta av freesync nör du ligger på lägre fps! Köp ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Du kan spela utan problem på denna skärmen.
Sen om du startar battlefield 4 så kommer du ha nytta av freesync nör du ligger på lägre fps! Köp ^^

Låter fint! Tror dock inte mitt grafikkort stöder Freesync? Känns ju oavsett som en bra skärm dock, även utan Freesync.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tompanhuhu:

Du kan spela utan problem på denna skärmen.
Sen om du startar battlefield 4 så kommer du ha nytta av freesync nör du ligger på lägre fps! Köp ^^

Freesync funkar inte med 280 korten tyvärr:( Däremot funkar mantle bra med med 280 i bf4:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Tack för er input! Slog till nu på cdon för 4990 kr

Skickades från m.sweclockers.com