D3 Demon hunter ring problem.

Permalänk

D3 Demon hunter ring problem.

hej

sitter ju st nu och väljer mellan 2 olika ringar och kan inte riktigt bestämma mig vilken som blir bäst.

sitter med en fockus ring i ena sloten som är bra rollad med hög dex crit dmg och crit chans

sitter nu och väljer mellan att ha restraint eller inte ihop med den.

har en ok rollad mendal heal med 8+ Disco vilket med min spec och gear (Unhallowed)bör ge +120 dmg nackdelen är att den saknar sockel.

vet inte riktigt vad för gem jag ska ha 3e gem heller då jag använder zei´s stone och i focus och trapped imin hellfire neck
testat runt lite och hittar ingen som jag tycker passarriktigt
andra rekomenderar Taeguk vilket jag provat men känns som en waste of slot iom att den knappt triggar upp mer än 5-10 stacks kanske på trash åt gången innan den faller av maxar väl något högre på segare riftbossar och elitepack.

länk ifall bilden inte funkar.
https://www.dropbox.com/s/cjrd01j7wx6dduc/D3%20ring.png?dl=0

så som sagt +~22dmg mer eller en gemslot extra typ det står mellan

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Restraint enkelt val.
Gems Zei>Trapped>Powerful

Enkelt. Något mer?
PS: Du skall inte lyssna på Taeguk ivrarna. Sure, I teori så bör den fungera. Men inte ens i simulering är den lika bra som de andra. Checka someplace eller progress ifall du vill läsa mer.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Necrofilar min gammla tråd då jag fått lite fler frågor nu istället för att göra en ny.

den gammla frågan är typ avklarad även om jag funderar åter igen på om jag ska använda mendal heal nu när nya patchen kommit och unhallowed fått sig en boost på ytterligare 5% extra dmg/disc till totalt 20%dmg/disc. vilket just nu ger mig +1660%dmg utan mendal och +1820%dmg med mendal heal i mitt fall.

dvs byta bort min hellfire neck,focus, och restraint mot mendal heal, och ev the compass rose och travelers pledge.

det jag missar är ju min 5é passiv skill som jag hittills bara lyckats rolla fram single out än sålänge som något vettigt. men känns inte som något måste kommer dessutom öka min dmg med 18% totalt med att byta bort min halvdassigt rollade restraint och min hellfire mot ovanstående.

gött me ytterligare 50% reduced dmg iaf när man skenar runt och 100% mer dmg om man har nån/några med sig så man kan stå lite längre bak stilla i bakgrunden typ.

ska blanda runt lite å prova får vi se vad jag landar på nu möjligt att de ändå blir focus/restraint

använder unhallowed essence och multishot specc.

sen till dagens fråga

satt och funderade på om man skulle byta vengance (använder inte caltrops som i länken ovan från diablofans har thrill of the hunt istället för att trigga min gem tycker inte caltrops är speciellt smidigt till det...) mot Marked for death och en runa tanke som slog mig att jah har calamity som vapen som automagiskt delar ut märken dock osäker på om den även delar ut runeffekten.

la på mortal enemy runana och testade lite men kändes som att de gick åt lika mycket hatred ändå så osäker på om calamity även slänger ut runan om man har skillen i hotbar eller inte.

sen 3e fråga

vilken är bästa primary skillen nu för en fire unhallowd multispammer nu när entangling shot fått sin hatred regen samma som evasive som var the shit innan + att runan för att få 7 hatred där är firedmg istället.

Entangling shot är ju bra för att den slöar ner dem så att den triggar min gem men inte så effektiv iom att man inte kör dem mer än möjligen var 3e multishot typ för att hålla buffar uppe och träffar endast ett target åt gången gör dock samma dmg för varje träff som evasive+ min ele dmg bonus från gear.

fördelen med evasive är ju att den gör lite mindre på main target men sen halva dmg´n till 2st kompisar brevid typ.

det lutar åt att evasive borde vara mer bang for the buck än entangling men vet inte riktigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

F/R multiplicerar skada med 225%. UE ger additiv skada?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

F/R multiplicerar skada med 225%. UE ger additiv skada?

det är de ja är osäker på hur de menar med det för jag tolkar det som att för varje poäng deisc jag har kvar i mätaren får jag +20% dmg på min dmg multiplier

hur får du fram 225%?
de lägger väl bara på 100% på min dmg multiplier? typ motsvarande vad jag får för 5 disc? eller räknas dem på något annorlinda sätt där?

har ingen större koll på hur damagemultipliern räknas på olika grejjori spelet är mer casual spelare och kör mest på trial and error och provar mig fram med olika byggen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: varje ring multiplicerar din skada med 1,5.
1,5*1,5=2,25

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

@Rouge of Darkness: varje ring multiplicerar din skada med 1,5.
1,5*1,5=2,25

ok.

men skulle va bra att veta hur de räknar på unhallowed setet.

för rent teoretiskt om de räknar på samma sätt där bli basdmg ggr 1.2 för varje disc jag har då i mätarn.

har 83 med full mätare utan mendal (+8 disc) och 91 med. brukar sällan gå under 90% fylld mätare försöker hålla den så full som möjligt utan att tappa fart så man klarar tiden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: UE är additiv, fnr ger betydligt mer skada än en manald heal

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

@Rouge of Darkness: UE är additiv, fnr ger betydligt mer skada än en manald heal

ok. problemet typ löst då.

du får gärna förklara hur jag ska räkna bonusen i UE utöver det kan underlätta om jag stöter på flera liknande tillfällen och hur denna räknas är ganska otydligt.

(6) Set:
Your generators, Multishot, and Vengeance deal 20% increased damage for every point of Discipline you have.

ingen kommentar om fråga 2/3?

angående Mark of death och runa med calamity

och om bästa generatorn fortfarande är Evasive fire eller om det är värt ett byte till t.ex entangling bara för att få generator med firedmg.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: spelar inte dh själv, men om tex multishot gör 400% wepdmg och du har 40 dis och 6p bonusen så kommer multishot göra 400+800=1200% wepdmg.
Om du då skulle ha en manald med +10 dis så skulle det alltså bli 1200+200=1400% wepdmg.
Med fnr skulle du ha 1200*2,25=2700% wepdmg.

Tror jag..

Spelar som sagt inte dh, men ska kika på de andra frågorna också, inte läst dem än...

Edit

Tror calamity lägger marked med aktiv runa bland skills.

Snabbt svar ang generators skulle jag välja den som ger mest hatred/sec, oavsett element.

Åter igen, tror jag..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness Jag hade bytt ut Caltrops mot Vengeance med Seethe runan för hatred reg. Samt försöka att få tag på Dawn (hand crossbow) och cuba den för lägre CD på Vengeance. Verkar som det är möjligt att ha Vengeance uppe permanent i 2.4. Har inte hunnit att testa själv ännu

Ang. Evasive fire, så kör jag alltid med runan som ger mest hatred reg + att den är multi target. Men det är bara att testa och känna efter vad som fungerar för dig

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

http://www.d3planner.com/

Om du vill labba med olika builds mm.

Permalänk
Skrivet av maniac:

@Rouge of Darkness Jag hade bytt ut Caltrops mot Vengeance med Seethe runan för hatred reg. Samt försöka att få tag på Dawn (hand crossbow) och cuba den för lägre CD på Vengeance. Verkar som det är möjligt att ha Vengeance uppe permanent i 2.4. Har inte hunnit att testa själv ännu

Ang. Evasive fire, så kör jag alltid med runan som ger mest hatred reg + att den är multi target. Men det är bara att testa och känna efter vad som fungerar för dig

jo Vengance kör jag redan och gjorde redan i 2.3 tyckte aldrig om coltraps spammandet bara länkade den för var den jag utgick ifrån.

va rätt säker på att ja sparat en dawn men hade fan gjort mig av med den för mer plats innan 2.4 :/

blir 77% CDR eller nå sånt för att den ska hinna klart innan den tar slut hela tiden eller nått?

borde ju inte va helt omöjligt att dra ihop tycker man ä ju 65% på dawn om ja skippar calamity å bryter ner skillen så behöver ju typ bara 12% till utöver det för att den ska gå jämnt ut med uptime.

så kör jag en blå gem i huvet eller rollar in lite cdr i några delar så borde de va så att den precis hinner ticka ut cooldownen innan den tar slut .

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo Vengance kör jag redan och gjorde redan i 2.3 tyckte aldrig om coltraps spammandet bara länkade den för var den jag utgick ifrån.

va rätt säker på att ja sparat en dawn men hade fan gjort mig av med den för mer plats innan 2.4 :/

blir 77% CDR eller nå sånt för att den ska hinna klart innan den tar slut hela tiden eller nått?

borde ju inte va helt omöjligt att dra ihop tycker man ä ju 65% på dawn om ja skippar calamity å bryter ner skillen så behöver ju typ bara 12% till utöver det för att den ska gå jämnt ut med uptime.

så kör jag en blå gem i huvet eller rollar in lite cdr i några delar så borde de va så att den precis hinner ticka ut cooldownen innan den tar slut .

Av vad jag har läst så behöver man 36.5% CDR utöver Dawn för perma Vengeance. Från reddit:

Vengance has a CD of 90 secs. A cubed dawn cuts that by 65% bringing it down to 31.5 secs. To cut that down to 20 secs (vengeance's uptime) you need (1 - 20/31.5) = 36.5% in sheet CDR.
With Paragon (10%) a diamond (12.5%) and 3x items with max rolls (8%,8%,8%) your sheet CDR should be: 38.67% which is more than enough to have perma Vengance so you should really aim for around 37% to give yourself some overlap.

Ska i alla fall bli intressant att testa när jag fått tag i en Dawn

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Av vad jag har läst så behöver man 36.5% CDR utöver Dawn för perma Vengeance. Från reddit:

Vengance has a CD of 90 secs. A cubed dawn cuts that by 65% bringing it down to 31.5 secs. To cut that down to 20 secs (vengeance's uptime) you need (1 - 20/31.5) = 36.5% in sheet CDR.
With Paragon (10%) a diamond (12.5%) and 3x items with max rolls (8%,8%,8%) your sheet CDR should be: 38.67% which is more than enough to have perma Vengance so you should really aim for around 37% to give yourself some overlap.

Ska i alla fall bli intressant att testa när jag fått tag i en Dawn

jo 77% CDR är det totala av 90sec du minst måste MINST dra av för att den precis ska hinna färdigt när föregående går ut med ~1.5% överlapp vilket blir 1.35sec överlapp så lite mer skadar ju inte så man inte måste sitta och va me konstant på knappen var 20e sec för att hålla den uppe.

och troligen kommer det inte va spelbart då för mycket focus kommer gå åt att hålla kolla på coldownen med den lilla marginalen.

jag tror 37/38% där är om man vill ta bort typ hela cooldownen på skillen så man bara kan spamma den när man har tid typ oavsett om den är slut eller inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows