Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

KEYTRONIC - ERGOFORCE KT2001 PS/2

Permalänk
Medlem

KEYTRONIC - ERGOFORCE KT2001 PS/2

Ett fullt fungerande KeyTronic - Ergoforce tangentbord.

Pris: Bud
Frakt: Gratis

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk

@aka-tora: är det mekaniskt? isf är jag intresserad och kan tänka mig lägga ett första bud

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Skrivet av john00133:

är det mekaniskt? isf är jag intresserad och kan tänka mig lägga ett första bud

Nej, det är inte mekaniskt. Däremot så är det uppdelat i zoner med olika tryck som krävs för att aktivera tangenter. Har ägt ett för längesedan.

Permalänk
Skrivet av eduenlamer:

Nej, det är inte mekaniskt. Däremot så är det uppdelat i zoner med olika tryck som krävs för att aktivera tangenter. Har ägt ett för längesedan.

aha ok jag är nämligen ute efter ett mekaniskt model m (vilket jag trodde detta va)

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

@aka-tora: är det mekaniskt? isf är jag intresserad och kan tänka mig lägga ett första bud

Keytronic Ergoforce är rubber dome, men bra rubber dome. Hade de fortfarande tillverkats hade jag nog köpt ett till eller två. På den tiden jag köpte mina så var de inte speciellt dyra, visst, det fanns billigare tangentbord, men för att ändå vara kvalitetsprodukt som kan hålla bra i 10+ år om man inte har aggressionsproblem så var de ganska billiga.

Totalt sett så har mina Keytronics varit de tangentbord som haft mest "bang for the buck" av de tangentbord jag haft.
Sen har mitt Logitech diNovo Edge varit prisvärt, jag fick tag på ett begagnat, men knappt använt till ett bra pris.
Eller nu senast mitt Logitech G710+ (Cherry MX bruna brytare ) från Elgiganten på Black Friday rea.
Men båda dem är såna jag köpte för att jag fick bra pris på dem.
Ergoforce tyckte jag var prisvärda till ordinarie pris.

Permalänk
Medlem

Äger ett själv och kan säga att det är lite åt Topre-hållet (äger två Topre, vanlig och silent-vartianten). Mycket skönt att trycka på om man är ute efter en mjuk men distinkt känsla i nedslaget, samt väldigt tyst. Är man däremot specifikt ute efter något högljutt och klickigt med stark taktil respons är man nog ganska fel ute.