Windows 10 en riktigt mardröm....

Permalänk

Trodde allt var fixat då fick jag en blåskärm som säger "DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL (cmudaxp sys)" ....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Hedersmedlem

@blue eyed devil

Vänligen redigera/PM:a en ny trådstart med lite mer "kött på benen" annars är jag tyvärr tvungen att låsa tråden. Just nu saknar tråden en vettig frågeställning/diskussionsvärde (vilket man ser på en del av inläggen).

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag testar Windows 10 nu och aktiverar med min nuvarande Windows 7 nyckel kan jag sen vid etts enare tillfälle efter 30 dagar återgå till min Windows 7 license,
Dvs göra en Clean install av Windows 7 via skiva sen knappa in min Nyckel? eller är det som så att efter 30dagar så är det permanent Windows 10 som gäller oavsett?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Ifall man har win 7 ultimate, får man motsvarade versionen av 10an då eller får alla home varianten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Men det verkar ju inte vara mycket som funkar med windows 10 atm, helt buggat, det är ju inte moget. Ska försöka hitta en billiga windows 7 key nu för tänkte ha kvar windows 7 på gamla datorn.

"therefore I highly suggest you remove any security software before proceeding. Windows 10 for example does not support Outpost Firewall.

Read more at: http://windows7themes.net/en-us/5-ways-to-fix-irql-not-less-o... © windows7themes.net"

Jag kör telia säker surf, kan det vara det som muppar?

Alla på reddit säger att jag ska Verifying game files hittade denna länk http://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_10-up... så ska testa det

"Windows Resource Protection did not find any integrity violations."

Aja ska testa detta då "Method 2: Unplug USB Devices & External Devices
1. Step Unplug all external devices including USB drives and other external devices. Everything!

2. Step Reboot, check if the issue persists."

Har ju en usb mic, fan tänk om det är den...

Okey en polare som är en riktigt kodknäckare fjärstryde min dator och gjorde något skumt, han sa att det låg kvar rester av realtek.

Ja, det är ditt telia surf antivirus som strular. Jag är 95% säker på det. Avinstallera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

@blue eyed devil *Tråd låst*

Vänligen PM:a en ny trådstart med lite mer "kött på benen" ifall tråden ska öppnas igen. Just nu saknar tråden en vettig frågeställning/diskussionsvärde. Se även detta inlägget.

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...