Svenska DICE gör VR-avdelning i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Svenska DICE gör VR-avdelning i Stockholm

Den svenska spelstudion DICE syr ihop en dedikerad avdelning för virtuell verklighet, vilka ska arbeta med konceptet till den egna spelmotorn Frostbite.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om deras VR system kommer släppas buggigt och utan vissa delar, som man senare får köpa som DLC.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Undrar om deras VR system kommer släppas buggigt och utan vissa delar, som man senare får köpa som DLC.

Retail spelet bara aktivt för ena öga
Aktivera andra ögat DLC - $20

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Undrar om deras VR system kommer släppas buggigt och utan vissa delar, som man senare får köpa som DLC.

Finns bara ett sätt att få reda på det, och det är uppenbarligen att förhandsboka det för 599kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Finns bara ett sätt att få reda på det, och det är uppenbarligen att förhandsboka det för 599kr.

Va? Då missar du ju allt, men du vill ha Gold edition med Session pass, så 1200 minst!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Skapligt roligt arbete och jobba där. Typ drömjobbet på min lista i alla fall...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Spawnbadboy:

Retail spelet bara aktivt för ena öga
Aktivera andra ögat DLC - $20

Vi skämtar nu...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Må vara hänt att jag är efter, men vadan denna plötsliga VR-hets? Först en VR-flik på Sweclockers, och sedan massa VR-nyheter. Vad är grejen jag missat? Kan inte se något paradigmskifte, VR-grejen verkar lunka på i samma mystakt som för någon månad sedan.

Edcit: och var tusan tog tävlingsfliken vägen? Den försvann i samma veva som VR-fliken tillkom om jag inte är helt ute och cyklar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@kaput:

Jag tror du har rätt om konsumentmarknaden. Det är förmodligen därför EA är avvaktande.

Än så länge finns det inte så många som äger ett par VR-glasögon, men om 3-5 år har dem nog en ganska välslipad avdelning och det finns större konsumentmarknad. Det är nog där dem har sitt sikte.

Permalänk
Medlem

Bra att fler ger sig in i leken. VR är utan tvekan framtiden för spel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Må vara hänt att jag är efter, men vadan denna plötsliga VR-hets? Först en VR-flik på Sweclockers, och sedan massa VR-nyheter. Vad är grejen jag missat? Kan inte se något paradigmskifte, VR-grejen verkar lunka på i samma mystakt som för någon månad sedan.

Edcit: och var tusan tog tävlingsfliken vägen? Den försvann i samma veva som VR-fliken tillkom om jag inte är helt ute och cyklar.

Eftersom konsumentprodukter för VR börjar närma sig. Gear VR som släpptes för någon vecka sen, HTC Vive som ska släppas denna månad och Oculus Rift i början på nästa år.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Inaktiv

VR är inte tillräckligt bra. Ögonspårning med adaptiv fokus måste till. Även då kommer tekniken vara begränsad till instanser där kameran inte rör sig i förhållande till bäraren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Må vara hänt att jag är efter, men vadan denna plötsliga VR-hets? Först en VR-flik på Sweclockers, och sedan massa VR-nyheter. Vad är grejen jag missat? Kan inte se något paradigmskifte, VR-grejen verkar lunka på i samma mystakt som för någon månad sedan.

Edcit: och var tusan tog tävlingsfliken vägen? Den försvann i samma veva som VR-fliken tillkom om jag inte är helt ute och cyklar.

Så länge ingen seriös produkt lanserats så finns det bara en hypotetisk marknad. Intresset verkar vara stort bland många men om produkterna skjuts upp igen och det dröjer månader till nästa möjliga lansering lär nog intresset sjunka.

Samtidigt lär det ju finnas fantaster likt hur det var när 3D skärmar var som mest aktuellt (eller nja...). VR och AR borde ha en större chans men än så länge har inget alltför stort hänt sedan Occulus VR presenterades på Kickstarter för flera år sedan.

Jag håller tummarna men kommer troligen avvakta med köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Bra att fler ger sig in i leken. VR är utan tvekan framtiden för spel.

Jag håller med, flera kanske gör att det blir ännu mer fart i utvecklingen. Men jag tror dock fortfarande att det ligger ganska långt framåt i tiden innan det är moget nog att gå ut den stora massan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zamando:

Jag håller med, flera kanske gör att det blir ännu mer fart i utvecklingen. Men jag tror dock fortfarande att det ligger ganska långt framåt i tiden innan det är moget nog att gå ut den stora massan.

Absolut. Det krävs nog en entusiastgeneration eller två innan tekniken verkligen är redo att slå igenom hos den stora massan.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Uscha, senaste bra Dice gjorde va BFBC2...

Allt efter det har dom gjort gjort ett helt spel (som oftast är bra tyvärr), sedan med kirurgisk precision separerat upp allt i en Main del man tar fullt betalt för sedan resterande sålt som DLCs...
Lär nog inte bli annorlunda med detta...