Permalänk
Medlem

AMD Nano

Så, drog hem ett Nano från Komplett för 4500:- nyss. Funderar på att man tar och bygger om datorn från ett R4 chassi till något mycket mindre och enklare att bära på. Har ni några förslag på chassin (gärna dämpade som R4:an)?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Så, drog hem ett Nano från Komplett för 4500:- nyss. Funderar på att man tar och bygger om datorn från ett R4 chassi till något mycket mindre och enklare att bära på. Har ni några förslag på chassin (gärna dämpade som R4:an)?

är lite avis på dig nu.

grattis till ett bra pris på ett jäkligt fint kort! kör du med mitx så välj det minsta du kan köpa så haru en extremt kraftfull mini gaming pc!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3162837 Kanske kan vara ett alternativ(m-itx), ej ljuddämpat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Så, drog hem ett Nano från Komplett för 4500:- nyss. Funderar på att man tar och bygger om datorn från ett R4 chassi till något mycket mindre och enklare att bära på. Har ni några förslag på chassin (gärna dämpade som R4:an)?

Jag köpte också ett Nano (från XFX) på Komplett bara några timmar tidigare, men mitt kostade 4999.
Kan man höra av sig till Komplett? Anser det är lite fult av dem att sänka priset så mitt under black friday när jag trodde jag hade gjort en bra deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Jag köpte också ett Nano (från XFX) på Komplett bara några timmar tidigare, men mitt kostade 4999.
Kan man höra av sig till Komplett? Anser det är lite fult av dem att sänka priset så mitt under black friday när jag trodde jag hade gjort en bra deal

Ingen aning. Jag kikade på Nano när jag såg 4999:- men kände inte att det var helt värt det, när jag senare såg att den var ännu mer sänkt till 4499:- så slog jag till.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredrik831:

Jag köpte också ett Nano (från XFX) på Komplett bara några timmar tidigare, men mitt kostade 4999.
Kan man höra av sig till Komplett? Anser det är lite fult av dem att sänka priset så mitt under black friday när jag trodde jag hade gjort en bra deal

Kontakta Komplett, de borde nog kunna lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kontakta Komplett, de borde nog kunna lösa det.

Jag gör det så får vi se vad de säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Så, drog hem ett Nano från Komplett för 4500:- nyss. Funderar på att man tar och bygger om datorn från ett R4 chassi till något mycket mindre och enklare att bära på. Har ni några förslag på chassin (gärna dämpade som R4:an)?

Vansinnigt bra pris grattis! Jag hade byggt i silverstone sg13, mindre än så tror jag inte finns. Nano är ett strypt Fury X väl, dvs hela stora fury kretsen och inte fury utan x?

Permalänk
Medlem

Hade också velat ha ett nano bara för att det är så coolt

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Hur står sig detta kort mot konkurrenterna om man räknar in överklockning? Som jag förstod var det väldigt begränsade möjligheter för överklockning för detta. I en artikel läste jag att ett överklockat sapphire nitro 390 8 gb presterade likvärdigt detta. Är det isf bättre att satsa på det om man inte ska bygga ett mini-itx? Prisskillnaden är cirka 1500 :- (black friday priser)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sparable:

Lånar tråden lite. Hur står sig detta kort mot konkurrenterna om man räknar in överklockning? Som jag förstod var det väldigt begränsade möjligheter för överklockning för detta. I en artikel läste jag att ett överklockat sapphire nitro 390 8 gb presterade likvärdigt detta. Är det isf bättre att satsa på det om man inte ska bygga ett mini-itx? Prisskillnaden är cirka 1500 :- (black friday priser)

du köper inte det kortet för att överklocka med så valet är enkelt.
med ett nano får du bästa prestandan i klassen med 175w.
för 4500kr är ett Nano givet jämfört med ett 390x.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@Flopper: Jag formulerade frågan fel, det jag menade var hur prestandan i de respektive korten mäter sig med varandra om man överklockar det ena (390 nitro luftkylt) och kör det andra oklockat? Och då med hänsyn till att nanot har en högre prislapp.

Även om jag inte kan/vill överklocka R9 nanot så återstår ju den möjligheten med andra kort.

Permalänk
Medlem

Ett nano kort går visst att överklocka.. Och det klockar rätt bra.

Tdp ligger på 175 och betyder inte att den drar 175w för det, faktum är att den drar nästan 250w i full load.

kanske kan va till hjälp!

Mvh

Permalänk
Medlem

Har komplett fått iväg några ordrar på dessa nano kort?. Beställde efter klo 16 i fredags men står fortfarande bekräftad på orderstatus.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

@ArKAN: Mitt står fortfarande som bekräftat.

Permalänk
Medlem

Bekräftad
Order lagd: 2015-11-27 17:33

Permalänk
Medlem

bekräftad här med.. 2st även en asus router och fidelio x2 .. spännande

Permalänk
Medlem

Står bekräftat för mig också, inget har skickats ännu. Kom igen nu Komplett, behöver min lilla ängel!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Samma här, beställde 2 stycken kl 16:23 i fredags, och en Acer XR341CK från CDON. Skärmen kom redan igår... Hoppas verkligen Komplett skickar grejerna idag!

Permalänk
Medlem

Mitt står nu som skickad! Lade min beställning 16:05!

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Fortfarande bekräftat

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av celoz:

Fortfarande bekräftat

Släng iväg ett email till komplett.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Släng iväg ett email till komplett.

Jo, tar och gör det om det inte skickats iväg på eftermiddagen.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag chattade med supporten, och supporten sa att korten finns i lager och redo att skickas, men att Komplett ännu inte hunnit få iväg alla ordrar som lagts under Black Friday. Förhoppningsvis skulle de skickas idag, och då med 1-2 dagars leveranstid.

Nu är det bara att hålla tummarna för att Komplett inte maskar.

Permalänk
Medlem

Min order verkar vara släppt för plock nu. så förhoppningsvis hinner dom få iväg det idag.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

Ni kan väl posta här om och hur ni klockar era nanos

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått hem sitt kort än? Det verkar dröja och man får inte fram något vettigt när man spårar försändelsen.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Är det någon som fått hem sitt kort än? Det verkar dröja och man får inte fram något vettigt när man spårar försändelsen.

Samma för mig när jag söker efter leveransen på posten. Har haft samma problem med tidigare ordrar från komplett på senare tid.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Samma för mig när jag söker efter leveransen på posten. Har haft samma problem med tidigare ordrar från komplett på senare tid.

Nu har mitt kort dykt upp i Örebro så det blir sannolikt leverans imorgon. Jag kunde se försändelse via kollinumret i orderhistoriken. Spåra-länken i bekräftelsemailet som skickar en till postnord.no visar ingen information dock.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Grattis till er som fick tag på Nano under 5k!

Det borde gå alldeles utmärkt att använda sig av Fractal Design Node 304 med nano, det gör att man kan använda sig av i princip vilket nätagg som helst då man inte tvingas ha ett nätagg som är max 160 mm långt.

Visa signatur

Gammal gubbe