Permalänk
Medlem

CS:GO mini freeze

Hej,

Jag har byggt ihop en ny dator med i7 Skylake 6700, Corsair Vengance LPX 16gb ram, Samsung 850 Evo 500gb ssd, Msi Gtx980ti, Msi z170 Krait Gaming mb, Evga 750w g2 agg, Acer Predator 27" 144hz 1ms (EJ G-Force) m,m och kör Windows 10.

CS:GO är det enda gamet jag installerat och när jag spelar det får jag mini mini freezes, knappt märkbara men endå tillräckligt irriterande men jag kan inte se att det blir någon fps drop och om det blir det är det för snabbt för mig att hinna se.
(Stängt av v-sync i nvidia panelen, tvingar spelet att köra i 144hz samt 300fps, rate 128000 m,m)

Sedan... någon dag varannan vecka eller nåt låser sig datorn och oftast 2-3 gånger ganska tätt inpå när jag spelar och sen fungerar den ett par dagar eller veckor igen utan att låsa sig?

Mvh Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man kan felsöka detta problemet? Det som är mest irriterande är ju när datorn hänger sig 2-3 gånger på en dag sen inte mer på ett tag.
Har uppdaterat alla drivrutiner men igår hände det igen.
Även när datorn hänger sig så kan det vara ett jädra oljud i lurarna.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Har du geforce experience installerat? Jag hade liknande problem med både WoW och CS. Efter att jag avinstallerat experience så flyter det på än så länge!