WIN10 - En administratör har blockerat dig...

Permalänk
Medlem

WIN10 - En administratör har blockerat dig...

Hej,

Får felmeddelande när jag skall köra ett program med Win10 som administratör:

En administratör har blockerat dig från att köra denna app. Kontakta administratören om du vill ha mer information.

Jag är ju admin själv? Hur får jag bort den här skiten så jag kan köra programmen?

Tacksam för svar.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

Hej,

Får felmeddelande när jag skall köra ett program med Win10 som administratör:

En administratör har blockerat dig från att köra denna app. Kontakta administratören om du vill ha mer information.

Jag är ju admin själv? Hur får jag bort den här skiten så jag kan köra programmen?

Tacksam för svar.

Vilket program är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

Vilket program är det?

Det är Photoshop CS6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem

Och det är en lagligt köpt version av Photoshop? Microsoft kan nämligen kolla om du kör piratkopierade program.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MatteN:

Och det är en lagligt köpt version av Photoshop? Microsoft kan nämligen kolla om du kör piratkopierade program.

Utmärkt att "snyltare" äntligen inte kan köra Photoshop!

Öppnar för andra program!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Och det är en lagligt köpt version av Photoshop? Microsoft kan nämligen kolla om du kör piratkopierade program.

Har för mig att detta inte gällde alla program, utan endast Windows-relaterad programvara. Office och Windows själv t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

Hej,

Får felmeddelande när jag skall köra ett program med Win10 som administratör:

En administratör har blockerat dig från att köra denna app. Kontakta administratören om du vill ha mer information.

Jag är ju admin själv? Hur får jag bort den här skiten så jag kan köra programmen?

Tacksam för svar.

Är UAC inaktiverat och du sedan uppdaterar Windows 7 till Windows 10 kan detta inträffa,.
Likaså om du inaktiverar UAC på Windows 10.

Ytterligare som kan strula är faktiskt att du kan få detta felmeddelande med vissa program som du försöker köra som Administratör dvs via högerklick "kör som administratör" under Windows 10 men programmet är inte skapat att behöva förhöjda privilegier..
Om så välj starta det på vanligt sätt, och om det är det du gör, se ovan om UAC.

Till sist Windows 10 fungerar inte riktigt som tidigare Windows när det gäller dessa saker, säkerhet och rättigheter är lite högre eller om man så vill lite mer nedlåst.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Och det är en lagligt köpt version av Photoshop? Microsoft kan nämligen kolla om du kör piratkopierade program.

Microsoft kan detektera och inaktivera piratversioner av deras XBOX LIVE spel. Photoshop hör inte dit.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Och det är en lagligt köpt version av Photoshop? Microsoft kan nämligen kolla om du kör piratkopierade program.

Skrivet av plunn:

Utmärkt att "snyltare" äntligen inte kan köra Photoshop!

Öppnar för andra program!

FelFel, det har absolut inget med det att göra. Microsoft kan göra detta på Xboxspel och Windows defender kan "blockera" en och annan crack men vem spelar xboxspel på pc eller använder katastrofen WD ?

Adobe har själva en licenscheck om du inte blockerat dessa i din "hosts" lista men det har inget med admin rättigheter att göra så vare sig det är legit eller inte så är inte det problemet.

Jag kan rekommendera dig att ta "ägare" kontroll över PS mappen, det brukar lösa vissa problem.
http://www.tenforums.com/tutorials/3841-take-ownership-add-co...

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

hej om den här sidan är fortfarande uppe så frågar jag jag försöker stänga av mina säkerhetes program och då står det en administaör har blockerat.. och sånt snälla hjläp mig

Permalänk
Moderator
Forumledare

@fåretlam: Om det är en jobb/skol/organisations-dator så vänder du dig till den som administrerar dessa.

Annars loggar du in på det konto som är administratör på datorn så är det fixat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ni inser att ni svarar i en tråd från 2015?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Louwsy Shroom: Absolut, dock är det en ganska liknande fråga så det går ju bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@iBurningMan: Absolut, dock är det en ganska liknande fråga så det går ju bra

Nä nu går jag och tar en riktigt stor kaffe. Såg inte den nya frågan utan läste bara svar på den ursprungliga frågan.

*skämskudden*

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Blir helt knäpp på de här så jag återupplivar denna tråd. Ska installera ett gammalt programm för att scanna in diabilder åt min morfar. Dock så kan jag inte installera 🤬
Vad kan jag göra. Högerklicka och kör som administratör fungerar inte 😫😫
Har även stängt av diverse säkerhetsgrejer i windowsutan att det funkar. Ska installera filen för programmet fråncd-skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkRebel24:

Blir helt knäpp på de här så jag återupplivar denna tråd. Ska installera ett gammalt programm för att scanna in diabilder åt min morfar.

Du kanske får bättre hjälp om du är mer specifik. Vad för program är det ?
Kanske finns samma program men uppdaterat någonstanns,
exempelvis oldversion.com eller på tillverkarens hemsida.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Du kanske får bättre hjälp om du är mer specifik. Vad för program är det ?
Kanske finns samma program men uppdaterat någonstanns,
exempelvis oldversion.com eller på tillverkarens hemsida.

Programmet är till en diabildscanner plustek 8200i, heter silverfast 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkRebel24:

Programmet är till en diabildscanner plustek 8200i, heter silverfast 8

Testat med deras hemsida ?
https://www.silverfast.com/get_update/en.html

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DarkRebel24:

Programmet är till en diabildscanner plustek 8200i, heter silverfast 8

Du nämner även gammalt, kan det vara så att det är nått strul med 32 och 64 bit versioner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har du provat med att felsöka kompatibliteten har för mig att den kan gå bakåt till Win-98

Permalänk

Löste det med att sätra 0 på EnavleLUA