EVGA 980 Ti problem (bilder)

Permalänk
Medlem

Det är via återförsäljaren som du borde skicka in det till (om inte de säger något annat). De ska stå för frakt om det är fel på produkten.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DunderHoken:

Jag har tyvärr ingen annan typ av kabel att testa med än DVI-I ...

DVI-I är samma som DVI-D. Enda skillnaden är att DVI-I även kan skicka analog signal. (förutsatt att båda är dual link dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Tyvärr så är det lite långt till NoN, ingen bil. 12 mil tur retur :/

12 mil tur och retur är ju ingenting, på förra arbetet så pendlade jag 41 mil tur retur till jobbet varje dag.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Definitivt fel på kortet. Varit med om samma problem ett flertal gånger.
Det går att få ordning på det genom att ha det i ugnen några minuter på 200 grader, men eftersom kortet är nytt så är det bättre att skicka in det på RMA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

BTW.

Vad tror ni går fortast när man ska skicka kortet i RMA. Via Netonnet eller EVGA?

Du ska gå via NoN i Sverige.

För övrigt går deras RMA snabbt, det tar oftast 2-4 dagar så är det godkänt, särskilt när det är en helt ny produkt.

Skickar du det på måndag har dom sannolikt godkänt på torsdag senast. Är du otålig kan du köpa ett nytt kort redan nu, så har du det på tisdag, detta kommer du få tillbaka dina pengar för.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Håller med, säkert fel på kortet.
Själv fick jag tre defekta GTX580 på raken. Konstaterat defekta av butikspersonal. Mitt fjärde kort blev ett 660Ti som fungerade utan problem och mitt senaste GTX970 fungerade också direkt.
Enligt säljaren är runt 10% av alla kort defekta.

Permalänk

UPDATE:

Efter att jag överklockade kortet pytte lite så har det inte kraschat än så länge...

http://www.3dmark.com/3dm/9355222

Har testat en hel del spel.

Håll tummarna!

Fast jag kommer nog ändå byta ut kortet. Något står ju ändå inte rätt till om man ska behöva klocka ett superclocked kort för att det ska fungera.

EDIT: Glömde nämna att jag kör på 2560x1440 nu också

EDIT2: Har spelat flera olika spel hela kvällen utan ett enda problem

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz