Hur slippa spela med ryssar??

Permalänk
Medlem

Hur slippa spela med ryssar??

Tjena! Har för mig det finns något console command som utesluter folk/servrar med för hög ping eller liknande (man slipper Ryssar), någon som har koll på det? Eller går det att lira på amerikanska matchmaking-servrar istället för europeiska (spelar betydligt hellre med 200 i ping bara man slipper ryssar).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Tjena! Har för mig det finns något console command som utesluter folk/servrar med för hög ping eller liknande (man slipper Ryssar), någon som har koll på det? Eller går det att lira på amerikanska matchmaking-servrar istället för europeiska (spelar betydligt hellre med 200 i ping bara man slipper ryssar).

Tack på förhand!

du kan ju alltid med lite mer avanserad router blockera vanliga ryska ipnät från ryska operatörer.

Permalänk

Haha, I feel you..

Permalänk
Medlem

Är verkligen ryssar ett sådant stort problem att du hellre spelar med 200ms i latens? Har du testat 200ms i latens? Verkligen inget roligt kan jag säga.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns väldigt trevliga ryssar och väldigt otrevliga svenskar, gäller att ha lite tur där. Annars tror jag du kan lägga ner maxpingen samt ändra region tror jag går? Annars är det en sak man få leva med.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Du kan sätta en max ping i inställningarna (max acceptable matchmaking ping) för dig som bestämmer vilken server du hamnar på. Sätter du den på 50 (som är det lägsta) så kommer du inte hamna på servrar där du har mer än 50 ping.
Observera att detta bara gäller för dig. Så du kan fortfarande hamna med andra spelare som har hög ping, eller ryssar.

Anledningen till att du ofta hamnar med många ryssar är för att det bara finns ett fåtal serverparker utspridda i världen.
Dessa är:

  • EU North (Stockholm, Sweden)

  • EU East (Vienna, Italy)

  • Middle East (Dubai, United Arab Emirates)

  • EU West (Kayl, Luxembourg)

  • US East (Sterling, Virginia)

  • US West (Seattle, Washington)

  • US South-West (California)

  • South-East Asia (Singapore)

  • South Africa (Cape Town)

  • Australia (Sydney)

  • South America (Sao Paulo, Brazil)

  • India (New Delhi)

  • Japan

  • Singapore

Källa: https://github.com/denniskupec/csgo-matchmaking-ip-ranges

Som du ser så finns det inga servrar i Ryssland och dom närmsta servrarna till Ryssland är dom som ligger i Sverige.
Så för att undvika Ryssarna så måste du undvika EU North servrarna. Detta kan du göra genom att helt blockera din åtkomst till dom servrarna vilket görs antingen manuellt i din brandvägg/router eller med t.ex. http://csgo.gamebanana.com/tools/5684 som lägger in det i Windows brandväggen automatiskt.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Är verkligen ryssar ett sådant stort problem att du hellre spelar med 200ms i latens? Har du testat 200ms i latens? Verkligen inget roligt kan jag säga.

Skrivet av didde31:

Finns väldigt trevliga ryssar och väldigt otrevliga svenskar, gäller att ha lite tur där. Annars tror jag du kan lägga ner maxpingen samt ändra region tror jag går? Annars är det en sak man få leva med.

Jag har träffat på störtsköna ryssar, och de flesta är inga problem. Men av alla efterblivna människor man stött på i CS så är Ryssland starkt överrepresenterat.. Känns som ca 20% av ryssarna lider av fruktansvärt allvarliga problem. Inte nog med att de ofta har noll spelkänsla, det är ständig trash-talk och kick-omröstning så fort man förlorar en 1vs4 eftersom de själva rushade och dog, trots att man har dubbla statsen än dem själva.. (y) Nåväl, jag är inte den första som klagar så det är ingen nyhet direkt

Skrivet av rumpnisse:

Du kan sätta en max ping i inställningarna (max acceptable matchmaking ping) för dig som bestämmer vilken server du hamnar på. Sätter du den på 50 (som är det lägsta) så kommer du inte hamna på servrar där du har mer än 50 ping.
Observera att detta bara gäller för dig. Så du kan fortfarande hamna med andra spelare som har hög ping, eller ryssar.

Anledningen till att du ofta hamnar med många ryssar är för att det bara finns ett fåtal serverparker utspridda i världen.
Dessa är:

  • EU North (Stockholm, Sweden)

  • EU East (Vienna, Italy)

  • Middle East (Dubai, United Arab Emirates)

  • EU West (Kayl, Luxembourg)

  • US East (Sterling, Virginia)

  • US West (Seattle, Washington)

  • US South-West (California)

  • South-East Asia (Singapore)

  • South Africa (Cape Town)

  • Australia (Sydney)

  • South America (Sao Paulo, Brazil)

  • India (New Delhi)

  • Japan

  • Singapore

Källa: https://github.com/denniskupec/csgo-matchmaking-ip-ranges

Som du ser så finns det inga servrar i Ryssland och dom närmsta servrarna till Ryssland är dom som ligger i Sverige.
Så för att undvika Ryssarna så måste du undvika EU North servrarna. Detta kan du göra genom att helt blockera din åtkomst till dom servrarna vilket görs antingen manuellt i din brandvägg/router eller med t.ex. http://csgo.gamebanana.com/tools/5684 som lägger in det i Windows brandväggen automatiskt.

Tack!! Ska testas!

Permalänk
Medlem

Så vitt jag förstår det har Amerikanerna liknande problem som med ryssar fast med folk från Sydamerika istället, t.ex från Brasilien osv.

Något att tänka på, gräset är nog inte så mycket grönare där.

Permalänk
Medlem

Skaffa en full premade, problem solved.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför så många gnäller på ryssar, något att skylla på kanske?:P Har då aldrig stött på problematiska ryssar, dom förstår ju iaf eco, long etcetc. Däremot i DotA så har jag i princip bara träffat otrevliga ryssar som väljer att spela på EU servrarna och bara har tillgång till ryskt tangentbord&endast ryska språkkunskaper.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Trust me, har spelat ohemult många timmar på NA servrar, jänkarna är fanimej lika full med skit som de minst engelsktalande russkijsen jag har stött på
Bästa (och roligaste) sättet att bli av med "ryssarna" är helt enkelt att sluta soloqueue:a, skaffa lite folk och spela med!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

pratar du cs go så förstår jag dig, men svenskar... så jävla dryga p12 som tror dem är bra
föredrar ryssar före svenskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag förstår inte varför så många gnäller på ryssar, något att skylla på kanske?:P Har då aldrig stött på problematiska ryssar, dom förstår ju iaf eco, long etcetc. Däremot i DotA så har jag i princip bara träffat otrevliga ryssar som väljer att spela på EU servrarna och bara har tillgång till ryskt tangentbord&endast ryska språkkunskaper.

Kan bara säga att då har du haft förbannat med tur! Finns inget mer odrägligt och toxic som ryssar i CSGO.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av CS:GO, dock rätt många timmar DOTA. Jag kan ryska och har märkt att det i 9 fall av 10 bara är att de driver med andra spelare, de är inte sura på riktigt,ibland har de också en speltaktik som man själv inte fattar, och de har svårt att göra sig förstådda. Finns extremt många duktiga ryska spelare. Tyvärr har många dålig engelska,speciellt i skrivspråk. men så fort man skriver något på ryska, så blir de ofta trevliga tillbaka. mitt tipps är att köra google translate, träna in några enkla fraser som är relevanta för spelet så slipper ni mycket rage. En kompis till mig programrade in några små fraser mot en hotkey på tangentbordet. Typ "please go bot lane" på ryska, och andra saker. Eller varför inte bara skriva något i stil med " lets have a great game and play like a team" (på ryska då) och börja varje match med att skriva det.

Sen finns det så klart arslen som är sjukt dryga, brukade skälla ut folk, men insåg snabbt att det är bättre att bara muta och ignorera. Finns dock lika många dryga svenskar som ryssar procentuellt. Dock är ju ryssarna många många fler, så det är inte så konstigt de blir överrepresenterade på dessa servrar. Som någon skrev tidigare så är oftast närmaste servern för dom i Sverige eller norden. Tror inte low ping filter hjälper, de flesta har nog rätt bra ping mot dessa servrar, enda gången någon laggat ordentligt i DOTA i alla fall är från Amerika eller Asien.

Själv har jag slutat spela DOTA, då jag kände att jag aldrig blev bättre med den mängden tid jag hade att lägga på det, plus att det påverkade mitt humör negativt pga det dåliga communityt. Men om alla gör lite, så tror jag det skulle bli mycket trevligare i spel som dessa. CS:go verkar ha väldigt liknande kultur, därför som jag jämför med DOTA.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Kan bara säga att då har du haft förbannat med tur! Finns inget mer odrägligt och toxic som ryssar i CSGO.

Hmm ja kanske det, har 900h spelade och är för tillfället supreme men innan vacwaven var jag typ dmg som lägst, vad är ni som har problem med ryssarna? Kan ju ha hänt mig någon enstaka gång att jag fått toxic ryssar/spelare i allmänhet som t.ex kickar en sista rundan, som tur är kan man inte göra det längre, men inget som får mig att bli arg och överväga att spela med 200ms lol.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har ingen erfarenhet av CS:GO, dock rätt många timmar DOTA. Jag kan ryska och har märkt att det i 9 fall av 10 bara är att de driver med andra spelare, de är inte sura på riktigt,ibland har de också en speltaktik som man själv inte fattar, och de har svårt att göra sig förstådda. Finns extremt många duktiga ryska spelare. Tyvärr har många dålig engelska,speciellt i skrivspråk. men så fort man skriver något på ryska, så blir de ofta trevliga tillbaka. mitt tipps är att köra google translate, träna in några enkla fraser som är relevanta för spelet så slipper ni mycket rage. En kompis till mig programrade in några små fraser mot en hotkey på tangentbordet. Typ "please go bot lane" på ryska, och andra saker. Eller varför inte bara skriva något i stil med " lets have a great game and play like a team" (på ryska då) och börja varje match med att skriva det.

Sen finns det så klart arslen som är sjukt dryga, brukade skälla ut folk, men insåg snabbt att det är bättre att bara muta och ignorera. Finns dock lika många dryga svenskar som ryssar procentuellt. Dock är ju ryssarna många många fler, så det är inte så konstigt de blir överrepresenterade på dessa servrar. Som någon skrev tidigare så är oftast närmaste servern för dom i Sverige eller norden. Tror inte low ping filter hjälper, de flesta har nog rätt bra ping mot dessa servrar, enda gången någon laggat ordentligt i DOTA i alla fall är från Amerika eller Asien.

Själv har jag slutat spela DOTA, då jag kände att jag aldrig blev bättre med den mängden tid jag hade att lägga på det, plus att det påverkade mitt humör negativt pga det dåliga communityt. Men om alla gör lite, så tror jag det skulle bli mycket trevligare i spel som dessa. CS:go verkar ha väldigt liknande kultur, därför som jag jämför med DOTA.

precis, i CSGO är det mest voicechat som gäller dessutom, inte svårt att snappa upp några enkla fraser för att göra sig förstådd och förstå, dock kan jag redan ett slaviskt språk så kanske lättare för mig, ryssar är generellt väldigt tävlingsinriktade och gör det som krävs för att vinna som ex säger ord man kan så man kan förstå dem.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Hmm ja kanske det, har 900h spelade och är för tillfället supreme men innan vacwaven var jag typ dmg som lägst, vad är ni som har problem med ryssarna? Kan ju ha hänt mig någon enstaka gång att jag fått toxic ryssar/spelare i allmänhet som t.ex kickar en sista rundan, som tur är kan man inte göra det längre, men inget som får mig att bli arg och överväga att spela med 200ms lol.

Du kanske har annat tålamod än vad jag har

Är i LE och stöter väl på den odrägliga ryssen 2 av 5 matcher.
Odräglig i min mening är när man börjar härja och skrika samt vägra lyssna på sina medspelare. Sen att dom börjar trolla och tönta sig efter 4 förlorade rundor.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Det finns bara en lösning på detta problem: Spela single-player.

Permalänk
Medlem

voice_enable 0 brukar fungera bra.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Har liknande problem fast IRL och med somalier. Av alla efterblivna människor man stött på så är Somalien starkt överrepresenterat.. Känns som ca 20% av somalierna lider av fruktansvärt allvarliga problem...

(Tänk på vad ni skriver...).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

väldigt rasistisk du är, vad jag vet så har jag inte spelat mot en enda somalie (eller hur man nu säger det)
men ryssar finns överallt, har lirat i global i mer en ett och ett halvt år och spelar med/möter ryssar konstant. Vissa trevliga och roliga, vissa efterblivna patetiska och fuskare. skulle säga att jag nästan varje game har minst en ryss. men glöm inte bort alla svenska killar på 12-15 år . Skriker i micen gg efter 2 förlorade rundor.

Skrivet av xpanterx:

Har liknande problem fast IRL och med somalier. Av alla efterblivna människor man stött på så är Somalien starkt överrepresenterat.. Känns som ca 20% av somalierna lider av fruktansvärt allvarliga problem...

(Tänk på vad ni skriver...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byvejret:

voice_enable 0 brukar fungera bra.

Brukar funka bra för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har ingen erfarenhet av CS:GO, dock rätt många timmar DOTA. Jag kan ryska och har märkt att det i 9 fall av 10 bara är att de driver med andra spelare, de är inte sura på riktigt,ibland har de också en speltaktik som man själv inte fattar, och de har svårt att göra sig förstådda. Finns extremt många duktiga ryska spelare. Tyvärr har många dålig engelska,speciellt i skrivspråk. men så fort man skriver något på ryska, så blir de ofta trevliga tillbaka. mitt tipps är att köra google translate, träna in några enkla fraser som är relevanta för spelet så slipper ni mycket rage. En kompis till mig programrade in några små fraser mot en hotkey på tangentbordet. Typ "please go bot lane" på ryska, och andra saker. Eller varför inte bara skriva något i stil med " lets have a great game and play like a team" (på ryska då) och börja varje match med att skriva det.

Sen finns det så klart arslen som är sjukt dryga, brukade skälla ut folk, men insåg snabbt att det är bättre att bara muta och ignorera. Finns dock lika många dryga svenskar som ryssar procentuellt. Dock är ju ryssarna många många fler, så det är inte så konstigt de blir överrepresenterade på dessa servrar. Som någon skrev tidigare så är oftast närmaste servern för dom i Sverige eller norden. Tror inte low ping filter hjälper, de flesta har nog rätt bra ping mot dessa servrar, enda gången någon laggat ordentligt i DOTA i alla fall är från Amerika eller Asien.

Själv har jag slutat spela DOTA, då jag kände att jag aldrig blev bättre med den mängden tid jag hade att lägga på det, plus att det påverkade mitt humör negativt pga det dåliga communityt. Men om alla gör lite, så tror jag det skulle bli mycket trevligare i spel som dessa. CS:go verkar ha väldigt liknande kultur, därför som jag jämför med DOTA.

Spelar Dota och det är inte så att ryssar enligt mig är otrevligare än andra, men det är oftast dom som inte kan engelska och det gör att det blir svårt att kommunicera. Irriterande när man valt "Language preference: English" och så väljer även folk som inte kan engelska detta. Många ryssar har även dåligt internet, eller folk från fattigare länder rent generellt så har dom ofta sämre internet eller sämre datorer så dom "laggar", står stilla en stund pga någon freeze och dör, missar sina skillshots osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falukorvstjockisen:

väldigt rasistisk du är, vad jag vet så har jag inte spelat mot en enda somalie (eller hur man nu säger det)
men ryssar finns överallt, har lirat i global i mer en ett och ett halvt år och spelar med/möter ryssar konstant. Vissa trevliga och roliga, vissa efterblivna patetiska och fuskare. skulle säga att jag nästan varje game har minst en ryss. men glöm inte bort alla svenska killar på 12-15 år . Skriker i micen gg efter 2 förlorade rundor.

Efter 2 rundor? I Eagle/LEM där jag spelar så skriker folk GG i warm up.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har ingen erfarenhet av CS:GO, dock rätt många timmar DOTA. Jag kan ryska och har märkt att det i 9 fall av 10 bara är att de driver med andra spelare, de är inte sura på riktigt,ibland har de också en speltaktik som man själv inte fattar, och de har svårt att göra sig förstådda. Finns extremt många duktiga ryska spelare. Tyvärr har många dålig engelska,speciellt i skrivspråk. men så fort man skriver något på ryska, så blir de ofta trevliga tillbaka. mitt tipps är att köra google translate, träna in några enkla fraser som är relevanta för spelet så slipper ni mycket rage. En kompis till mig programrade in några små fraser mot en hotkey på tangentbordet. Typ "please go bot lane" på ryska, och andra saker. Eller varför inte bara skriva något i stil med " lets have a great game and play like a team" (på ryska då) och börja varje match med att skriva det.

Sen finns det så klart arslen som är sjukt dryga, brukade skälla ut folk, men insåg snabbt att det är bättre att bara muta och ignorera. Finns dock lika många dryga svenskar som ryssar procentuellt. Dock är ju ryssarna många många fler, så det är inte så konstigt de blir överrepresenterade på dessa servrar. Som någon skrev tidigare så är oftast närmaste servern för dom i Sverige eller norden. Tror inte low ping filter hjälper, de flesta har nog rätt bra ping mot dessa servrar, enda gången någon laggat ordentligt i DOTA i alla fall är från Amerika eller Asien.

Själv har jag slutat spela DOTA, då jag kände att jag aldrig blev bättre med den mängden tid jag hade att lägga på det, plus att det påverkade mitt humör negativt pga det dåliga communityt. Men om alla gör lite, så tror jag det skulle bli mycket trevligare i spel som dessa. CS:go verkar ha väldigt liknande kultur, därför som jag jämför med DOTA.

Det är inte själva ryskan i sig, att de ofta saknar spelförståelse eller att de beter sig dåligt. Det är när allt detta kombineras som det blir olidligt. Ständigt kyrilliskt tjatter, du blir skjuten i ryggen för att de släppt sin position, personliga påhopp och trash-talk och kick-omröstningar varje runda.

De flesta är som sagt schyssta och försöker prata engelska, men med tanke på hur många ryssar som spelar och att det i princip alltid är ryska spelare som beter sig dåligt så är det olidligt i längden. Valve borde fixa egen server för ryssarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Men av alla efterblivna människor man stött på i CS så är Ryssland starkt överrepresenterat.

Kanske är för att Rysslands befolkning är runt 140 miljoner, och det inte finns mycket spelare från övriga länder som uppnår samma antal av spelare. Utöver det så vill du nog inte spela på EU West eller EU East heller. Polackerna, och övrig slavisk befolkning är exakt som ryssarna, fast betydligt stöddigare och ska hela tiden uppmana till bråk och trolla runt, spela sitt egna lilla spel och helt enkelt bara förstöra. Har spelat på US East servrar på runt 160 ping, och det är totalt ospelbart. Inga skott sitter, och du dör hela tiden långt innan du hinner se skottet komma.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Har ingen erfarenhet av CS:GO, dock rätt många timmar DOTA. Jag kan ryska och har märkt att det i 9 fall av 10 bara är att de driver med andra spelare, de är inte sura på riktigt,ibland har de också en speltaktik som man själv inte fattar, och de har svårt att göra sig förstådda. Finns extremt många duktiga ryska spelare. Tyvärr har många dålig engelska,speciellt i skrivspråk. men så fort man skriver något på ryska, så blir de ofta trevliga tillbaka. mitt tipps är att köra google translate, träna in några enkla fraser som är relevanta för spelet så slipper ni mycket rage. En kompis till mig programrade in några små fraser mot en hotkey på tangentbordet. Typ "please go bot lane" på ryska, och andra saker. Eller varför inte bara skriva något i stil med " lets have a great game and play like a team" (på ryska då) och börja varje match med att skriva det.

Sen finns det så klart arslen som är sjukt dryga, brukade skälla ut folk, men insåg snabbt att det är bättre att bara muta och ignorera. Finns dock lika många dryga svenskar som ryssar procentuellt. Dock är ju ryssarna många många fler, så det är inte så konstigt de blir överrepresenterade på dessa servrar. Som någon skrev tidigare så är oftast närmaste servern för dom i Sverige eller norden. Tror inte low ping filter hjälper, de flesta har nog rätt bra ping mot dessa servrar, enda gången någon laggat ordentligt i DOTA i alla fall är från Amerika eller Asien.

Själv har jag slutat spela DOTA, då jag kände att jag aldrig blev bättre med den mängden tid jag hade att lägga på det, plus att det påverkade mitt humör negativt pga det dåliga communityt. Men om alla gör lite, så tror jag det skulle bli mycket trevligare i spel som dessa. CS:go verkar ha väldigt liknande kultur, därför som jag jämför med DOTA.

Man ska inte behöva lära sig/google translate för att spela ett spel online. Har man valt engelska så är det det som gäller.
Det är inte vårt problem att ryssar inte kan engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Man ska inte behöva lära sig/google translate för att spela ett spel online. Har man valt engelska så är det det som gäller.
Det är inte vårt problem att ryssar inte kan engelska.

Jag tror tyvärr inte spelet tar hänsyn till språkinställningar alla gånger, iaf inte dota. den går efter närmaste server. Språk är bara som ett "önskemål".

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Brukar rätt ofta spelar 4 premade. Ranken för mig är mge, men alla kompsiarna är Supreme eller lem, spelar också bara med dom så min rank smittar där runt samma typ, men nog om det. Vi får ju då också naturligt en sista medspelare av samma klass. Det brukar gå riktigt okeij, men sen kommer då iblsnd nån jävla ryss som tillför 10gånger mindre än en bot. Det är jätteledsamt då man måste kicka så många just av denna anledning. Men ryssarna är väl överrepresenterade. Enda nationaliteten jag har haft problem med hittils i CS, men franskar o polacker brukar va riktiga rövhål i LoL

Skickades från m.sweclockers.com