Nytt moderkort och inget ljud (åtgärdat)

Permalänk
Avstängd

Nytt moderkort och inget ljud (åtgärdat)

Bytte idag från AMD FX-9590 med Gigabyte GA-990FXA till helt ny Intel Pentium 3258 med ny Asus Z97-P och installerade om Windows 10 i den mån att alla personliga filer och dylikt behölls.
Har även avinstallerat alla gamla ljuddrivrutiner och installerat nya.

När jag kopplar in hörlurarna får jag däremot inget ljud ö.h.t.
Realtek och windows hävda att det blir ikopplat och jag kan välja vilken sorts ljudenhet det är som sitter i, men inget händer.
Försöker jag spela upp en låt i Spotify så muppar även det loss totalt och bläddrar snabbt mellan alla låtar i listan.

Vad kan det vara för fel månntro?

EDIT: Nvm, startade om datorn några gånger och nu fungerar det.

Permalänk
Rekordmedlem

Hur menar du att du "installerade om" ? Det låter snarare som du gjort nån typ av återställning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Nej precis vad det låter som.
Ominstallation av Windows fast utan omformatering av hårddisken, finns som alternativ i början av installationsprocessen.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det hoppade igång efter några omstarter är det nog så att du inte installerat och uppdaterat klart alla drivrutiner innan du försökte använda datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.