Nvidia återlanserar Shield Tablet K1 till ett lägre pris

Permalänk
Melding Plague

Nvidia återlanserar Shield Tablet K1 till ett lägre pris

Efter att ha lämnat butikshyllorna återvänder gamingplattan Shield Tablet lagom till julhandeln. Nytt är färre medföljande tillbehör och ett slagkraftigt pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra pris!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Entusiast

Nu vill man ju ha X1 dock, dessutom kommer väl Parker eller vad den nu heter om drygt en månad?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag hade en sån, sålde den just. Det här är helt klart väldigts prisvärt för vad man får för pengarna. Att strömma PC-spel till sin platta, eller till sin TV, är underskattat.

Permalänk

Känns väldigt prisvärt minst sagt. Man ska helst ha Geforce grafik i datorn för att kunna dra nytta av den fullt ut däremot.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Datavetare

I stället för att lägga tid på att googla testar jag att fråga här: om man köper en sådan här platta + handkontrollen, går det då att streama spel man har i sitt Steam-bibliotek och kontrollera dessa med plattans handkontroll?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

I stället för att lägga tid på att googla testar jag att fråga här: om man köper en sådan här platta + handkontrollen, går det då att streama spel man har i sitt Steam-bibliotek och kontrollera dessa med plattans handkontroll?

Svar ja!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP 23xi x2 | Intel i5 2500K@4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS GTX770 DirectCU II
ADATA SP900 256GB SSD | Corsair Force 3 128GB SSD | Samsung 840-Series 120GB SSD
Corsair DDR3 1333MHz 3x4GB RAM | Fractal Design Define R3 | Fractal Design R3 Newton 600W

Permalänk
Medlem

Hur står sig Tegra K1 med dagens surfplattor och mobiler?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Datavetare
Skrivet av RobbinL:

Svar ja!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, någon fick nog just en ny julklapp

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

I stället för att lägga tid på att googla testar jag att fråga här: om man köper en sådan här platta + handkontrollen, går det då att streama spel man har i sitt Steam-bibliotek och kontrollera dessa med plattans handkontroll?

Ja det går oftast bra. Checka min länk nedan. De spelen som dyker upp med en vit handkontroll funkar smidigt. De som dyker upp med en svart handkontroll kan det finnas en del problem med, scrollhastigheten kanske är för hög eller liknande. De som har en tangetnbord brevid sig kräver alltså att du har ett separat bluetooth tangentbord + mus, vilket jag tycker är ganska störigt.
http://shield.nvidia.com/game-stream

Permalänk
Medlem

Man får väldigt mycket för pengarna måste jag säga...Usch vad sugen jag blev

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

"Shield Tablet från Nvidia blev snabbt en poppis bland entusiaster på jakt efter en mindre surfplatta." Jag är nog inte en entusiast. De förlorade mig i reklamen med 30fps borderlands 2.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hur kan man sälja en platta utan laddare ????

Permalänk
Inaktiv

För att 'alla' redan har en mobil med laddare kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Största problemet med detta är ju att streama via wifi. Det går att göra på vilken android enhet som helst med hjälp av appen Moonlight. Brukar själv använda detta när jag ska läsa/spela en visual novel och till det funkar det ju väldigt bra eftersom det inte händer så mycket på skärmen. Men Nvidia kommer väl spärra den tjänst förr eller senare kan jag tänka mig.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Då kan man sälja alla telefoner utan laddare också.
Tycker att det är en standard grej som ska följa med

Permalänk
Medlem

Känns som att detta är ett trick för att bli av med sina plattor inför jul. Vi lär få se en shield x1 efter jul.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Hur kan man sälja en platta utan laddare ????

kanske för att 99% av dom som köper detta redan har en eller flera mobil/tablet laddare. annars kan du likaväl köpa en random på kjell för 150kr.
tycker det är ett bra drag av dom att ge mig tableten endast om det ger mig ett billigare pris

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur står sig Tegra K1 med dagens surfplattor och mobiler?

Ganska bra. När K1 kom var speciellt GPU prestandan långt över konkurrenterna. Och den är ungefär i samma klass som Snapdragon 810 nu.

Är nog bästa plattan jag haft hittills. Bra pris, bra prestanda, bra mjukvara, snabba uppdateringar, bra kvalité och bra format.
Enda nackdelen för mig är att det sitter ett AMD kort i spelburken min.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Låt säga att man använder en standard laddare till plattan.
Något går fel man lämnar in plattan och det visar sig att ens egna standard laddare är orsak till skadan, kommer då Nvidia att ersätta den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Låt säga att man använder en standard laddare till plattan.
Något går fel man lämnar in plattan och det visar sig att ens egna standard laddare är orsak till skadan, kommer då Nvidia att ersätta den?

Sånt kan man ju aldrig bevisa, vad är skillnaden i en skada om den uppkom genom nvidias egen laddare eller någon annan? en skada går ju inte att säga från vilken tillverkare det hände..

Fast nu blev man sugen men nu finns ju också Shield TV vilket borde man köpa? har ju redan iof den älde note 7 men den förstörde nvidia genom när man uppdaterade till lollipop blir bara mass lagg och värmeproblem så jag vettefan nu

Permalänk
Inaktiv

Priset är rätt bra faktiskt, hade jag haft ett Geforcekort hade jag nog övervägt en.

Skrivet av thomson:

Hur kan man sälja en platta utan laddare ????

Nvidias produkter är ju så strömeffektiva att denna faktiskt inte behöver laddas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Priset är rätt bra faktiskt, hade jag haft ett Geforcekort hade jag nog övervägt en.

Nvidias produkter är ju så strömeffektiva att denna faktiskt inte behöver laddas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Är nog bästa plattan jag haft hittills. Bra pris, bra prestanda, bra mjukvara, snabba uppdateringar, bra kvalité och bra format.

Kul att höra. Håller på att kolla efter en platta. Att det är snabba uppdateringar och bra mjukvara är viktigt för mig. Min Samsung-mobil är full med crapware och har väldigt långsamma uppdateringar. Därför ha jag beslutat mig för att inte köpa Samsung igen, trots att de designar bra hårdvara. Jag vill i princip ha som Nexus, att uppdateringar är snabba och att enheterna inte är fulla med tredjepartsprogram som inte går att avinstallera utan att roota enheten.

Skrivet av anon5930:

Nvidias produkter är ju så strömeffektiva att denna faktiskt inte behöver laddas!

Precis, det är verkligen hightech. Ser dessutom fram emot deras stora uppdatering till mjukvaran Genisys som har allt man behöver.

Permalänk
Medlem

Vart är Shield Portable 2 ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Största problemet med detta är ju att streama via wifi. Det går att göra på vilken android enhet som helst med hjälp av appen Moonlight. Brukar själv använda detta när jag ska läsa/spela en visual novel och till det funkar det ju väldigt bra eftersom det inte händer så mycket på skärmen. Men Nvidia kommer väl spärra den tjänst förr eller senare kan jag tänka mig.

Första gången jag hör talas om Moonlight och måste givetvis testa. Så man kopplar bara en Xbox gamepad till plattan via micro USB (mUSB <-> mUSB) och så är det bara att köra?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Yoshman:
Sålänge du har ett nVidia grafikkort i datorn av model GTX660 och uppåt. Så GTX[6-9][5-9]0 - laptopmodeller inte alltid garanterat att fungera

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Första gången jag hör talas om Moonlight och måste givetvis testa. Så man kopplar bara en Xbox gamepad till plattan via micro USB (mUSB <-> mUSB) och så är det bara att köra?

Har inte testat att använda handkontroll så det har jag ingenaning om vet bara att tjänsten den går via samma tjänst som nvidia gamestream. Men testa så får du väl se om det funkar. Finns även en PC app som gör att man kan streama från PC till PC ungefär som Steams inbyggda. Testade detta över WANet mellan hemmet och skolan och det funkade faktiskt riktigt bra. Dock hade jag ju nätverkskabel på båda ändarna men spelen flöt på riktigt bra i 720p och 60FPS . Tror dock det beror på att latensen mellan mitt nät och skolan är väldigt liten 1ms sist jag testade. Men jag det här med att streama spel över nätverket har verkligen stor potential om man kan få det att funka bra.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Hade plattan själv men den kändes helt meningslös:P visst sitter en kraftfull processor som klarade av spel bra men jag youtubade bara och tittade på film 99% av tiden jag hade den:P köp hellre en platta med större och bättre skärm.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Ska inhandla en surfplatta som står högst på önskelistan åt grabben frågan är om shield räcker finns det svenska menyer etc ?