Vad skulle jag få för min dator?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Byta grafikkort är snorenkelt, låt dig inte begränsas av att handla hos någon som ska hjälpa dig med det. Handla där det är billigast istället.

Okey, men måste ta reda på vad för modekort jag har. Finns det risk att den inte stödjer 980ti? platsen mm osäker på vissa saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Okey, men måste ta reda på vad för modekort jag har. Finns det risk att den inte stödjer 980ti? platsen mm osäker på vissa saker

Nej har svårt att se att det skulle kunna skapa problem, möjligen om chassit var för litet eller om du har massa ljudkort etc sitter i andra platser. Inte ens då tror jag att det skulle bli strul.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Nej har svårt att se att det skulle kunna skapa problem, möjligen om chassit var för litet eller om du har massa ljudkort etc sitter i andra platser. Inte ens då tror jag att det skulle bli strul.

Tack för hjälpen. Jag väntar nog på Black Friday så får vi hålla tummarna att jag satsar på ett GTX980Ti och 500 GB SSD eller inte. Har någon koll på de nya generation grafikkort som kommer ut eller när de kommer ut? Sökte på google i 30 min, hittade inte ett skit.

Permalänk

@anon152135: Det sägs att Nvidias Pascal kommer ut under första halvan av 2016. Q2 skulle jag personligen tippa på.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Tack för hjälpen. Jag väntar nog på Black Friday så får vi hålla tummarna att jag satsar på ett GTX980Ti och 500 GB SSD eller inte. Har någon koll på de nya generation grafikkort som kommer ut eller när de kommer ut? Sökte på google i 30 min, hittade inte ett skit.

Det ryktas om senvåren eller sommaren 2016. Något annat viktigt vet man inte tyvärr.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Guybrush82:

@Darre08: Det sägs att Nvidias Pascal kommer ut under första halvan av 2016. Q2 skulle jag personligen tippa på.

Skrivet av ArcticFire:

Det ryktas om senvåren eller sommaren 2016. Något annat viktigt vet man inte tyvärr.

Då skiter jag i och vänta. Blir köp under black friday eller under julen.

Jag märkte att priserna på grafikkort har inte ens sänks ett skit på 9 månader. Herregud

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

i7 3770K 3.5Ghz
16 GB RAM
GTX 680 2GB EVGA
256 GB SSD Samsung
2 TB Hårddisk

Någon Cooler Master Chassi som Inet använder på deras Taurus datorer.

Det är ju så min dator såg ut ursprungligen när den byggdes!

Värderar väl ditt paket till max 5 tusen för nytt kostade det runt 12.000kr har själv en identisk burk och betalade ungefär 14.000 för allt nytt skulle väl sålt min egna dator för 6000-6500kr om det var aktuellt att sälja den som det absolut inte är..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Det är ju så min dator såg ut ursprungligen när den byggdes!

Värderar väl ditt paket till max 5 tusen för nytt kostade det runt 12.000kr har själv en identisk burk och betalade ungefär 14.000 för allt nytt skulle väl sålt min egna dator för 6000-6500kr om det var aktuellt att sälja den som det absolut inte är..

Hehe, aa vännen jag har fått höra det. Men enda som jag behöver är att byta grafikkort.

Har du tänkt dig göra desamma snart eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Hehe, aa vännen jag har fått höra det. Men enda som jag behöver är att byta grafikkort.

Har du tänkt dig göra desamma snart eller?

Yupp, tänkte slänga ut mitt kort om något år mot något med mer grafikminne om de kommer något vettigt från nvidia

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Yupp, tänkte slänga ut mitt kort om något år mot något med mer grafikminne om de kommer något vettigt från nvidia

Mjoo jag förstår, du har ju en 780Ti. Det kommer hålla nog 2 år till