Moderaterna vill ge större möjligheter till dataavläsning för att bekämpa terrorism

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Jag har även förklarat att världen befinner sig i krig och då betyder din personliga integritet lika mycket som en flugskit.

Du är ok med att bryta mot dom mänskliga rättigheterna för att stoppa terrorism? Du tror inte det finns andra sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Rent mjöl i fel påse, Sydsvenskan, förklarar varför det här trots allt är ganska viktigt, även för troll som dig...

Misstag sker hela tiden och att det finns ett enda fall utav det är inte anledning nog att linda in sig i folie...och vad har det med troll att göra? Ni ser ju troll överallt tydligen så fort man tycker annorlunda, så vad gör dig/er bättre? I era ögon är man oliktänkande, är det inte det som var så farligt att hitta dem som tyckte annorlunda så man började en hetsjakt på dem? Det är ju exakt det ni gör med, samma skrot och korn, vilken dubbelmoral.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Många upprörda känslor, men låt inte det förblinda det sunda förnuftet. Regeringspartierna är sedan länge överens om att man ska övervaka det svenska folket, och har kommit överens om att någon hela tiden ska driva frågan, så att sittande regering kan försämra friheten för folket. Det spelar ingen roll vem som får bilda regering, det går hela tiden i samma riktning.

Vad vill du ha sagt egentligen, att den som motsätter sig att regeringen ska övervaka folket saknar förnuft?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

@Rajat: Det är ingen som vill tysta ner dig du kan skriva vad du vill här på forumet (så länge du håller dig till reglerna). Din åsikt är inte olaglig eller har registrerats någonstans så sluta låtsas som att du är ett offer. Dom riktiga offren har du i Saudiarabien. Ingen har sagt vad du får ha för åsikter ingen sagt åt dig att vara tyst (om dom gjort det så är dom idioter). Bara för att folk argumenterar mot dig betyder det inte att du inte får uttrycka dig. Du är välkommen att säga vad du vill men om du skriver på något publikt forum får du räkna med folk inte kommer hålla med dig och kommer argumentera mot dig. Vi tillsammans visar att oliktänkande är okey genom att diskutera här på forumet. Men du har uttryckt åsikter om att det ska vara ok att registrera folks åsikter och det gör inte jag och därför debatterar jag mot dig. Sen tycker jag att du bagatelliserar en komplex fråga med att säga att det här påverkar inte mig jag har inget att dölja. Det finns andra människor som det här kan påverka och även om det inte påverkar dig eller mig direkt så ser jag vad en sån här lag kan göra mot andra. Det verkar som att du redan bestämt dig att den enda lösningen på problemet är att avlyssna och registrera folk.

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av subwoofermania:

@Rajat: Det är ingen som vill tysta ner dig du kan skriva vad du vill här på forumet (så länge du håller dig till reglerna). Din åsikt är inte olaglig eller har registrerats någonstans så sluta låtsas som att du är ett offer. Dom riktiga offren har du i Saudiarabien. Ingen har sagt vad du får ha för åsikter ingen sagt åt dig att vara tyst (om dom gjort det så är dom idioter). Bara för att folk argumenterar mot dig betyder det inte att du inte får uttrycka dig. Du är välkommen att säga vad du vill men om du skriver på något publikt forum får du räkna med folk inte kommer hålla med dig och kommer argumentera mot dig. Vi tillsammans visar att oliktänkande är okey genom att diskutera här på forumet. Men du har uttryckt åsikter om att det ska vara ok att registrera folks åsikter och det gör inte jag och därför debatterar jag mot dig. Sen tycker jag att du bagatelliserar en komplex fråga med att säga att det här påverkar inte mig jag har inget att dölja. Det finns andra människor som det här kan påverka och även om det inte påverkar dig eller mig direkt så ser jag vad en sån här lag kan göra mot andra. Det verkar som att du redan bestämt dig att den enda lösningen på problemet är att avlyssna och registrera folk.

Jag påstår inte någonstans att jag är ett offer, så nu vet jag inte vad du syftar på över huvud taget.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Jag påstår inte någonstans att jag är ett offer, så nu vet jag inte vad du syftar på över huvud taget.

Hehe sorry måste läst fel post och trodde det var du så kan det gå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem

Kan vi lägga av med "inget att dölja" som argument för övervakning?

"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say" -Edward Snowden

"If you give me six lines written by the hand of the most honest of men, I will find something in them which will hang him." -Cardinal Richelieu

Sen har vi ju denna "gamla" goding:

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast nu är det inte en källa, utan en tyckare, som klart och tydligt anger sina källor. TV, riks, och lokaltidningar. Ska man kritisera hans åsikter, bör man titta igenom källorna han länkar till, och skaffa sig en åsikt. Han preciserar 6 bränder, som i sammanhanget låter mycket, anger sina källor för texterna, som pekar på att det kan vara rena olyckor orsakade av de boende på boendet, i ett fall konstaterat försök att tända på av en boende på boendet, i samband med en intern konflikt mellan de boende. Det är betydligt fler än 6 bränder som har skett på senare tid, och merparten av de övriga får nog antas vara startade med avsikt, och av folk som bor i närområdet, men inte på boendet. Speciellt då det många gånger handlat om boenden som inte ens öppnats än.

Det var väl mest det jag ville påpeka. Källhänvisningarna finns där och är legitima, visserligen, men man kan ju kanske ifrågasätta vilka brandincidenter som artikelförfattaren valde att ta med, och vilka hen valde att inte nämna, och vilken agenda det tyder på att bloggen driver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Microsoft gör rätt. Du kan välja att använda deras produkter, eller inte. Det vi pratar om här är på en helt annan skala.

Microsoft gör helt fel om man är för frihet. Dom tvingar folk på sin produkt eftersom dom har monopol, går nästan bara enbart att spela pcspel på Windows.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Citatet är "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." och handlar om pengar. Skatt, för att vara exakt. Guvernören motsatte sig, och Benjamin med flera försökte höja skatten för att få in pengar till en stående arme till försvar mot fransmän, och indianer. Så om något ville Benjamin ha en starkare stat, mindre frihet, och mer vapen...

Benjamin var emot att USA skulle härska över världen som uppenbart dagens USA vill göra och han har varnat för sådant även på sin tid.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Återigen inte hela sanningen. Jag förstår frestelsen, helt och hållet. SD's idiotiska ideer om kyrkan och ett samhälle baserat i någon slags ideologiserad 1700-tals anda, är vansinnig. Men faktum kvarstår. Det finns "stora" politiker som vägrar delta i debatter om SD ska vara med, och de flesta partier har klart och tydligt sagt att de vägrar överhuvudtaget förhandla med SD.
Personligen tror jag att det är till SD's fördel, och det skrämmer mig att inte politikerna inser det. Det hade varit en skitsak att förhandla med SD och få lite stöd till pensionärs- och skolsystemet-systemet, för att sen få dem och sitta tyst i båten. Men man har inte ens bjudit in till diskution för att se om man är villig att mötas i några avseenden.

SD har många fel och brister men övriga partier i Riksdagen är klart värst, både inrikes och utrikespolitik är under all kritik.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Sen är det ett enormt kliv därifrån till ställen som inte ens tagits i drift, utan man bara diskuterat att börja placera flyktingar, som helt plötsligt står i ljusan låga. Det är inte "olyckor" utan avsiktliga dåd, troligtvis av folk som är boende i närområdet, och tänker jävligt kortsiktigt. "Här ska vi inte ha några jävla blattar" och tänder på. Jag har hört folk framföra åsikter som att flyktingar själva skulle leta reda på sådana här ställen och tutta på innan de öppnas, vilket naturligtvis är en ren fabrikation, och helt vansinne.

Flyktingarna tänder eld på sitt eget läger:
http://s1.postimg.org/jilqvo5in/selfie.jpg

Citat:

Här är de rena lögnerna som lurar flyktingar till Sverige Uppgifter som sprids om Sverige:
• Sverige har tillgång till pengar som placerats på utländska konton av presidenten Bashar al-Assad. Nu delar man ut pengarna till syrier som lyckas ta sig till landet. "Kom och ha lite roligt, det är ju våra pengar".
• Sverige erbjuder de flyktingar som kommer ett lyxliv.
• Migrationsverket hjälper alla nyanlända flyktingar att komma till rätta, genom att ordna bostad o.s.v.
• Innan man får en egen bostad inkvarteras flyktingarna på hotell samtidigt som staten står för alla levnadsomkostnader.
På det hela taget kan man påstå att unga syriska män lockas till Sverige genom de äldsta tricken i boken – pengar och tjejer. Det publiceras bilder på blonda skönheter och man skriver att upprörda svenska kvinnor demonstrerar eftersom de kräver män.
Allt det här målas upp för unga män i ett krigsdrabbat land som sedan satsar över 100 000 kronor för att smugglas till ett uppdiktat Utopia. Så hamnar de i ett nedlagt skjutfält i Grytan.

https://archive.is/W9Gw9

Skrivet av -=Mr_B=-:

Faktum är att signalspaning i Sverige drivs på ett sådant sätt att man inriktar sig på att skydda svenska trupper i utlandet. Signalspaning görs för att samla information som man sen använder i byteshandel med regioner man är intresserad av att ha informationen från, för att säkra, exempelvis, ambassader, fredsbevarande styrkor, osv.

Signalspaning bedrivs främst i Sverige för USA:

Citat:

FRA spionerar på Ryssland åt USA
Försvarets radioanstalt (FRA) hjälper USA att spionera på Rysslands politiska ledning, visar läckta dokument från Edward Snowden

:
http://www.svd.se/fra-spionerar-pa-ryssland-at-usa

Citat:

FRA säger en sak offentligt och gör en annan i hemlighet.

:
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3793...

Citat:

USA:s säkerhetstjänst NSA (National Security Agency) delar "rå" data om amerikaners telefonsamtal och annan kommunikation med Israel, utan att filtrera bort uppgifter som kan hota privatlivets helgd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Microsoft gör helt fel om man är för frihet. Dom tvingar folk på sin produkt eftersom dom har monopol, går nästan bara enbart att spela pcspel på Windows.

Du är fri att välja vilket OS du vill, för att göra precis vad du vill. Om man vill klaga på något, så är det att Microsoft i någon utsträckning brister i tydlighet med vad det är de "övervakar" och vad det används till. Något de har åtgärdat sedan lanseringen av Windows 10. Så du får ta din konsumentkraft, och göra ditt val. Microsoft lär lyssna om 50% av deras kundbas vägrar uppgradera, och i stället börjar använda ett alternativt OS. För att inte låtsas om spelutvecklarna. Om halva deras kundbas helt plötsligt skaffar MAC ska du se att de ser till och släppa spelen på den pltatformen med...

Skrivet av Србо:

Benjamin var emot att USA skulle härska över världen som uppenbart dagens USA vill göra och han har varnat för sådant även på sin tid.

Och? Faktum är att citatet som sprids är taget ur sitt samanhang, och i sin kontext inebär det raka motsatsen till vad man försöker få det att symbolisera. Han ville ha en starkare stat, än vad de hade just då. Mestadels för att försvara sig mot yttre hot, men en starkare stat, är en starkare stat.

Skrivet av Србо:

SD har många fel och brister men övriga partier i Riksdagen är klart värst, både inrikes och utrikespolitik är under all kritik.

Jag tänker inte säga emot. SD's partiprogram är en mardröm, men eftersom alla andra partier består av folk som rofflar åt sig själva, ljuger, och rent allmänt rövknullar det svenska folket, så fyller SD sin plats.

Skrivet av Србо:

Flyktingarna tänder eld på sitt eget läger:

Ja, som tidigare nämnts, så händer det säkert, men flertalet bränder är fortfarande antingen rena olyckor, eller utomstående som tänder på.

Skrivet av Србо:

Signalspaning bedrivs främst i Sverige för USA:

Ja? Sverige signalspanar för att få in material material som kan utnyttjas vid byteshandel, i syfte att trygga svenskt manskap i annat land. Jag vill minnas att det var vad jag sa?
Att man sen under förevändning "övning" skickar ofiltrerade rådata till Amerikanarna är varken en nyhet, eller förvånande. Det var ju precis den sortens kränkningar "vi" som är mot övervakningen varnade för, innan den infördes. Det, och ändamålsglidningar. Folket protesterade, och man gjorde om det lite grand, men lämnade fortfarande hål stora nog för elefanter, och implementerade inga fungerande kontrollmekanismer. Sen gick man och gav SÄPO frihet att leva rövare på egen hand, med en fullmakt som gör resultatet så här långt betydligt värre än det ursprungliga FRA förslaget. Och nu tar man chansen att göra det ännu värre, och skyller på ett plötsligt ökat hot. Jävla trams. Det är inte terrorister man är ute efter, det är det egna folket.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle tro att signal spaningen via Internet är som mest effektiv nu. Blir det mer möjligheter till att spana. Kommer de hitta mindre. Varför? Jo, då blir så otroligt känt av de som vi kallar terrorister, att dessa människor då kommer gömma sig totalt.
Dvs dels inte använda nätet alls.
Men det finns faktiskt otroligt enkla sätt att vara helt skyddad på nätet, från alla former av NSA lysning osv.
Du laddar bara hem en färdig Linux DVD distro som körs från DVD. Sedan bootar du och ringer krypterat till din kompis.
De kan möjligen se att era IP har haft kontakt, men NSA eller FRA, kommer aldrig att kunna veta vad som har sagts.
Det blir bara privatpersoner som kommer få sina datorer hackade med FRA trojaner.

Sedan del 2.
Varför är det viktigt att myndigheter inte får hacka privatpersoners eller företags datorer.
Jo, dels pga "vem övervakar övervakarna". Sedan förhindra förföljelse av politiska motståndare.
Eller visselblåsare, kanske har staten gjort något fult och vill döjla detta. Utan skydd, så är det farligt.
Sedan det sista men tyngsta argumentet. Det ekonomiska. Om jag utvecklar en uppfinning så vill jag kunna hålla dem hemlig. Då ska det inte riskerar att läcka till någon myndighet i USA, som kan ge den till ett lokalt amerikanskt företag.