Clean install win10?

Permalänk

Clean install win10?

Just nu sitter jag på windows 10 på min SSD och jag undrade hur jag gör en clean install + hur jag får min serial-key eller sker det automatiskt (att serial keyen är bunden till mit microsoft konto)?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag utgår ifrån att du skriver så här för att du gjort en upgrade.
Om du installerar om på samma dator så kommer den själv att hitta sin nyckel och aktivera sig över nätet. Om du har ändrat något på hårdvaran så kan du behöva installera det OS du uppgraderade ifrån och sedan uppgradera igen för att det ska bli rätt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag utgår ifrån att du skriver så här för att du gjort en upgrade.
Om du installerar om på samma dator så kommer den själv att hitta sin nyckel och aktivera sig över nätet. Om du har ändrat något på hårdvaran så kan du behöva installera det OS du uppgraderade ifrån och sedan uppgradera igen för att det ska bli rätt.

Har hört liknande men så gick det inte med min laptop dock, serialkeyen funkade inte och orkar inte ringa till microsoft för att få det utrett <.<

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Jag behövde inte skriva en nyckel när jag gjorde ren install av Windows 10. Räckte med att jag bara loggade in på mitt Microsoft konto.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Simontaga:

Du ska INTE skriva in nån nyckel

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag behövde inte skriva en nyckel när jag gjorde ren install av Windows 10. Räckte med att jag bara loggade in på mitt Microsoft konto.

Alright tack för infon ^^

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Alright tack för infon ^^

Lägger lite input så du känner dig säkrare:

Gjorde en Clean Install av Windows 10 efter att jag använt W10 tre månader. Drog bara in W10 på ett USB-minne och sedan installerade jag bara om! Aktivering skötte sig själv och gick hur bra som helst!