AMD FX-9590 + Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 4.0) bytes mot Intel (SÅLD)

Permalänk
Avstängd

AMD FX-9590 + Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 4.0) bytes mot Intel (SÅLD)

AMD FX-9590 8-core @ 4,7GHz
Aldrig överklockad då det inte behövts

Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 4.0)
Endast monterad en gång sedan inköp, så har inte varit något inget skrapande fram och tillbaka mellan olika chassin.

Bägge komponenter inköpta för lite över ett år sedan på Alina med nypris på drygt 3500
Bytes helst mot Intel 4670K/4690K med passande moderkort. Kan lägga till ett DDR3 8GB Kingston HyperX @ 1600MHz och en slant emellan om någon erbjuder en 4790k.
Köpte grejerna då jag trodde att jag skulle syssla en del med videoredigering, men så blev inte fallet.
Nog är det en rejäl processor för prisklassen, men den drar ström därefter och värmer min oventilerade lilla lägenhet lite för mycket. Den är helt enkelt för överflödig då jag bara spelar (och inte ens särskilt ofta) och vill ha något mer strömsnålt.
Har även ett HD 6870 (osäker funktionalitet då mitt OS vägrar installera nya grafikdrivrutiner, men bild syns och enklare spel som inte kräver drivisar fungerar som de ska), lite äldre grafikkort och ljudkort, ett CM Storm Trigger-Z där endast USB-kontakten behöver lödas om samt mängder av diverse kablar jag kan slänga med om så önskas.

Kan även tänka mig en lite sämre processor med någon slant (eller lite andra användbara grejer, t.ex. SSD eller fläktkontroll) emellan ifall moderkortet har 1150-socket och överklockningsstöd.

Allt finns i Härnösand, men kan ta mig till Sundsvall lite när som helst eftersom jag pluggar på distans. Möjlighet finns även att komma förbi Kramfors, Örnsköldsvik och Nordmaling då jag åker tåg den sträckan ibland.
Skickas ej.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej

Jag vet att det inte är vad du frågar men jag söker själv en uppgradering och dessa grejer skulle passa mig.

Jag bjuder 2000:- för moderkort + cpu. för den pengen borde du kunna hitta något vettigt intel paket här på marknaden.

Jag bor själv i Sundsvall och kan komma förbi och hämta grejerna hos dig i Härnösand.
/B