Fractal Design Core 500

Permalänk
Medlem

Hur blir det med temperaturer efter en längre spelsession i ett sådant här kompakt system?

Permalänk

Inte utan att man blir sugen!

Men med konfigurationen som används för recensionen blir väl luftflödet negativt i chassit? Kommer itne luften nu sugas in från hålet som bara skulle agerat "utblås"?

Permalänk

@FabriciusRex:

Skrivet av FabriciusRex:

Hur blir det med temperaturer efter en längre spelsession i ett sådant här kompakt system?

Jag spelar väldigt mycket på min burk (Chassi: Nod 304), den har klarat en hel del LAN med och har inga bekymmer med värmen.
Var rädd att luftflödet skulle bli för dåligt men funkar fintfint.. Se min spec i signaturen.

Visa signatur

Fractal Design Nod 304 - Fractal Design Integra 650W - Intel i7 4770 3.4Ghz - Kingston 16GB 1600Mhz CL10 Fury Black - MSI 760 TF 4GB Gaming - MSI Z87I Gaming – Samsung EVO 840 250GB – Toshiba 2TB 64MB 7200rpm - Windows 10 64-bit - Corsair Gaming K70 RGB - Qpad QH 90 HS - QPAD 8K Pro Gaming Laser RGB LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

De uppenbart att Fractal design har gjort nån deal med sweclcokers. Det finns faktiskt anda chassin ni kan resonera än fractal design om och om igen -.-

Skrivet av SolidReactor:

Varsågod
http://www.sweclockers.com/tester/chassin
Där ser du recensioner "om och om igen" även för phantech, antech, silverstone, corsair m.m.

Hoppas du hittar de du söker

Lexius vs SolidReactor

Touché to SolidReactor

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallewallix:

@FabriciusRex:

Jag spelar väldigt mycket på min burk (Chassi: Nod 304), den har klarat en hel del LAN med och har inga bekymmer med värmen.
Var rädd att luftflödet skulle bli för dåligt men funkar fintfint.. Se min spec i signaturen.

Tack för informationen!

Permalänk

Kommer vi få se någon recension av H440W New Edition, förhoppningsvis utan fönster? vore väldigt trevligt, står och väljer just nu mellan r5 och H440 NE

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk

Undrar fan hur man får plats med något i en sån där.

Permalänk
Medlem

Lådan har fått många utmärkelser.
http://www.fractal-design.com/home/product/cases/core-series/...
Har skaffat en men har inte fått hem allt ännu, avsett i första hand som mediamaskin men ska kunna köra lite annat också t.ex. telefoni. Då/om jag går över från HD till 4k så blir det antagligen vattenkylning på något sätt.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att down-siza från Mid-tower på golvet till mitx och köra ett bygge med Core 500. Kommer det funka att ha en rigg stående i ett skåp/garderob, och köra med öppen dörr när man lirar? Någon som har erfarenhet av garderobsvänliga itx-gaming-byggen?

Permalänk
Medlem

Kör man med torn och vattenkylning så ger det nog bra att ha den i garderoben bara tornet står utanför.
Däremot är marknaden för torn ganska liten idag men kanske finns i andra hand.

Permalänk
Medlem

Tog en Fractal Design S24 Kelvin AIO, håller min 6700K runt 30-32 idle när den står inne i garderoben. Helt tyst blir det också när man stänger garderobsdörren. Det tar enkelt bort allt pump eller fläktljud som annars är svårt att få bort helt. Med lite justering i Asus Fan Xpert 2 så låter det absolut ingenting från datorn i idle, mycket nöjd!

Kör ett Asus 980 Strix som håller sig runt 40 grader idle (inne i garderoben). Funderar på om man kan montera vattenblock och koppla på det till AIOn... Lite overkill men skulle nog kunna få ner ljudnivån ytterligare när man lirar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan-Nordin24:

Undrar fan hur man får plats med något i en sån där.

I min ryms det 1 5tums enhet(Blueray), 3 3,5tum diskar, 3 2,5tum ssd-diskar. Har stoppat in AMD A8 i den med radeongrafik.
Faktiskt mer än i min tower. Däremot är moderkortet pluttigt litet.
Chassit har plats för 2 pci:er och sk vattenkylning med 1 eller 2 fläktar.
Har provat att se film, både DVD och HD-ready, den förblir tyst hela tiden till skillnad från min förra låda med Intel, den väsnades så man nästan behövde hörselskydd. Hörlur med kåpor var att föredra även om det blev svettigt.
I övrigt så har jag wifi och blåtand på moderkortet.