Microsoft Edge utan tilläggsstöd till 2016

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Edge utan tilläggsstöd till 2016

När Microsoft lanserade Windows 10 tillsammans med webbläsare Edge lyste stöd för tillägg med sin frånvaro. Nu framgår att finessen dröjer till någon gång under 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ha Ha! Ja... Efter alla Microsofts klavertramp och halvfärdiga släpp är det kanske bäst att de ser till att det som släpps blir en robust och buggfri lösning

Sen vet jag inte hur många som använde Edge men de har säkert inget emot att få en buggfri variant lite senare istället för en nedlusad variant nu. Bra att Microsoft lär sig att inte släppa hafsverk utan att göra klart först.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Meningslös post, men var det bara jag som först läste Mirrors Edge?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Edge? är det den nya webbläsaren som ingen använder? använder mig av både chrome och firefox som fungerar utmärkt och behöver verkligen inte en till webbläsare.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hade de behållit utseendet från IE 11 hade det varit bra gillar inte hur Edge ser ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker Edge är ganska bra och jag använder det då och då. Det enda som går mig på nerverna är att Edge inte kommer ihåg email adressen så jag måste skriva email adressen varje gång jag ska logga in på Outlook t ex.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Det går inte att surfa i dagsläget utan adblocks och så länge Edge inte stöder tilläggs program som tex adblock så är denna så kallade nya rebrandade Internet Explorer webbläsaren fortfarande totalt ointressant.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Avstängd

Det kommer ändå en hel del trevliga förbättringar i Edge redan om tio dagar då den första stora uppdateringen för Windows 10 släpps. Men ja, tillägg är ett krav för att jag ska byta till Edge. Kör vidare på Chrome så länge.

Microsoft Edge
Edge has been upgraded from version 20.10240 to 23.10565
EdgeHTML has been upgraded from version 12.10240 to 13.10565
Extended support for HTML5 and CSS3
Support for the download-attribute in an anchor
Support for the picture-element
Support for :in-range, :out-of-range, :read-only and :read-write
Support for font-size-adjust
Support for input type=datetime-local
Support for ellipses
Support for Object RTC
Support for HTML Templates
Support for new input types
Support for Pointer Lock
Support for Canvas blending modes
Improved support for ECMAScript 6 and 7
You can now open proxy settings from within the Microsoft Edge settings
You can now share media to other screens
When a page is properly paginated, the next button will light up to go to the next page
Tabs won't resize when you're closing tabs until your mouse leaves the tabbar
Edge now shows previews of tabs
You can now sync your favorites and reading list
Middle-clicking the Edge-icon will now launch a new window
The F12 tools can now be docked into the window
The search engine setting now has its own pane
The note feature has a new icon

Källa: http://changewindows.org/build.php?id=93

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så månader efter W10 release så har man inte gjort Edge användbar. långsam applåd

Permalänk
Medlem

Använder edge på jobb då jag inte surfar på sidor med reklam då ändå. Fungerar rätt så bra får jag säga, är snabbt och responsivt. Dock inte alls på sidor med reklam då de slöar ner extremt. Hemma blir det uteslutande Chrome.. Omöjligt att byta där innan det kommer extensions.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

Reading mode hjälper ibland men inte alltid.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

En väldigt ful lösning är att lägga in en adblock-lista i hosts-filen för Windows. Då kommer reklamen blockeras i alla program.

Permalänk
Medlem

Edge? Kunde lika gärna fortsatt att kalla den för Explorer, knappast namnet som gör funktionen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

Om du har en router finns det modifierade versioner av OpenWRT, dd-wrt, merlin och tomato som blockar reklam i hela ditt nätverk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNubcake:

En väldigt ful lösning är att lägga in en adblock-lista i hosts-filen för Windows. Då kommer reklamen blockeras i alla program.

tell me moar :')

Permalänk
Medlem

Blockat Edge i firewall, tagit bort allt jag kan av detta virus redan.
Kommer aldrig byta till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

Skrivet av cider123:

tell me moar :')

Adblocker via din hosts fil.

Öppna C:\system32\drivers\etc\hosts med notepad (måste köras som administratör), klistra in längst ner allt som finns i denna fil:
https://github.com/StevenBlack/hosts/blob/master/hosts

Starta sen om datorn och så kommer alla annonser vara borta, även i skype och andra program.

Det hosts filen gör är att när du går in på tex "lb.usemaxserver.de" så kommer du skickas vidare till 0.0.0.0 istället för hemsidan rikta IP adress som är 212.48.120.130. 0.0.0.0 är ingen giltig IP address / NULL (ingenting).

Skrivet av MrNubcake:

En väldigt ful lösning är att lägga in en adblock-lista i hosts-filen för Windows. Då kommer reklamen blockeras i alla program.

Vadå ful lösning?
Snare väldigt snygg lösning eftersom det är mycket snabbare än adblocker och resultat blir oftast det samma. Enda nackdelen är att du inte kan göra undantag för sidor så som sweclockers.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Edge? är det den nya webbläsaren som ingen använder? använder mig av både chrome och firefox som fungerar utmärkt och behöver verkligen inte en till webbläsare.

Edge är inte så resurskrävande som FFX är, en stor fördel på klenare hårdvara. Men som sagt utan att kunna köra tillägg så är man inte så glad när man drar en vända in på Expressen...

Permalänk
Inaktiv

De jag hade mot Edge är att det inte finns adblock. Att blockera via hosts-filen är inte ett alternativ då den släpper igenom en del som inte Adblock gör. Sedan så är det svårare att släppa igenom något man vill ska synas. Ett problem jag hade var även att Edge inte tillåter drag'n'drop för uppladdning av filer på t.ex. imgur.

Jag är dock imponerad av deras acceleration av video via HTML5, vida överlägsen Chrome/Firefox

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle82:

Det går inte att surfa i dagsläget utan adblocks och så länge Edge inte stöder tilläggs program som tex adblock så är denna så kallade nya rebrandade Internet Explorer webbläsaren fortfarande totalt ointressant.

Skrivet av Valiumballong:

Redan bytt från Chrome till Edge, men någon form av adblock behövs, för det är fan värdelöst med all denna jävlans reklam som förpestar varenda hemsida. Det borde vara skottpengar på ansvariga utgivare för sajter som har autoplay.

Skrivet av cider123:

tell me moar :')

Får man fråga varför ni inte använder er utav Ad muncher istället?
Tar bort all reklam till och med reklam på tv3play och liknande sidor där adblock inte fungerar att använda.

Edit: Ad mucher uppdateras tydligen inte längre och fungerar inte på Edge tydligen, skulle ha kollat innan jag kommenterade...
Men kan fortfarande rekommenderas till er som kollar på Play kanaler tex tv3play etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Adblocker via din hosts fil.

Öppna C:\system32\drivers\etc\hosts med notepad (måste köras som administratör), klistra in längst ner allt som finns i denna fil:
https://github.com/StevenBlack/hosts/blob/master/hosts

Starta sen om datorn och så kommer alla annonser vara borta, även i skype och andra program.

Det hosts filen gör är att när du går in på tex "lb.usemaxserver.de" så kommer du skickas vidare till 0.0.0.0 istället för hemsidan rikta IP adress som är 212.48.120.130. 0.0.0.0 är ingen giltig IP address / NULL (ingenting).

Vadå ful lösning?
Snare väldigt snygg lösning eftersom det är mycket snabbare än adblocker och resultat blir oftast det samma. Enda nackdelen är att du inte kan göra undantag för sidor så som sweclockers.

Och hur skulle denna sidan sett ut ifall alla blockade reklam i sin host/router tror ni?

Permalänk
Skrivet av anon180324:

Får man fråga varför ni inte använder er utav Ad muncher istället?
Tar bort all reklam till och med reklam på tv3play och liknande sidor där adblock inte fungerar att använda.

Jaha, jag som hade hört att det inte var uppdaterat på länge. Funkar det i alla program eller bara webbläsare?
Ska testa det

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

0.0.0.0 är ingen giltig IP address / NULL (ingenting).

Lite offtopic:
Nja, 0.0.0.0 är en giltig IPv4-adress men den har en speciell innebörd (används främst som indikation på att klienten ej vet sin IP eller som wildcard). Den är dock fullt giltig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Om du har en router finns det modifierade versioner av OpenWRT, dd-wrt, merlin och tomato som blockar reklam i hela ditt nätverk.

Funkar dock inte alls lika effektivt som en riktig adblockers typ uBlock.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Det är två saker som håller mig kvar vid Chrome:
Google Konto Integration och Tillägg

I många aspekter föredrar jag Edge, som exempelvist utseende samt 1080P uppspelning i Netflix.

Nu kommer Microsoft fixa min ena kriterie, men jag vill kunna använda Google docs/Drive i Edge också. Har faktiskt inte prövat, men det funkade inte något vidare bra i Internet Explorer, så jag antar att det inte funkar i Edge heller.

Permalänk
Skrivet av subonez:

Och hur skulle denna sidan sett ut ifall alla blockade reklam i sin host/router tror ni?

Tja redan ett problem för fler hemsidor än här.

Pratades på nyheterna för några dagar sen om detta, är tydligen 40% över hela värden som blockar reklam.
Aftonbladet och liknande sidor, fyller sin sida med så mycket reklam att block behövs (vill dom få folk att inte blocka, så ska den vara mer som på swec).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför använda en webbläsare med stängd kod när det finns öppna alternativ som gör jobbet lika bra eller bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Sulle82:
Skrivet av marukusu:
Skrivet av Valiumballong:
Skrivet av strejf:
Skrivet av MrNubcake:
Skrivet av Finkelzvin:
Skrivet av Kunzite:

Och hur går sidor såsom Sweclockers runt, när ni vägrar betala med den enda simpla, lilla, kravlösa vägen de tar betalt?

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heennkkee:

Och hur går sidor såsom Sweclockers runt, när ni vägrar betala med den enda simpla, lilla, kravlösa vägen de tar betalt?

Jag har inget emot lite reklam, men när det är pop-ups, autospelande videor med ljud och fullscreen-ads, då får jag nog.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10