Valve lovar erbjuda bättre kundsupport för Steam innan årsslutet

Permalänk
Melding Plague

Valve lovar erbjuda bättre kundsupport för Steam innan årsslutet

Med uppdaterad mjukvara och fler anställda för att hantera supportärenden lovar Valve att korta ned kötiderna till mer acceptabla nivåer innan slutet av året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inb4 man ringer deras support och möts av en indier med underbar engelsk accent

Permalänk
Medlem

Tja bra att dom försöker iaf.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Steam innebär rimligen att Valve tjänar löjligt stora mängder pengar. Det borde helt klart finnas budget för vettig kundsupport!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Steam innebär rimligen att Valve tjänar löjliga mängder pengar. Det borde helt klart finnas budget för vettig kundsupport!

Kan inte annat än att hålla med

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tacka gud, nu kanske man kan få lite faktisk hjälp av dem, istället för att behöva vänta 5 dagar på en länk till en FAQ-sida...

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Skäggig legend

Steam överlag tycker jag inte är så bra. Tycker det strular fruktansvärt mycket när jag spelar cs...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag har bara blivit bra och snabbt bemött.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Titta bara på dota och CSGO. Två spel där valve får fulla inköpspriset och varje krona som spenderas i spelen. Okej servrarna kostar lite att hålla uppe men all in all är det en stor vinst varje dag om man kollar market sales och liknande.

Permalänk
Medlem

Dom har tillåtit oss göra återköp för att dom var tvungna...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

3:e parts bolag.... Några fler än jag som får upp lite bilder på vad det innebär?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Roger W: Titta bara på dota och CSGO. Två spel där valve får fulla inköpspriset och varje krona som spenderas i spelen. Okej servrarna kostar lite att hålla uppe men all in all är det en stor vinst varje dag om man kollar market sales och liknande.

Absolut - jag säger inte emot
Jag ändrade min formulering i det jag skrev tidigare: jag menar löjligt stora mängder pengar, om inte det framkommit redan.

Steam är digital distribution, men har ändå priser som för nya AAA spel är högre än vad många butiker tar för fysiska kopior.
De tjänar även massa pengar på marknadsplatserna för prylarna i tex CS, för och tradeandet med de där korten man får när man spelar spelen osv. Dvs Steam måste vara en helt enorm kassakossa, och det är i det läget riktigt gnidigt att då inte kosta på en vettig kundsupport!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hoj, kanske inte hör helt hit rörande support, men är det någon som vet om Steam Controllern fungerar att köra utanför Steam och tex spela Bf4 på PC?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiktatorNN:

Inb4 man ringer deras support och möts av en indier med underbar engelsk accent

Origin/EA kör ju på detta, även om engelskan kanske är lite knakig ibland så har jag bara haft positiva upplevelser med deras kundsupport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Origin/EA kör ju på detta, även om engelskan kanske är lite knakig ibland så har jag bara haft positiva upplevelser med deras kundsupport.

Stämmer inte för mig, jag ringde Origin-supporten för ett par veckor sedan och då snackade jag med en svensk.

OnTopic: Det var nog på tiden att Valve tar tag i support-ärenden på riktigt. Nu med CSGO där folk sitter på invetories värda flera tusen dollar så är det surt ifall man blir av med kontot av någon anledning, och att man inte kommer i kontakt med supporten gör det inte bättre.

Raderat onödig anklagelse
Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Antar att det är därför deras servrar är nere varje dag. Måste spara in pengarna någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyB0khylla:

Hoj, kanske inte hör helt hit rörande support, men är det någon som vet om Steam Controllern fungerar att köra utanför Steam och tex spela Bf4 på PC?

Ja lvlcap visar det i sin review om kontrollen på youtube

Permalänk

@Terrell: Tack ska du ha!

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Tack och lov så har jag inte behövt kontakta deras support, man har ju hört hur katastrofalt det har varit för många. Det är bra att alternativ dyker upp, exempelvis Origin eller varför inte GOG galaxy <3

Nej Uplay är inget bra alternativ, det är förenat med digerdöden.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

3:e parts bolag.... Några fler än jag som får upp lite bilder på vad det innebär?

Japp, de pratar om det problemet i intervjun. Rätt så bra citat på slutet där som summerar deras intentioner, blir intressant att se om de lyckas hitta en bra metric att betala efter - för att betala för antalet "lösta" serviceärenden funkar ju inte så bra.

Citat:

We’ve hired a couple different companies [to help with support],The thing that’s interesting is, you go out to third-party support providers, and—at least in our experience—most of them wanted to sell you ways to reduce the number of people currently waiting in support, but they weren’t very good at selling you ways to solve customer support issues.
[...]
We’re not super interested in providing crappy support in volume.

Permalänk

Kan tänka mig att supportärenden ökade stooort när skins kom till cs.. antalet folk som blir scammade osvosv består garanterat av en väldigt stor del (om inte största) av de ärenden de får in.. Före skinsen kom till cs fick jag mitt enda ärende jag haft utrett inom 24h

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz