Var köper jag USB-kabel för att löda på egna kontakter?

Permalänk
Medlem

Var köper jag USB-kabel för att löda på egna kontakter?

Jag har sedan tidigare en hel del micro/mini USB-kontakter. Nu vill jag löda ihop egna USB-kablar men kan inte hitta 4-kardeliga tunna kablar någonstans. Jag vill alltså ha en färdig kabel med svart gummihölje och i den 4 tåtar för att löda på kontakterna. Har kollat eBay utan resultat, men erkänner att jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter.

Den enda sidan jag hittat är denna: http://www.l-com.com/usb-usb-rev-20-compliant-28-28awg-bulk-c...

Och den verkar ju helt ok men vill kolla om det finns fler alternativ!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har vid flera tillfällen tittat igenom Elfas sortiment, och det är möjligt att rätt kabel finns där, men jag saknar kunskap om exakt vilken/vilka kablar som är rätt. Har redan köpt en alldeles för tjock kabel en gång, dock inte från Elfa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Har vid flera tillfällen tittat igenom Elfas sortiment, och det är möjligt att rätt kabel finns där, men jag saknar kunskap om exakt vilken/vilka kablar som är rätt. Har redan köpt en alldeles för tjock kabel en gång, dock inte från Elfa.

Då det står att du bor i Stockholm kan du ju alltid åka förbi Elfas butik i Solna och fråga, de brukar kunna sådant

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det är absolut en möjlighet om jag inte får svar här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Tack hölmiz! Helst skulle jag vilja ha den första kabeln där men saaatan vad dyr den är jämfört med de andra. 100m för 2600kr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem