Vad göra när man är full, frustrerad och allmänt skitarg.

Permalänk

Vad göra när man är full, frustrerad och allmänt skitarg.

har sedan länge haft en viss frustration mot en som en gång var min kompis men ändå tolererat att va på samma ställe som denne sedan några år tillbaks då jag tycker han blir sä jävla för mycket centrumhora och ska alltid va i centrum hela tiden va kul i början när man först träffade honnom men gick snabbt för långt.

ikväll så gick det dock lite för långt enligt mig.

då han för det första frågar mig om jag va tillsammans med en person som är en tjejkompis när hon inte var i rummet för att sedan efter ett par öl börja intensivragga på henne

kändes bara som att han typ va tvungen att kolla läget hos mig först hos mig innan han ville göra något... känner mig bara äklad utnytjad och allmänte besudlad av detta betéende

tänk om det kanske var en person jag inte hade något med men jobbade på det.

nu tillhör jag inte rasen grottmongo så är inte den som slåss utan en väääääldigt bra anledning men hade sån jävla god lust att slå den fan på käften ikväll men höll tillbaks även om ja varit i knivslagsmål som parten utan kniven ett par gånger och hittills vunnit med vissa lättare battlewounds bara och motparten med kniven gått hem men nåra framtänder mindre och visste att jag troligen kommer överleva denna gången också

slutade dock med att jag skickade medelande till alla jag känner att kommer han till fester i framtiden går jag hem så de får välja hur de vill göra.

och kan lova att jag inte är den som släpper saker i första taget så är ingen fyllegrej...

har fortfarande en diskution med en annan att se fram emot efter att han förolämpade mig på en firmafest för 3 år sedan att se fram emot och vägrar att äns prata med denne förrän han förklarat med BRA anledning varför han gjorde som han gjorde mot mig den gången.

sen ska tilläggas att jag nog inte är den mest stabila personen här på clockers det känner jag själv t.om pga mina humörsvängningar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kanske borde dra ner lite på supandet?

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Kanske borde dra ner lite på supandet?

är redan minimalt...

ä kanske ute en gång i månaden max.

och ikväll har jag druckit kanske 5 öl max på 8h så var nog den nyktrare parten ikväll.

tror de snarare beror på att ja druckit för lite och hade någon form av samvete kvar...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är redan minimalt...
ä kanske ute en gång i månaden max.
och ikväll har jag druckit kanske 5 öl max på 8h så var nog den nyktrare parten ikväll.
tror de snarare beror på att ja druckit för lite och hade någon form av samvete kvar...

Om problemen uppstår när du dricker och är med fel sällskap så är ju lösningen ganska lätt. Drick ensam

Nä men som du skrev så är det mogna lösningen att undvika de personer som du stör dig på. Du kanske inte alltid kan se till att de är där du är. Men du kan nästan ALLTID se till att du inte är där de är, även om det är tråkigt och frustrerande. Men det är det mogna alternativet. Det som inte ger dig några risker för liv och lem. Det som när du är äldre kommer se tillbaka till som bra beslut.

Permalänk
Medlem

Du får tänka på att du reagerar väldigt starkt nu. Du gör saker på impuls såsom att skicka sms som du säkerligen ångrar imorgon.

Se din reaktion som åska, först händer det något som är blixten och sedan kommer din reaktion som en åska. Det går över, låt åskan rida ut. Tänk på att det är en dag imorgon också så ser du över vad du mår dåligt över och tar dina beslut då, fri från droger och alkohol.

Att ta till våld är en feg och korkad mans utväg med konsekvenser därefter. Att behärska sina känslor och kunna kontrollera sig själv är tusen gånger "coolare" än att va med i knivslagsmål och vad du nu nämner så jag tror du måste sätta dig tillbaka och lugna ned dig.

Permalänk
Skrivet av iXam:

Om problemen uppstår när du dricker och är med fel sällskap så är ju lösningen ganska lätt. Drick ensam

Nä men som du skrev så är det mogna lösningen att undvika de personer som du stör dig på. Du kanske inte alltid kan se till att de är där du är. Men du kan nästan ALLTID se till att du inte är där de är, även om det är tråkigt och frustrerande. Men det är det mogna alternativet. Det som inte ger dig några risker för liv och lem. Det som när du är äldre kommer se tillbaka till som bra beslut.

har inget emot att stå för det jag tycker är rätt och även om jag anser att jag har underläget som i ovan nämda knivdraman

så har jag inte backat en tum för att försvara personen det egentligen handlade om och sedan gick ut över mig med en kniv som stoppades av ett revben istället för i lungan och motparten med framtänderna i en blodpöl på marken i rent självförsvar och sedan gå där ifrån med en adrenalinkick utan like för att få såret sytt.

Skrivet av visa:

Du får tänka på att du reagerar väldigt starkt nu. Du gör saker på impuls såsom att skicka sms som du säkerligen ångrar imorgon.

Se din reaktion som åska, först händer det något som är blixten och sedan kommer din reaktion som en åska. Det går över, låt åskan rida ut. Tänk på att det är en dag imorgon också så ser du över vad du mår dåligt över och tar dina beslut då, fri från droger och alkohol.

Att ta till våld är en feg och korkad mans utväg med konsekvenser därefter. Att behärska sina känslor och kunna kontrollera sig själv är tusen gånger "coolare" än att va med i knivslagsmål och vad du nu nämner så jag tror du måste sätta dig tillbaka och lugna ned dig.

är ännu en grej är oftast ganska oberörd men när jag stör mig på något så ågrar jag mig inte har gjort detta otaliga gånger mot mer än en person och känner fortfarande att för att jag ska acceptera dessas existens så vill jag ha en väldigt bra förklaring till varför.

tar hälre en muntligt argumentation till dessa beetéenden än vådsamma men vissa personer tar verkligen fram gråttmångo genen innom sig när de blir fulla och då finns de ibland ingen annan utväg än att försvara sig själv så gott det går.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Han får väl ragga på vem fan han vill, vad menar du med "tänk om det var någon jag jobbade på"? Du menar att du behandlar kvinnor som dina egna tillhörigheter, att alla andra som kommer nära ska få en smäll.
Det är väl upp till henne att ta det beslutet och neka hans inviter om hon skulle ha en relation med någon annan.

Förövrigt tror jag problemen ligger hos dig, sluta dricka om du inte kan hantera det. Finns massvis av personer jag inte tycker om, men låter aldrig det gå ut över mitt egna beteende eller humör. Verkar förövrigt omoget att skryta om sina knivslagsmål på internetforum.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

+1 på Maarus, man äger ju inte personer

Jag är värsta enstöringen själv men var han inte ganska schysst som ändå frågade? Då kunde du väl sagt att du var intresserad så kanske han backat? Framgår ju inte.

Permalänk
Medlem

Jag tror du lider av kontrollbehov, du vill kontrollera dina vänner och tjejkompisar. Begränsa dem i sina handlingar och du funderande över tanken att ta till våld för att en polare stötte på din tjejkompis. Du hade inte varit min vän särskilt länge.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har inget emot att stå för det jag tycker är rätt och även om jag anser att jag har underläget som i ovan nämda knivdraman

så har jag inte backat en tum för att försvara personen det egentligen handlade om och sedan gick ut över mig med en kniv som stoppades av ett revben istället för i lungan och motparten med framtänderna i en blodpöl på marken i rent självförsvar och sedan gå där ifrån med en adrenalinkick utan like för att få såret sytt.

nu har jag ingen aning om vilken situation du pratar om men att välja att gå in i ett slagsmål där en av deltagarna har kniv är EXTREMT oansvarigt och korkat. den enda anledningen att vara med i ett slagsmål där knivar är inblandat är för att man är tvungen att försvara sitt liv eller någon annans (nödvärn).