Microsoft introducerar Lumia 950 och 950 XL

Permalänk
Melding Plague

Microsoft introducerar Lumia 950 och 950 XL

Under Microsofts pågående evenemang i New York presenterar företaget de två nya flaggskeppstelefonerna Lumia 950 och 950 XL, som blir först ut att använda den mobila tillämpningen av Windows 10.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga!! Kanske blir ett köp, om jag vågar mig ur Android-träsket..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Entusiast

5,2 tum för den mindre modellen är alldeles för stort. Kommer det ett flaggskepp från Microsoft som har mindre skärm än så? Måste säga att man är lite taggad att byta ut sin z3compact om några månader isåfall.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Designarvet från Nokia lever kvar i hårdvaran i alla fall. Men så fort jag ser operativsystemets fyrkanter så känner jag bara "nope". Det är fortfarande det fulaste operativsystemet på marknaden IMO.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen! Blir köp av XL så fort den finns hos någon operatör.
November gäller Amerikat va? Eller är det överallt?

Permalänk
Medlem

Blir 950 eller xl. Surfacebook dock, Nyheten kanske kommer upp strax, Hypenivån på den är hög!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

aa, surfacebooken såg galet bra ut, blir nog en sån som får ersätta min surface pro gen1.

Permalänk
Medlem

Xl tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut.
Men avskyr WP som pesten, hemskt interface och appstödet är fortfarande bakom android,ios.

Hoppas dom säljer vettigt iaf så dom fortsätter så WP kan växa till sig mer.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=C_VheAwZBuQ

Första gången jag tittar på en stor presentation som jag känner att jag vill ha allt. Precis allt de visade!
Men ack så dyrt för mig.

Tänk er Visual Studio eller liknande på mobilen tillsammans med Continuum.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Kom igen, stoppa en riktig x86 soc i skiten sen har vi en riktig "desktop experience", en ->mobil<- dator i dess sanna bemärkelse.

God, det är en sån jag vill ha.

Men som vi alla vet så är det ju inte en riktig produkt om det inte är någon som är missnöjd:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ser helt okej ut.
Men avskyr WP som pesten, hemskt interface och appstödet är fortfarande bakom android,ios.

Hoppas dom säljer vettigt iaf så dom fortsätter så WP kan växa till sig mer.

Efter att ha använt WP ett bra tag (köpte L920 vid release och L930 någon vecka efter) så kan jag säga att interfacet är 1000 gånger bättre än både iOS och Android (som jag har använt parallelt pga. jobbmobiler etc). Snabbare, enklare, och defintivt vackrare.

Däremot känns det som att jag tyvärr inte komma över att över gå från L930 till 950, just eftersom apputbudet fortfarade, efter såhär långt tid, är totalt uruselt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om priset i sek för xl? 5500kr?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kom igen, stoppa en riktig x86 soc i skiten sen har vi en riktig "desktop experience", en ->mobil<- dator i dess sanna bemärkelse.

God, det är en sån jag vill ha.

Men som vi alla vet så är det ju inte en riktig produkt om det inte är någon som är missnöjd:)

Hårdvaran är inte riktigt där ännu men det ryktas om en Surface Phone till våren.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

alltså, Continuum, fucking awesome!!! och sen Surface Book!!! omnomnomnom

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk

Någon direkt anledning att avbeställa Z5? fan blev så osäker nu

Permalänk

Nice. Föredrar dock att det står Nokia istället för Microsoft.

Permalänk
Avstängd

Telefonen i sig känns ok men MS appar och stuff kändes inte minsta tilltalande mot android för min del

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vad tror ni om priset i sek för xl? 5500kr?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle chansa mer på 6500kr, skulle själv vilja ha en 950 men tänker inte lägga pengar på något som ingen gör appar till.

Permalänk
Medlem

fy fan vad snygg...
5.2 är inte så stort med tanke på one plus är på 5.5 vilket jag har nu men tyvärr lider one plus stora problem med wifi hastighet och 4G i sverige. med comviq får inte ens 20 mb/s. och tappar kontant LTE och går till H+ istället vilket suger.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

@Fire_Ice: z3580 som sitter i asus zenphone 2 är ju inte helt dum men jag ser då fram emot den eventuella surface fånen^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

attans, jag som precis köpte mig en lg g4. synd att windows telefoner inte har alla appar som man vill ha dock.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra in hela w10 när de ändå nästan är där? Det var väl för övrigt poängen med 10; att länka samman alla enheter under samma operativ, utan specialversioner osv?

Permalänk
Snusfri

GIEF NAOW!!

Sjukt nöjd med min Lumia 1520 som rullar W10M TP för närvarande men kommer garanterat att införskaffa en 950 XL senare när den dyker upp, oerhört läcker telefon med det överlägset bästa OS'et.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Liquid cooling technology...? https://www.youtube.com/watch?v=kQ_ky3_GkiE

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

GIEF NAOW!!

Sjukt nöjd med min Lumia 1520 som rullar W10M TP för närvarande men kommer garanterat att införskaffa en 950 XL senare när den dyker upp, oerhört läcker telefon med det överlägset bästa OS'et.

Kan bara hålla med. Har en Lumia 930 nu och hade före den en 820. Har även en iPhone 6 Plus privat och dessutom en Note 3 för jobbet. Den telefon jag använder mest och föredrar framför de andra är Lumian. Kommer byta upp mig till 950 XL när den blir tillgänglig.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Avstängd

5.2 och 5.7 tum? VARFÖR sådana enorma kolosser idag?

Ser verkligen fram emot de vikbara/hopfällbara skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Gissar någon form av slutna rör där man använder vätska för att få bort värmen från källan, tyvärr kan man nog inte koppla in sin 360 radiator det är nog fel kopplingar...

Men jag är grymt intresserad av dessa även om jag gärna sett aningens mindre telefoner.. Men håller med om att apputbudet är fortfarande lite väl skralt som "självklart" kommer ordnas nu med Win10... De skulle kanske testa att satsa på utrensning bland de 50 appar som finns och bara tillåta "högkvalité" appar, vilket nog tyvärr nu bara skulle avskräcka många utvecklare ännu mer...

Men blir nog en 950xl om jag har råd, mest för att jävlas med allt folk som frågar vad man har för iphone eller samsung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Varför inte bara köra in hela w10 när de ändå nästan är där? Det var väl för övrigt poängen med 10; att länka samman alla enheter under samma operativ, utan specialversioner osv?

Om det var en x86 i mobilen kanske...

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en extern dac/Hörlursförstärkare jag planerar att driva med en USB OTG kabel från min framtida telefon. (Dags att byta ut min note 2:a).
Har dessa telefoner med win10 stöd för sånt?

Är lite less på att android/samsung slutar uppdatera telefonen man köpt efter ett par år. Känns som man skulle pröva win-telefoner och se om dom låter gamla lurar leva vidare med uppdateringar. Hur har det fungerat hittills med lumia telefoner?