Google lanserar ny Chromecast med bättre trådlöst nätverk

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar ny Chromecast med bättre trådlöst nätverk

Förutom två nya telefoner avtäcker Google en ny version av Chromecast med stöd för snabbare trådlöst nätverk och det helt nya tillskottet Chromecast Audio.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte den snyggaste, men förhoppningsvis lika funktionell men kraftfullare!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Chromecast Audio verkar grym! Kommer att köpa till stereon hemma!

Permalänk
Medlem

Den ser skitful ut. Fast det är nog inget problem när den sitter bakom TVn eller datorskärmen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt köpa de båda! Min gamla Chromecast är så jävla dålig ibland så man blir tårögd!

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Edit: Den skulle vara tillgänglig i 17 länder, någon som har sett listan?

Permalänk
Medlem

Haha själv tycker jag att den ser ut som en sån ringklocka som sitter på cykel..

Visa signatur

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Chromecast Audio verkar grym! Kommer att köpa till stereon hemma!

Eller så kör man bara med en bluetooth receiver.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Eller så kör man bara med en bluetooth receiver.

Har BT på stereon men vill ha bättre räckvidd och de funktioner som följer med Spotify. Som de tex sa så kan jag byta låt när sambon spelar sin lista.

Permalänk

the new Chromecast and Chromecast Audio

Permalänk

Chromecast audio verkar ju ändå väldigt lovande! Eller är de bara jag?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Eller så kör man bara med en bluetooth receiver.

Som man inte kan styra från sin dator utan att ha en bluetooth adapter (tänker stationär). Har en sån från bluethot adapter -> ljud ut från belking och den har ungefär 1 meters räckvidd innan den tappar i ljudkvalitet, genom väggar är det inte att tänka på.

Nä jag tror det blir en av dem eller kanske båda t o m

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Grymt! Blir nog att testa en chromecast denna gången

Permalänk
Medlem

När ska dessa finnas i butik?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

Detta köp är givet, särskillt med Spotify-stöd!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Inaktiv

Att det blir en eller två nya Chromecast är ju givet och två av audiovarianten blir det säkert oxo eftersom de är så billiga. Vill gärna veta mer om Google Pixel för om inte priset är för högt så kommer den att ersätta min nu lite ålderstigna Nexus 7 (2012). Det blir att Googla Hoppas på bra träffar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Som man inte kan styra från sin dator utan att ha en bluetooth adapter (tänker stationär). Har en sån från bluethot adapter -> ljud ut från belking och den har ungefär 1 meters räckvidd innan den tappar i ljudkvalitet, genom väggar är det inte att tänka på.

Nä jag tror det blir en av dem eller kanske båda t o m

Styr själv från mobilen när jag behöver spela från hemmabion, annars så spelar jag upp från datorhögtalarna.
Vet inte vad du har för kass adapter.
Sony BM-10 och telefonen klarar 10 meter + betongvägg utan att hacka. Finns inte en yta i lägenheten den hackar på iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då var nya Chromecast beställd

Permalänk
Medlem

Då blir det uppgradering till nya chromecast 2.
Det blir förmodligen en chromecast audio med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Styr själv från mobilen när jag behöver spela från hemmabion, annars så spelar jag upp från datorhögtalarna.
Vet inte vad du har för kass adapter.
Sony BM-10 och telefonen klarar 10 meter + betongvägg utan att hacka. Finns inte en yta i lägenheten den hackar på iaf.

Bra räckvidd, men Chromecast har bättre räckvidd!

Permalänk
Snusfri

Designen fick mig att tänka på detta direkt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Hoppas att den klara av 1080p när man ser på film på tv inget skoj när skiten laggar.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zxhosting:

Hoppas att den klara av 1080p när man ser på film på tv inget skoj när skiten laggar.

det är det som den är gjord för

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Eller så kör man bara med en bluetooth receiver.

Och vad är billigast att köpa ifall man inte har Bluetooth på sin receiver då?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Beställt och klart, blir en recension så fort den dyker upp i posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och vad är billigast att köpa ifall man inte har Bluetooth på sin receiver då?

Det kan ju iofs vara en produkt som denna hen syftade på

https://www.hifiklubben.se/streaming/fler-produkter-med-strea...

Fast chromecast audio är ju fortfarande billigare, och bättre räckvidd tack vare wi-fi.

Permalänk
Avstängd

Fakta fel tror jag!

De sa fel i pressen, det är optiskt UT och inte in, varför ska de ha en optiskt in i en sådan enhet, oftast vill man ha ut så man kan koppla in den i en vettig DAC annars är den ju värdelös!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och vad är billigast att köpa ifall man inte har Bluetooth på sin receiver då?

Är ju bluetooth-receiver jag pratar om. Inte en hemmabioreceiver med bluetooth.
Gav runt 300kr för min med aptx-stöd.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Designen fick mig att tänka på detta direkt.

http://i3.minus.com/ibhpK3MYzqLwqp.png

Eller

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi