Samsung och Oculus släpper konsumentversion av Gear VR i höst för 99 dollar

Permalänk
Medlem

Samsung och Oculus släpper konsumentversion av Gear VR i höst för 99 dollar

Samsung Gear VR som utvecklats ihop med Oculus VR fungerar med följande mobiler:
Galaxy S6, Galaxy S6 edge, Galaxy S6 edge+ och Galaxy Note 5.

Gear VR har 54 ~ 70 mm fasta linser som ger 96 graders synfält och är utrustad med ett gäng sensorer, inklusive en accelerometer, en gyrometer, och en närhetssensor. Den kan anslutas till Samsungs senaste smartphones med hjälp av en microUSB anslutning. Gear VR kommer att finnas tillgänglig i Frost White senare i höst.

Gear VR är 22 procent lättare än tidigare Gear VR Innovator Editions och har en ny skumdämpning för bättre komfort, samt en förbättrad pekplatta för bättre kontroll.

Exakt releasedatum meddelas senare. Svenskt pris lär bli som tidigare modeller, dvs 1995:-

Kanske import av Gnote 5 och en Gear VR kan bli lönsamt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Ja VR är framtiden hur nära är en annan fråga

Ja VR är framtiden hur nära är en annan fråga, men vi har 4k på mobiler hög upplösning för liten yta är grunden för att få det att fungera krävs även GPU för att driva det de som krävs är lite dyrt fortfarande men pris kapacitet effektivitet blir bättre och bättre så det har framtiden för sig!

Permalänk
Medlem

Hur nära?
Jag säger i höst!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Gear VR släpps till "black friday" i USA och kort därefter till övriga(November). Angående priset så är det tydligen mycket billigare än föregående modell, så min gissning är nog ganska off, med lite tur får vi den för 995:-

Edit: Tydligen har Netflix hoppat på och även Twitch, Vimeo, Tivo och Facebooks 360-degree videos. Vilka av de tjänsterna som lanseras här är oklart, men Netflix känns givet.

Ska motsvara känslan att titta framför en 110" skärm om jag förstått det rätt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter