Googles nya Chromecast stöder 802.11ac

Permalänk
Melding Plague

Googles nya Chromecast stöder 802.11ac

Nya Chromecast får kanske inte helt oväntat stöd för 5,0 GHz-bandet och den trådlösa standarden 802.11ac, vilket ackompanjeras av bland annat en rund design.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Detta låter ju riktigt bra! Bara hålla tummarna för att det fungerar bra med riktningen av wifi signalen så att vi med lite större hus får användning av chromecasten också.

Blir nog en sådan till vintern.

Permalänk
Medlem

Ligger priset på samma nivå som nuvarande blir det köp direkt.

Permalänk
Medlem

Hur tänkte dom där med designen? Hur ska man koppla in den i HDMI bak i tvn utan att det stör allt annat där?

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, men jag saknar verkligen ethernet uttag. Chromecast är ju främst till att kopplas till stationära prylar, och då är trådat överlägset. Stöd för 5GHz AC är ju ett stort plus iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Hur tänkte dom där med designen? Hur ska man koppla in den i HDMI bak i tvn utan att det stör allt annat där?

Mest troligen är att det blir en manick man ska ha framme, kopplad med sladd till TV/högtalare osv.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det kan bli ett köp Verkar ju vara en produkt som tillför något

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nya julgranskulor kan jag behöva men inte gärna kopplade till min TV.
Bland det fulaste men i övrigt låter det bra.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Fan nu blev man ju sugen, men tror det blir en AppleTV för min del ändå!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Spawnbadboy:

Hur tänkte dom där med designen? Hur ska man koppla in den i HDMI bak i tvn utan att det stör allt annat där?

Skulle sätta mina pengar på att man får med en HDMI -extension -kabel

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ekann:

Fan nu blev man ju sugen, men tror det blir en AppleTV för min del ändå!

Jag får dock inte igång subtitles på Apple TV... från Plex tex. ?
Men det kanske bara är jag..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Ser lovande ut, men jag saknar verkligen ethernet uttag. Chromecast är ju främst till att kopplas till stationära prylar, och då är trådat överlägset. Stöd för 5GHz AC är ju ett stort plus iaf.

Finns som tillbehör till gamla Chromecast, så det kommer säkert den till nya också.
https://store.google.com/product/_ethernet_adapter_for_chrome...

Permalänk
Medlem

Blir utan tvekan en uppgradering! Dom hade mig vid ac-standarden och 5 GHz!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

I USA säljs en ethernet variant av chromecasten.

Skrivet av teejee:

Ser lovande ut, men jag saknar verkligen ethernet uttag. Chromecast är ju främst till att kopplas till stationära prylar, och då är trådat överlägset. Stöd för 5GHz AC är ju ett stort plus iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fatta grymt att köpa 2-3 stycken och koppla in till högtalare i olika rum och sen kunna spela upp som sonos. Klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Finns som tillbehör till gamla Chromecast, så det kommer säkert den till nya också.
https://store.google.com/product/_ethernet_adapter_for_chrome...

Där ser man

Permalänk
Medlem

ser ju ut som en stekpanna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Fan vad trevligt. Blir att köpa direkt och sälja gamla.
bättre wifi så har dem mig.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Köp på dirren!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag får dock inte igång subtitles på Apple TV... från Plex tex. ?
Men det kanske bara är jag..

Nya ATV kommer ha app store, med bl a plex och vlc.
Gissar att det är den han menar.

Jag tror mer på den än en chromecast, men det är givetvis en stor prisskillnad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Json_81:

Nya ATV kommer ha app store, med bl a plex och vlc.
Gissar att det är den han menar.

Jag tror mer på den än en chromecast, men det är givetvis en stor prisskillnad.

Oho...

När kommer denna ?
Alltså nya Apple TV.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Syns ju inte

Skrivet av Christley:

ser ju ut som en stekpanna

Om den sitter på baksidan av tv'n och inte syns så spelar det väl ingen roll hur den ser ut?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Monarchy:

Fåtts grymt att köpa 2-3 stycken och koppla in till högtalare i olika rum och sen kunna spela upp som sonos. Klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Enda nackdelen med det är extra kablage och extra strömadapters.
Så lösningen är nog bra - men inte lika estetiskt tilltalande.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Oho...

När kommer denna ?
Alltså nya Apple TV.

Nästa månad.

Permalänk
Medlem

Sant men om man tex har audio pro T10 så har den USB för ström på baksidan

Skrivet av andreas_dock:

Enda nackdelen med det är extra kablage och extra strömadapters.
Så lösningen är nog bra - men inte lika estetiskt tilltalande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas den får 4k-stöd, men det kan man väl glömma

Skrivet av andreas_dock:

Oho...

När kommer denna ?
Alltså nya Apple TV.

End of october tror jag det är sagt, sen om det innefattar Sverige är oklart.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Ser lovande ut, men jag saknar verkligen ethernet uttag. Chromecast är ju främst till att kopplas till stationära prylar, och då är trådat överlägset. Stöd för 5GHz AC är ju ett stort plus iaf.

Det finns...
https://store.google.com/product/_ethernet_adapter_for_chrome...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Underbart med ljudutgång! Det är mitt stora problem med dagens Chromecast - min gamla häck till TV stödjer inte ljud via HDMI vilket gör Chromecasten ganska värdelös.

Man kan köpa en adapter för att splitta ut ljudet men sådana kostar mer än själva Chromecasten och det blir rörigt med en massa manicker bakom TVn.

Permalänk
Medlem

Vad innebär det att den har stöd för 5ghz -bandet? vad skapar detta för funktioner som jag inte tänker på?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Den röda påminner mig om en sån här.

Jag hoppas att en ny Nexus Player också släpps nu under hösten. Chromecast har aldrig riktigt intresserat mig och att bygga en stor och dyr HTPC känns så förlegat idag såvida man inte tänker använda den till annat än film och musik.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi