AMD: Deus Ex: Mankind Divided får stöd för DirectX 12 från dag ett

Permalänk
Melding Plague

AMD: Deus Ex: Mankind Divided får stöd för DirectX 12 från dag ett

De tekniska detaljerna för Deus Ex: Mankind Divided går från klarhet till klarhet. Nu avslöjar AMD att spelet från dag ett kommer med stöd för DirectX 12 och Tressfx 3.0.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men så snyggt och gött!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

känns lite småkonstigt om ett AAA spel släppt ett halvår efter dx12 inte skulle ha support för det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Synd bara spelet i sig verkar ha världens värsta pre-order kampanj någonsin.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Synd bara spelet i sig verkar ha världens värsta pre-order kampanj någonsin.

https://www.youtube.com/watch?v=eJkzcQDqbpE

Jag hatar Pre-order och DLC. Det går bara ut på att mjölka folk på pengar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

DX12 - Only for AMD Radeon?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Visst skulle väl witcher 3 och arkham knight ha stöd för dx12? Vad hände med det? Har iofs inte lirat witcher på ett tag, men man borde ju läst om det iaf..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christley:

känns lite småkonstigt om ett AAA spel släppt ett halvår efter dx12 inte skulle ha support för det

Jag skulle nog säga tvärt om. Först året efter nytt DXsläpp har det tidigare kommit småspel såväl som stortitlar som initialt inte haft stöd för senaste DX.
Antar att det kommer se likadant ut denna gången. Inte alla som kommer ha stöd nu heller ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Visst skulle väl witcher 3 och arkham knight ha stöd för dx12? Vad hände med det? Har iofs inte lirat witcher på ett tag, men man borde ju läst om det iaf..

Jag hörde också att CDP skulle släppa en DX12 patch efter att Win10 släppts men mer än så vet jag inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Oj, hade fått för mig att spelet skulle komma nu i oktober. Ganska långt kvar tydligen. Human Revolution var riktigt härlig samtliga gånger jag spelat igenom den så ser fram emot denna titel skapligt.

Temat i förra spelet var snudd på perfekt och jag hoppas att de prickar in bra även denna gång. Vi är inte riktigt där idag men förr eller senare lär vi troligen nå en tid där handikapp och trasiga kroppsdelar inte bara kan bytas ut för högre livskvalitet utan det kanske förväntas av oss privatpersoner att byta bort fungerande kroppsdelar eller organ för bättre möjligheter att arbeta eller leva. Det var iallafall något jag funderade mycket på när jag kröp runt i spelets vindtrummor iallafall.

Som användare av Radeon för stunden så är det skönt med en titel som inte på ett eller annat sätt straffar mig som betalande konsument med.

Skrivet av Frisell:

Visst skulle väl witcher 3 och arkham knight ha stöd för dx12? Vad hände med det? Har iofs inte lirat witcher på ett tag, men man borde ju läst om det iaf..

Witcher 3 pratades det om stöd men har läst att det kanske inte händer. Förhoppningsvis blir det vid eventuell/trolig Enhanced Edition av Witcher 3, men det är mer vad jag tror och hoppas på förstås.

Då Batman: Arkham Knight knappt är PC-kompatibelt så tvivlar jag på det. Såvida nu inte WB tar betaltför uppdateringen, vid det har laget lär PC-utgåvan vara en ren förlustaffär på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att det är på G. Var dock inte så förtjust i förra Deux Ex spelet som alla andra verkade va., tröttnade hallvägs in i spelet och slutade spela. Men det ska bli kul att se fler DX12 titlar och prestandatester.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Bra med DX12 stöd i nya titlar.
Kommer nog inte spela det dock, tycker serien dött. O senaste deus ex var så grymt tråkigt.

Permalänk
Medlem

Längtar ohyggligt. Trist pre-order-idé. Måste nog sätta rekord för dålig idé i gamingsyfte.

Älskade ettans filosofiska frågor och förväntar mig än mer av Mankind Divided.

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till Vulkan sen så man slipper vara låst till Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Bra med DX12 stöd i nya titlar.
Kommer nog inte spela det dock, tycker serien dött. O senaste deus ex var så grymt tråkigt.

Deus Ex är bland det bättre jag kört om man ser till helheten. Atmosfären och detaljerna. Får helt klart en mysighetskänsla av denna typ av spel.
Självklart finns det mycket att förbättra från Deus Ex när det kommer till det mekaniska, attack proceduren, AI, bossar osv. Där är tex Far Cry 4 mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja jävlar. Bossarna är helt klart Human Revolutions största svaghet.

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oj, hade fått för mig att spelet skulle komma nu i oktober. Ganska långt kvar tydligen. Human Revolution var riktigt härlig samtliga gånger jag spelat igenom den så ser fram emot denna titel skapligt.

Temat i förra spelet var snudd på perfekt och jag hoppas att de prickar in bra även denna gång. Vi är inte riktigt där idag men förr eller senare lär vi troligen nå en tid där handikapp och trasiga kroppsdelar inte bara kan bytas ut för högre livskvalitet utan det kanske förväntas av oss privatpersoner att byta bort fungerande kroppsdelar eller organ för bättre möjligheter att arbeta eller leva. Det var iallafall något jag funderade mycket på när jag kröp runt i spelets vindtrummor iallafall.

Som användare av Radeon för stunden så är det skönt med en titel som inte på ett eller annat sätt straffar mig som betalande konsument med.

Witcher 3 pratades det om stöd men har läst att det kanske inte händer. Förhoppningsvis blir det vid eventuell/trolig Enhanced Edition av Witcher 3, men det är mer vad jag tror och hoppas på förstås.

Då Batman: Arkham Knight knappt är PC-kompatibelt så tvivlar jag på det. Såvida nu inte WB tar betaltför uppdateringen, vid det har laget lär PC-utgåvan vara en ren förlustaffär på PC.

Det blir ingen Enhanced Edition av Witcher 3, det har CD Project Red redan gått ut med.

Permalänk
Skrivet av Christley:

känns lite småkonstigt om ett AAA spel släppt ett halvår efter dx12 inte skulle ha support för det

det va väl ganska vanligt med dx11, att dom la till det i efterhand när det blev shitstorm i forumet.. eftersom konsollerna ändå bara stödde 9.. och då ett påklistrat 11 utan dom extra effekterna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snigeln Bert:

Det blir ingen Enhanced Edition av Witcher 3, det har CD Project Red redan gått ut med.

Jo, och jag tror dom inte. Vi får se om ett år eller så.

Permalänk
Skrivet av Hcz:

Hoppas det kommer till Vulkan sen så man slipper vara låst till Win10

”Deus Ex: Human Revolution” finns för OS X också i alla fall. Feral som portat det har börjat göra Linux-portnignar också:

http://www.feralinteractive.com/en/linux-games/

Så inte omöjligt att det kommer för OS X (med Metal API?) och Linux (med Vulkan API?) någon gång.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

”Deus Ex: Human Revolution” finns för OS X också i alla fall. Feral som portat det har börjat göra Linux-portnignar också:

http://www.feralinteractive.com/en/linux-games/

Så inte omöjligt att det kommer för OS X (med Metal API?) och Linux (med Vulkan API?) någon gång.

Gör dom det till Vulkan direkt kan dom leverera till Linux/OSX/Windows på samma gång och slipper vara låst till Win10

Permalänk

Förstår inte detta med att enbart radeon skulle dra nytta av dx12? Varför inte geforce?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Mocka:

Beror nog på om Nvidia lägger till Dx12 funktioner i Pascal, ananrs ja typ.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag hatar Pre-order och DLC. Det går bara ut på att mjölka folk på pengar.

Håller med dig. Förr fanns det faktiskt en anledning till att förhandsboka spel. Spelen "kunde" ju faktiskt ta slut i spelbutikerna på releasedagen, vilket är sällsynt idag.

Samtidigt så brukade förhandsbokningar innebära att man fick något extra som inte gick att köpa på annat sätt. Samlarfigurer eller dylikt. Det är inte heller så vanligt längre. Det handlar oftare om något exklusivt DLC som senare ändå släpps fritt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Frisell:

Visst skulle väl witcher 3 och arkham knight ha stöd för dx12? Vad hände med det? Har iofs inte lirat witcher på ett tag, men man borde ju läst om det iaf..

Gameworks hände, (hoppas att jag har fel).

edit
ARK: Survival Evolved, som är ett Gameworks spel, skulle fått DX12 i slutet av Augusti, men innan dess hände detta med Asynkrona Shaders, ARK har ännu inte fått DX12.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ergonomatic:

Håller med dig. Förr fanns det faktiskt en anledning till att förhandsboka spel. Spelen "kunde" ju faktiskt ta slut i spelbutikerna på releasedagen, vilket är sällsynt idag.

Samtidigt så brukade förhandsbokningar innebära att man fick något extra som inte gick att köpa på annat sätt. Samlarfigurer eller dylikt. Det är inte heller så vanligt längre. Det handlar oftare om något exklusivt DLC som senare ändå släpps fritt.

Ja precis. Det går ut på att få folk att betala extra för sådant som brukade vara gratis, eller som blir gratis senare. Men jag är inte tyst. Jag kämpar på. Det var jag som gjorde musiken till DLC-quest. Det måste ju räknas som något slags engagemang i frågan?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det nya hårsvallet! Är så trött på DX11-svall.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

@Mocka:

Beror nog på om Nvidia lägger till Dx12 funktioner i Pascal, ananrs ja typ.

Vilka funktioner är det som deus ex kommer använda som Maxwell inte stödjer?

Sen tror jag iof att Amd korten kommer få en större boost av att köra dx12 även i det här spelet men det beror väl på att de har så mycket högre overhead i dx11 än Nvidia snarare än stöd hit å stöd dit. För sanningen är väl att vi inte har en aning än hur det kommer se ut i framtida spel och vilka funktioner som kommer användas mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hm, inte ett knyst om dom använder async compute eller inte i spelet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Svensktiger:

Hm, inte ett knyst om dom använder async compute eller inte i spelet.

Det gör de säkerligen, eftersom AMD ger teknisk support till utvecklarna.
Async Compute används också i konsolversionerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |