FZ.se blir systersajt till SweClockers

Permalänk
Melding Plague

FZ.se blir systersajt till SweClockers

Ett nytt kapitel påbörjas när Sveriges bästa spelsajt FZ.se uppgår i det nybildade digitalförlaget Geeks Publishing och får sällskap av SweClockers.com och 99mac.se.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fragzone hängde man ju på redan från start självklarhet när man lirade Quake 1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

kommer de bli mindre eller mer spelnyheter på sweclockers då?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Så ett företag får stort sett monopol på den typen av sidor i Sverige?
Känner mig lite kluven till det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fragzone hängde man ju på redan från start självklarhet när man lirade Quake 1.

Samma här, var inne på Fragzone redan 96-97.

Tror det kommer bli ett mycket bra sammarbete det här

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kommer de bli mindre eller mer spelnyheter på sweclockers då?

Gissar att det blir samma som förut. Ett tag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Så, Edin har köpt upp FragZone? Varför försöka få det att låta som något annat med vaga formuleringar i så fall?
Dålig image att erkänna att det är vinst som är ambitionen?

Permalänk
Medlem

Tycker Fz gått ner sig mycket senaste åren i det redaktionella materialet. Verkar som de bara skapar rubriker för att de måste ha ett visst antal nyheter per dag.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Oliver91:

kommer de bli mindre eller mer spelnyheter på sweclockers då?

Poängen med att ha flera webbsajter är att dessa ska kunna fylla olika syften. Swec fortsätter som alltid.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kommer ni införa så man kan betala och bli "sc supporter" och slippar reklam osv? De finns ju på FZ

Skrivet av VonB:

Så ett företag får stort sett monopol på den typen av sidor i Sverige?
Känner mig lite kluven till det...

Det finns ju NHW de är helt okej. Om du är bra på engelska finns mängder med bra sidor att läsa på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så, Edin har köpt upp FragZone? Varför försöka få det att låta som något annat med vaga formuleringar i så fall?
Dålig image att erkänna att det är vinst som är ambitionen?

Alternativet vore ju att ha förlust som ambition, vilket borde vara tämligen dålig image?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Känns ju som att sajterna varit syskon sedan 3dfx dagar!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VonB:

Så ett företag får stort sett monopol på den typen av sidor i Sverige?
Känner mig lite kluven till det...

Knappast monopol med tre sidor som var och en har sin egen nisch. (99mac, FZ, Swec)
Inget att oroa sig för.

Permalänk
Medlem

Ser det som en naturlig utveckling faktiskt. Saknar lite gaming innehåll på Swec. Sen får FZ lite mer resurser att leka med tänker jag. Sen förstår jag inte kommentaren med monopol, vilken monopol, finns flera sajter med gaming inehåll. Sen har swec nästan ingen gaming nyhter eller recensioner what so ever.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Plattformen på FZ är verkligen under all kritik så det låter ju kanon om experterna på Sweclockers, som har en bättre plattform enligt mig, kan gå in och fixa till den

I övrigt så tycker jag att det känns logiskt och bådar gott för framtiden

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Härligt! Då kan Sweclockers kodare ta sig an FZ.se halvsunkiga funktionalitet. Hoppas medarbetarna på FZ.se följer med, har varit mycket uppskattat genom alla år!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Swec var väl en systersite till fragzone från början, om jag inte missminner mig var swec t.o.m hostat av fz i början.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så, Edin har köpt upp FragZone? Varför försöka få det att låta som något annat med vaga formuleringar i så fall?
Dålig image att erkänna att det är vinst som är ambitionen?

Alla borde ha förlust som ambition, det är en bra vision för långlivade företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Alternativet vore ju att ha förlust som ambition, vilket borde vara tämligen dålig image?

Nä inte nödvändigtvis. Men ja, jag lägger ingen värdering, jag mest undrar varför det ska vara så vagt.
Känns lite som att de vill hålla imagen att det är ideella nördar som gör det för att det är kul snarare än att de är ett vinstmaximerande bolag med mångmiljonvinst.
Är väl bara tuta på och vara raka tänker jag. Inte direkt som att de förlorar något på det.

Permalänk

Ja men varför inte. Tror det kan bli bra

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Alla borde ha förlust som ambition, det är en bra vision för långlivade företag.

Men du också? Noterat frågetecknet? Det var inget påstående, det var en fråga.

Permalänk
Legendarisk

@Aleshi: Men vi är ju nördar som tycker om vad vi gör, annars hade jag personligen gjort något annat av mitt liv.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Vad skoj! Gillar både FZ och Swec.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aleshi:

Nä inte nödvändigtvis. Men ja, jag lägger ingen värdering, jag mest undrar varför det ska vara så vagt.
Känns lite som att de vill hålla imagen att det är ideella nördar som gör det för att det är kul snarare än att de är ett vinstmaximerande bolag med mångmiljonvinst.
Är väl bara tuta på och vara raka tänker jag. Inte direkt som att de förlorar något på det.

Som Biberu säger. Det där med "antingen eller" känns tämligen förlegat som tankesätt. Det kan ju vara kul och gå bra för företaget samtidigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hoppas detta ökar kvalitén på FZ artiklar nu då, de har sjunkit ganska så rejält på senare tid och bara blivit sämre, väldigt många artiklar är skrivna och saker som egentligen inte handlar om spelen tar överhand och i slutändan får man artiklar som knappt handlar om spelet utan om författarens problem med sagda företag eller annat och ger inte precis ett bra intryck. Nu är inte alla artiklar skrivna så här förvisso men de har ett par skribenter som beter sig så här och överlag ger sidan ett dåligt intryck för att de inte städas upp, eller att de tillåter dem publicera det.

Har nästan helt slutat läsa FZ, tvivlar dock att denna nyhet ändrar på detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Åååh, SNÄLLA exportera er "Skicka en rättelse"-knapp till FZ.se. De behöver den tyvärr hyfsat ofta!

Kul affär, känns helt klart logisk!

Permalänk
Medlem

Trevligt, De två svenska siter jag besöker mest teamar ihop!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ja, precis som när Expert köpte OnOff-butikerna!

Nä, det går säkert bra.

Permalänk
Snusfri

För mig som knappt varit inne på FZ.se (förutom att läsa tråden om killen som klippte av sitt grafikkort för att det skulle få plats i chassit och sedan fungerade det inte) så känns detta lite "meh".

Designen och layouten känns fruktansvärt 90-tal dock så hoppas att de får hjälp lite mer kunnigt folk inom Geek-koncernen så de kan kliva in i 2015 (snart 2016).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MugiMugi:

Hoppas detta ökar kvalitén på FZ artiklar nu då, de har sjunkit ganska så rejält på senare tid och bara blivit sämre, väldigt många artiklar är skrivna och saker som egentligen inte handlar om spelen tar överhand och i slutändan får man artiklar som knappt handlar om spelet utan om författarens problem med sagda företag eller annat och ger inte precis ett bra intryck. Nu är inte alla artiklar skrivna så här förvisso men de har ett par skribenter som beter sig så här och överlag ger sidan ett dåligt intryck för att de inte städas upp, eller att de tillåter dem publicera det.

Har nästan helt slutat läsa FZ, tvivlar dock att denna nyhet ändrar på detta.

Detta är bara början och vi planerar såklart att höja hela sajten, både innehållet och webbplatsen som sådan. Lägg till att vi har mängder av duktiga medlemmar på både Swec och FZ som ger massvis av värdefulla tips och råd. Jag tror att detta kan bli riktigt bra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015