Permalänk
Medlem

USB-lagring funkar inte i ny dator.

Tjena! Har ett riktigt skumt problem. Installerade windows från USB-sticka och usb-mus och tangentbord funkar som de ska, men väl inne i windows så hittar inte datorn USB-stickan. Datorn hittar USB-stickan i bios. Behöver ju USB-stickan för att installera drivrutiner eftersom internet inte funkar..

Någon som har någon aning om vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Tjena! Har ett riktigt skumt problem. Installerade windows från USB-sticka och usb-mus och tangentbord funkar som de ska, men väl inne i windows så hittar inte datorn USB-stickan. Datorn hittar USB-stickan i bios. Behöver ju USB-stickan för att installera drivrutiner eftersom internet inte funkar..

Någon som har någon aning om vad som är fel?

USB2 eller USB3 port? Du bör köra i USB2. Inte säkert du har drivrutiner i Windows för USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

USB2 eller USB3 port? Du bör köra i USB2. Inte säkert du har drivrutiner i Windows för USB3

Testat båda två. Ska man verkligen behöva installera drivrutiner för att USB2 ska fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Testat båda två. Ska man verkligen behöva installera drivrutiner för att USB2 ska fungera?

Nej usb 2 ska väl fungera från början men inte usb 3 då det kanske kräver drivrutiner. Har du då satt minnet i en usb 3 port så kanske det är därför det inte fungerar. Så tolkade jag det hela iaf

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB