Nvidia målar och skulpterar med HTC Vive VR och Google Tilt Brush

Permalänk
Melding Plague

Nvidia målar och skulpterar med HTC Vive VR och Google Tilt Brush

Det blir mer än spel och underhållning när Nvidia demonstrerar Google Tilt Brush tillsammans med HTC Vive VR och den mycket exakta spårningstekniken Lighthouse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På något vrickat sätt börjar jag bli skraj för hur långt tekniken gått framåt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Fy fan va ballt det såg ut.
Surt att man vet att man aldrig själv skulle kunna skapa något liknande med samma program

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Hjälpsam

Det är till sådana här saker man vill ha 4K upplösta mobiltelefoner. Poppa in i ett just headset och kötta!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt. Blir så jävla glad av sånt här!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Underbart!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Entusiast

Känns som att Valve är något på spåret här, måste vara svettigt på Facebook.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Känns som att Valve är något på spåret här, måste vara svettigt på Facebook.

Har dock för mig att Tilt Brush är kompatibelt med Oculus Rift så är nog ingen större fara. Om inte Google stänger ute OR förstås.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Tänk dig använda crowbar i HL3 med VR. Måste nog vara detta som Valve väntar på

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Videoapan:

Har dock för mig att Tilt Brush är kompatibelt med Oculus Rift så är nog ingen större fara. Om inte Google stänger ute OR förstås.

Headsetet verkar ju inte alls lika bra, och fungerar väl inte ens på samma sätt med "light house" funktionen, och de trådlösa kontrollerna?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Headsetet verkar ju inte alls lika bra, och fungerar väl inte ens på samma sätt med "light house" funktionen, och de trådlösa kontrollerna?

Har dålig koll på kontrollerna till OR men har för mig att de också har ett par handkontroller i liknande utförande. Angående fyren så har de ganska bra positionering i rummet, vet inte hur de står sig mot varandra dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Videoapan:

Har dålig koll på kontrollerna till OR men har för mig att de också har ett par handkontroller i liknande utförande. Angående fyren så har de ganska bra positionering i rummet, vet inte hur de står sig mot varandra dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde de bara bundlade med en X1 kontroll.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Trodde de bara bundlade med en X1 kontroll.

Så här ser de visst ut, hade för mig att jag sett dem här på sidan.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Headsetet verkar ju inte alls lika bra, och fungerar väl inte ens på samma sätt med "light house" funktionen, och de trådlösa kontrollerna?

Tror inte det är någon större skillnad på "hjälmen". Samma med de trådlösa kontrollerna Oculus Touch.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt häftigt Undra hur mycket kommer blir virtuella konstutställningar på nätet, blir nog en del i framtiden som man kan gå runt i VR och avnjuta

Permalänk
Medlem

Trevligt att se tre av mina favoritföretag samarbeta!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Känns som att Valve är något på spåret här, måste vara svettigt på Facebook.

Hörde att Valves demo var helt överlägset också över facebooks.

Permalänk
Medlem

Tycker att det börjar bli lite frustrerande att se alla dessa coola VR demonstrationer som hittar ut titt som tätt. Men ändå verkar dom aldrig vara redo att släppas. Men jag antar att det bara finns en chans att få det rätt så det inte blir ett nytt Virtual Boy.

Felstavning
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Trodde de bara bundlade med en X1 kontroll.

Ja, som Oculus har sagt nu så släpps Rift bundlad med en vanlig Xbone-kontroll. Oculus Touch som de riktiga kontrollerna heter släpps separat senare under 2016 tillsammans med en extra kamera.

Med HTC Vive medföljer två spårade kontroller och två basstationer (som tillhandahåller spårningen, som Oculus använder kameror till).

Prismässigt vet vi egentligen ingenting, men det lär presenteras inom en månad tror jag då Vive ska släppas i begränsad utgåva redan före jul.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Åhh, jag vill ha en magisk trollstav!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rektor:

Åhh, jag vill ha en magisk trollstav!

Hmm, Harry Potter spel?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers