Hård musmatta med så få obskyra loggor som möjligt? ( deathadder chroma )

Permalänk

Hård musmatta med så få obskyra loggor som möjligt? ( deathadder chroma )

God afton!

Har tröttnat på att byta musmatta efter några månader. Har under alla år gått igenom en uppsjö av mattor men efter ganska många år med QCK och div liknande mattor så är det dags att köra en hård. Tycker kvaliten på tygmattorna är för dålig då dom fransar sig efter några veckor.

Dock så har jag en del krav som jag tycker är svåra att uppfylla.

Den behöver inte vara så stor.

Den SKA helst ha så lite fula loggor som möjligt, helst helt svart.

Helst en symmetrisk form, vill inte ha någon spejsad form som "ska vara skönare" fast det egentligen är sämre i mina ögon.

Nu är jag gnällig jag vet, och det är även en del dubbelmoral från min sida som har en Razermus och vill ha en matta utan loggor men då jag provat dom flesta andra på marknaden så va det dags för första razerprodukten och den känns faktiskt riktigt bra än så länge.

Tycker logitech har lyckats ganska bra med G440 men det borde finnas fler? Har tidigare kört med en Steelseries 4HD och den fungerade bra under ett par år. Är dock inte helt såld på designen.

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: Jag var ute efter precis samma sak som du, köpte till slut denna från Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Spelmusmatta-Exibel/38-5499

Den funkar faktiskt riktigt bra! Den har den rätta tyngden så att den ligger kvar på skrivbordet också. Musmattan är väl ca 5 cm högre och 5 cm bredare än ett A4-ark, så det är kanske inte så liten som du tänkt dig, men det är jäkligt svårt att hitta bra musmattor utan abnorma logotyper som sagt.

Permalänk

@Sveklockarn:

Bra tips! halva priset mot logitechs variant också.

Vad använder du för mus btw? Har märkt att deathaddern är betyligt grinigare med underlaget än många andra jag provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

@Sveklockarn:

Bra tips! halva priset mot logitechs variant också.

eh.. själv så sitter jag med en hel svart musmatta från kjell & company den funkar utan problem och du behöver inte spendera 500kr på en musmatta den här kostar den ENORMT stora summan 5kr!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

@TheStudent: Har också en sådan just nu. Tyvärr far den runt för mycket på underlaget när man vispar runt i spel. Men trackingprestandan är mycket bra måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Vad använder du för mus btw?

Kör en Logitech G9x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

@TheStudent: Har också en sådan just nu. Tyvärr far den runt för mycket på underlaget när man vispar runt i spel. Men trackingprestandan är mycket bra måste jag säga.

Använder själv en mionix propus, inte full med loggor och ligger som klistrad mot bordet:
http://mionix.net/surface/propus-380/

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Bytte ned mig från ett QCK+ från steelseries till ett från kjell och company för 5kr.
Anledningen var att jag glömde min musmatta hemma när jag var på ett lan så jag fick köpa något billigt så länge.
Och ja, den var mycket bättre i mina ögon har haft det så nu under 4 månader.

Permalänk

Köpte en Razer Sphex som jag är riktig nöjd med.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Permalänk

@Adamskii13: har testat Sphex och prestandan va det ju inget fel på. Men det är för mycket loggor å sånt jox på. Blir rätt kass med tiden om man ska flytta den osv.

Permalänk
Medlem

Har använt musmattor från fUnc i 10år~, tycker de är perfekta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.