Sneglar på ny vinylspelare

Permalänk

Sneglar på ny vinylspelare

sitter som skrivet och sneglar på att köpa en ny vinylspelare.

har just nu en billig 400:- kinahistoria låter ok men inte mer (aningen burkigt)...

sitter och sneglar på
http://cdon.se/musik/vinyl/rabatt_p%C3%A5_skivspelare/

iom att man får 400:- avdraget om man köper 2 skivor också och har ändå tänkt köpa 2 skivor ur sortimentet som ingår i kampanjen.

någon som har denna och kan säga mig om den är något att ha. slår säkert min kinaskit med hästlängder men kanske finns något bättre för pengarna.

kommer spela mest metal/rock och en del gammla rockskivor från 70talet.

massa umpf umpf musik blir de inte utan de får fortsätta sändas från spotify om nån vill höra ja lyssnar inte på det iaf.

och det är klart en fördel om den är "träfärgad" lite retro stil då det egentligen är vad jag vill ha för att passa in i möblemanget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har själv en sådan och tycker den låter helt okej. Är iofs ingen audiofil men jag är nöjd!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

låter bra.

ingen audiofil heller direkt hela stereopaketet ja äger nu går väl på kanske 10.000:- totalt inköpt under senaste 10-12 åren med Reciever och högtalare för 5.1 ljud till bioduken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Där finns ju ett gäng på Hi-Fi Klubben...

https://www.hifiklubben.se/stereo/skivspelare/

Permalänk
Skrivet av Zkruven:

Där finns ju ett gäng på Hi-Fi Klubben...

https://www.hifiklubben.se/stereo/skivspelare/

måste säga att de flesta där inte var speciellt tilltalande utséendemässig såg ut som försök till modern konst enligt mig.

den ända som i så fall tilltalade mig var väl Denon DP-29F isf för 1500:- men då är frågan 2400:- för Audio technica eller 1500:- för denon spelaren vilken är mest värd pengarna?

så tar gärna fler förslag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Har själv en Rega RP1 som jag kan rekommendera. Billig, bra ljud och retro-look. Ett riktigt bra budgetalternativ.

Detta kommer från någon som snurrat vinyl på ett par Technics SL-1200 MK2 en gång i tiden.

Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

Har själv en Rega RP1 som jag kan rekommendera. Billig, bra ljud och retro-look. Ett riktigt bra budgetalternativ.

Detta kommer från någon som snurrat vinyl på ett par Technics SL-1210 MK2 en gång i tiden.

retro look?
njae. inte riktigt samma tidsera som jag tänkte på då... tycker den ser för modern ut men visst man kan ju snickra ihop en snygg trälåda i mörk ek eller nåt och feta upp den med så den ser lite mer chunky gammal ut för det var ändå planen för technikan isf.

går helst inte över 2500:- tycker det nästan är dyrt när inget övrigt i ljudsystemet går på mer än så.

kollade en review på youtube nyss och de technikan var ju som natt och dag jämfört me kinaskiten ja har nu ljudmässigt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows