LG gör ihopvikbart tangentbord i fickstorlek

Permalänk
Melding Plague

LG gör ihopvikbart tangentbord i fickstorlek

Ett nytt trådlöst tangentbord från LG Electronics kan vikas i fyra delar och förvandlas till en behändig sticka i fickformat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jävla djupa fickor må jag säga.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

En riktigt bra ide. Framförallt nu när fler och fler har valt bort sina laptops för ett arbete "på resande fot". Att ha ett bra avstånd mellan tangenterna är a och o för mig och det ska bli kul och få känna på den vid lanseringen.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Fickstorlek vette tusan. Går ju inte ens ner i sidofacket på väskan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Bättre idé, tycker jag: skaffa en liten smidig bärbar med integrerat tangentbord istället, och slipp ha ytterligare en batteriladdningskrävande manick att släpa runt på.

Visst, den kan användas med en telefon också, men själv skulle jag inte vilja släpa runt på det här tangentbordet till vardags, utan i så fall enbart ha det liggandes hemma eller på jobbet. Och hemma eller på jobbet så kan jag ju lika gärna använda en bärbar eller stationär istället när jag behöver tangentbord.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag gillar den skarpt.

Att kunna växla mellan två enheter samtidigt är väldigt smart, om det går fort utan strul d v s.

Sen att hänga upp sig på uttrycket "Fickstorlek" och klaga, det är lite roligt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Rätt kul dock att det lanseras förr hopvikbara tangentbord, dock något otympligare storlek (fullstort tangentbord). Men gjort i gummiliknande material så väldigt flexibelt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Men vad i helvete har dom gjort med layouten. Jag är helt med på formfaktorn och sätta siffror på FN lagret, det är helt okej. Men varför i helvete sätter dom piltangenterna nere i högra hörnet i base lagret på det där sättet? Jag har aldrig använt tangentbord till platta eller mobil, används piltangenterna i tid och otid där? Känns som att det hade kunnats göras mycket bättre.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Nice, skulle kunna tänka mig att ha en sån till ipaden

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

De ville väl minimera antalet segment, men jag tror att det hade varit bättre om det hade gått att rulla ihop från sida till sida i stället för nerifrån upp. Då hade man fått en kort klump i stället för en lång stav, vilket nog får plats på fler ställen. Dessutom hade det väl blivit problem eftersom tangenterna sitter i raka rader, men är förskjutna i sidled i förhållande till varandra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nja om man har plats för en tablet så är ju ett tangentbord likt den på Microsoft Surface mycket smidigare än den där batongen...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Ska de va så svårt för vissa tillverkare att inkludera en touchpad så man faktiskt kan använda produkten för att jobba? >_<
Ok, litet tangentbord.. men sätt dit en trackpoint då.

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut som om det går att ha tangentbordet i knät då det är väldigt sladdrigt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Intressant koncept men lär bli svårt att få till en ISO layout då enter sträcker sig över två rader

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Jag gillar PalmOne's vikbara tangentbord betydligt bättre.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

De ville väl minimera antalet segment, men jag tror att det hade varit bättre om det hade gått att rulla ihop från sida till sida i stället för nerifrån upp. Då hade man fått en kort klump i stället för en lång stav, vilket nog får plats på fler ställen. Dessutom hade det väl blivit problem eftersom tangenterna sitter i raka rader, men är förskjutna i sidled i förhållande till varandra.

Det håller jag inte med om angående platseffektivitet. Den befintliga skulle man till och med kunna ha i en byxficka (inte vad den är till för men det är ett enkelt exempel) då även om den sticker upp så skulle den sitta kvar. En klump har otympliga mått åt alla håll så den går inte ner där man bara har hyfsat utrymme i en eller två ledder. Självklart kan det finnas tillfällen där klumpen passar bättre men överlag är det inte bra att maximera alla mått.

Permalänk
Medlem

Då känns detta från Kjell lite behändigare..

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaun:

Men vad i helvete har dom gjort med layouten. Jag är helt med på formfaktorn och sätta siffror på FN lagret, det är helt okej. Men varför i helvete sätter dom piltangenterna nere i högra hörnet i base lagret på det där sättet? Jag har aldrig använt tangentbord till platta eller mobil, används piltangenterna i tid och otid där? Känns som att det hade kunnats göras mycket bättre.

Du menar att man ska använda musen för att flytta markören när du skriver - på en surfplatta/mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det håller jag inte med om angående platseffektivitet. Den befintliga skulle man till och med kunna ha i en byxficka (inte vad den är till för men det är ett enkelt exempel) då även om den sticker upp så skulle den sitta kvar. En klump har otympliga mått åt alla håll så den går inte ner där man bara har hyfsat utrymme i en eller två ledder. Självklart kan det finnas tillfällen där klumpen passar bättre men överlag är det inte bra att maximera alla mått.

Hurdå maximera alla mått? Längden kortas ju ner avsevärt. Och det är just att den skulle sticka upp överallt som jag stör mig på. Men alla har rätt till en egen åsikt såklart, jag försöker inte överbevisa dig på nåt sätt, undrar bara hur du menar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

@PelleRell:

Kan du länka? Hittar ej på kjells hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Då känns detta från Kjell lite behändigare..

http://www.kjell.com/image/Product_282839/full/2

Påminner om IBM Thinkpad 701:s tangentbord

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtfdoodle:

Du menar att man ska använda musen för att flytta markören när du skriver - på en surfplatta/mobil?

Bra poäng! Det hade jag faktiskt inte en tanke på eftersom jag inte använder det själv. Nu handlar det väl mycket om vad man är van vid, men jag hade hellre sett en FN på höger lillfinger bredvid shift och sen pilarna på åöä- eller wasd, då kan man nyttja dom utan att tappa så mycket av sitt flow eller flytta händerna från sina naturliga skrivpositioner. Det funkar iof här också om man lär sig använda pilarna med endast ring- och lillfingret, men känns som att handleden skulle bli lidande efter ett tag.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Då känns detta från Kjell lite behändigare..

http://www.kjell.com/image/Product_282839/full/2

Länk?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaun:

Bra poäng! Det hade jag faktiskt inte en tanke på eftersom jag inte använder det själv. Nu handlar det väl mycket om vad man är van vid, men jag hade hellre sett en FN på höger lillfinger bredvid shift och sen pilarna på åöä- eller wasd, då kan man nyttja dom utan att tappa så mycket av sitt flow eller flytta händerna från sina naturliga skrivpositioner. Det funkar iof här också om man lär sig använda pilarna med endast ring- och lillfingret, men känns som att handleden skulle bli lidande efter ett tag.

Sant, det hade förmodligen fungera lika bra eller bättre, speciellt för inbitna wasd spelare! Om jag ska vara helt ärlig så använder jag piltangenterna ibland på ett vanligt tangentbord, använder framförallt höger ring och lillfinger då - händer ju dock inte särskilt ofta, men nån gång i månaden kanske

Permalänk
Medlem

Wow 17 mm jämfört med 18 mm, köp commencing!

Skickades från m.sweclockers.com