Radeon R9 Nano på bild

Permalänk
Melding Plague

Radeon R9 Nano på bild

I minstingen Radeon R9 Nano blir det fullfjädrade Fiji i miniformat. Nu läcker nya bilder på det kommande grafikkortet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Keep it!

Permalänk
Medlem

Hur kan man egentligen inte gilla denna produkt, mycket kräm i liten förpackning. Håller tummarna.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Inaktiv

Ännu en bild, var är kortet?

Permalänk

Awesome !

Permalänk

Älskar det, Även om frekvenserna bli låga så är kortet bara tyst, så är det ju ett perfekt val att bygga i litet mitx chassi för att bygga en kompakt burk

Permalänk
Inaktiv

Årets klart intressantaste produkt i mitt tycke. Sjukt sugen på en men trots alla fördelarna mot mitt 30,5cm långa 290 Tri-X så kostar det mer än det smakar. Det lär bli en 16nm modell liknande Nano om en sådan släpps nästa år. Denna ihop med den rödsvarta Enthoo ITX special edition hade blivit riktigt läcker med.

Första gången strömanslutningen syns med, jag har inte sett den förr iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ännu en bild, var är kortet?

Torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Älskar det, Även om frekvenserna bli låga så är kortet bara tyst, så är det ju ett perfekt val att bygga i litet mitx chassi för att bygga en kompakt burk

Ja bara de får ut kortet på marknaden någon gång. Tycker mig hört att det fortfarande är brist på vanliga de nuvarande Fury-korten. Tycker det känns lite mycket snack och liten verkstad över det hela.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur många kort dom har på papperet. Dom måste få ut produkter i butik också! Det finns knappt några Fury och Fury X i svenska butiker idag. Några från Sapphire och något från ASUS. Oftast har butikerna bara några kort från en tillverkare.

Nano kan bli en storsäljare så länge dom hittar balansen mellan tysthet, värmeutveckling och snabbhet. Med tanke på hur energiförbrukningen slog i taket när man ökade volten på Fury X så gillar jag att dom behållit hela kretsen med drar ner på frekvens och antagligen då även spänningen.

Om nu bara priset inte blir hutlöst så kan det bli en riktig storsäljare! *håller tummarna*

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Ja bara de får ut kortet på marknaden någon gång. Tycker mig hört att det fortfarande är brist på vanliga de nuvarande Fury-korten. Tycker det känns lite mycket snack och liten verkstad över det hela.

Jo visst är det så, men det är fortfarande ny teknik och kretsarna är ju stora som tusan så det är klar yielden inte blir bra.

Men håller med dig till fullo man kunde väl hoppats att dom rackat upp ett litet lager med kretsar innan dom körde full lansering vid E3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Älskar det, Även om frekvenserna bli låga så är kortet bara tyst, så är det ju ett perfekt val att bygga i litet mitx chassi för att bygga en kompakt burk

Kommer de som lågprofil skulle det bli fantastiskt bra i htpc men samtidigt kanske 175w är svårt att krympa så mycket med tanke på kylflänsen som behövs. Mitt 750 ligger ex på80-85c under last och då är det en tdp på under 65w.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad av att AMD förbjuder oberoende recensioner innan 10:e september när kortet "mjuklanseras"(?) den 27:e augusti. Om man tror på sin produkt finns det väl inget egenvärde i att göra så? Någon har nämnt att det skulle bero på brist på kretsar och att AMD skulle fokusera på att få ut kort i försäljningsleden. Men varför då förhindra media att köpa/låna ett kort från en åf och recensera det? Tycker att det hela luktar illa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer de som lågprofil skulle det bli fantastiskt bra i htpc men samtidigt kanske 175w är svårt att krympa så mycket med tanke på kylflänsen som behövs. Mitt 750 ligger ex på80-85c under last och då är det en tdp på under 65w.

Jag tror inte detta kommer komma i lågprofil, det är ju fortfarande en highend krets så att dom försöker klämma in denna i storleksklassen GT210 verkar inte helt enkelt(om man ser till hur stor kretsen är fysiskt)

Men det hade ju självklart varit kul att se "Den nya GT210 dödaren!" i samma storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Spelar ingen roll hur många kort dom har på papperet. Dom måste få ut produkter i butik också! Det finns knappt några Fury och Fury X i svenska butiker idag. Några från Sapphire och något från ASUS. Oftast har butikerna bara några kort från en tillverkare.

Nano kan bli en storsäljare så länge dom hittar balansen mellan tysthet, värmeutveckling och snabbhet. Med tanke på hur energiförbrukningen slog i taket när man ökade volten på Fury X så gillar jag att dom behållit hela kretsen med drar ner på frekvens och antagligen då även spänningen.

Om nu bara priset inte blir hutlöst så kan det bli en riktig storsäljare! *håller tummarna*

Mja, jag skulle säga att pris/prestanda-relationen är den särklass viktigaste för gemene konsument.
Det är ju inte direkt så att Nvidia haft svårt att sälja sina kort när det var gröna laget som hade strömslukande och bitvis högljudda kort med urusel prestanda per watt jämfört med AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jag tror inte detta kommer komma i lågprofil, det är ju fortfarande en highend krets så att dom försöker klämma in denna i storleksklassen GT210 verkar inte helt enkelt(om man ser till hur stor kretsen är fysiskt)

Men det hade ju självklart varit kul att se "Den nya GT210 dödaren!" i samma storlek

Mitt 750 är inte större än gt210 finns även ti varianter. Men det är nog snabbaste kortet som går att få i detta formatet tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Blir det tyst och prestanda runt 290/290x/970 samt inte kosta skjortan så är detta ett mycket attraktivt alternativ till alla våra mysiga itx - byggen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Mitt 750 är inte större än gt210 finns även ti varianter. Men det är nog snabbaste kortet som går att få i detta formatet tyvärr.

Finns lågprofil 750 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Jag är inte imponerad av att AMD förbjuder oberoende recensioner innan 10:e september när kortet "mjuklanseras"(?) den 27:e augusti. Om man tror på sin produkt finns det väl inget egenvärde i att göra så? Någon har nämnt att det skulle bero på brist på kretsar och att AMD skulle fokusera på att få ut kort i försäljningsleden. Men varför då förhindra media att köpa/låna ett kort från en åf och recensera det? Tycker att det hela luktar illa.

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen släpps inte kortet för försäljning innan den 10:e. Presentationsdag och försäljningsstart är inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Mja, jag skulle säga att pris/prestanda-relationen är den särklass viktigaste för gemene konsument.
Det är ju inte direkt så att Nvidia haft svårt att sälja sina kort när det var gröna laget som hade strömslukande och bitvis högljudda kort med urusel prestanda per watt jämfört med AMD.

Nej det är inte relaterat till pris/prestanda. 390X har bättre pris/prestanda än GTX 980, men inte säljer det som smör för det. Folk har olika måttstockar för AMD och nVidia.

Permalänk
Medlem

Oj vad litet det var. Ska bli spännande att se hur det presterar

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Mitt 750 är inte större än gt210 finns även ti varianter. Men det är nog snabbaste kortet som går att få i detta formatet tyvärr.

Det där med gt210 var mer menat som ett skämt

Men jo finns ju inte många lågprofils varianter kvar tyvärr, inte i så stor utsträckning ivf. men SFF chassin bli också allt mindre med låg profils kort.

Permalänk
Medlem

Var en liten rackare. Hoppas för AMDs skull att den presterar bra och att priset är hyfsat lågt.
Blir intressant att se hur den presterar i tester och bara med luftkylning vad temperaturen kommer att bli.

Permalänk
Medlem

Två st sådana och någon schyst Skylake processor i ett ITX chassi så har man sannolikt en mycket kompetent och kompakt 4K maskin med tanke på att AMDs grafikkort skalar betydligt bättre än Nvidias i CrossFire/SLI.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Delerium:

Två st sådana och någon schyst Skylake processor i ett ITX chassi så har man sannolikt en mycket kompetent och kompakt 4K maskin med tanke på att AMDs grafikkort skalar betydligt bättre än Nvidias i CrossFire/SLI.

Fury X2 vore nog ett bättre väl då ITX-moderkort bara har en PCI-e port. Vore sjukt mycket prestanda sett till formatet dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Säger en som VET tydligen hur dessa kort presterar i verkligheten för han har redan 2st och VET att de ÄR bättre än NVIDIA... Eller? AMD lyckas alltid med att ha några "1 av 10" att köpa deras kort... kanske lyckas de nu att få 2 av 10 att köpa deras produkter då det redan finns folk som har deras kort INNAN de ens finns i butik. Tycker att folk bör skala ner lite nu efter vad statistiken sagt och faktan visat hur det gått för AMD sista tiden.

Skrivet av Delerium:

Två st sådana och någon schyst Skylake processor i ett ITX chassi så har man sannolikt en mycket kompetent och kompakt 4K maskin med tanke på att AMDs grafikkort skalar betydligt bättre än Nvidias i CrossFire/SLI.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aleshi:

Nej det är inte relaterat till pris/prestanda. 390X har bättre pris/prestanda än GTX 980, men inte säljer det som smör för det. Folk har olika måttstockar för AMD och nVidia.

Folk har också olika måttstockar för vad "prestanda" är, beroende på hur man definierar denna term är det inte alls säkert att 390X har bättre pris/perf än 980. Med hög genomsnittlig FPS eller med tekniker som Adaptive-sync/G-sync så blir varians och lägsta FPS en långt viktigare parameter för upplevelsen än ännu högre genomsnittlig FPS.

Med en sådan definition av "prestanda" så tippar vågen över rätt mycket mot Nvidia så länge det handlar om DX11 titlar, de få indikationer som finns från DX12 (och även Mantle) visar att AMD kan rycka upp sig på denna punkt när DX12 blir huvudspåret (är dock spekulation för tillfället).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Folk har också olika måttstockar för vad "prestanda" är, beroende på hur man definierar denna term är det inte alls säkert att 390X har bättre pris/perf än 980. Med hög genomsnittlig FPS eller med tekniker som Adaptive-sync/G-sync så blir varians och lägsta FPS en långt viktigare parameter för upplevelsen än ännu högre genomsnittlig FPS.

Med en sådan definition av "prestanda" så tippar vågen över rätt mycket mot Nvidia så länge det handlar om DX11 titlar, de få indikationer som finns från DX12 (och även Mantle) visar att AMD kan rycka upp sig på denna punkt när DX12 blir huvudspåret (är dock spekulation för tillfället).

När jag jämför i Sweclockers tester ser inte jag att denna varians skulle tippa över för GTX 980. Fördelen med SweClockers tester är ju också det att de tar hänsyn till att uppmätt varians i framerate inte alltid stämmer överens med faktisk, eftersom den mäter tidigt i renderingsprocessen. Utöver det så tror jag inte den stora massan sitter och analyserar benchmarks på den nivån att det skulle ge större utslag i försäljningen heller.

Permalänk

Jag förstår inte en sak. Varför skulle man köpa Fury XT över Nano? Jag ser inte någon som helst fördel med XT kortet förutom att de är varmare och drar mer ström...

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer de som lågprofil skulle det bli fantastiskt bra i htpc men samtidigt kanske 175w är svårt att krympa så mycket med tanke på kylflänsen som behövs. Mitt 750 ligger ex på80-85c under last och då är det en tdp på under 65w.

Lågprofil blir trångt. Själva interposern verkar vara ungefär 4x4 cm och med metallramen runt så är hela GPUn 5,5x5,5 cm ungefär. Ett lågprofilkort är 5,6 cm högt och max 16,7 cm långt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24