Intel med sakernas internet, Realsense och robotar på IDF 2015

Permalänk
Melding Plague

Intel med sakernas internet, Realsense och robotar på IDF 2015

Det är inte kraftfullare processorer som står i fokus på årets upplaga av Intel Developer Forum utan teknik för smarta prylar och sakernas internet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så Intel presenterar en armé av Headcrabs á la Half-Life?
Härligt med länk till Stargate i annonsen Haha

Permalänk

Känns inte riktigt som att vi behöver problem med robotar som bara förökar sig redan nu.

Visa signatur

Chassi: Silverstone FT05 | RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB @1866 | PSU: EVGA G2 Supernova 750W | CPU: Intel i7-3770K 4.5GHz | SSD1: 180GB Intel 520| SSD2: 1TB Samsung 850 Pro | MB: ASUS Z77 Sabertooth | GPU: 2x KFA2/GALAX 980 HOF @ 1380MHz | OS: Windows 8.1 x64 | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G910 Orion Spark | Headset: Bang & Olufsen H6 | Skärm: Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Sluta göra Spindel liknande robotar.... spindlar är nog äckliga som dom är, och vi behöver inte fler...
Ser hellre en kanin robot eller nåt...
Tänk att man vaknar upp på morgonen och den där spindel liknande roboten står bredvid dig, man lär ju avlida av hjärt attack.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Internet of things, robotar... Terminator here we come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Sluta göra Spindel liknande robotar.... spindlar är nog äckliga som dom är, och vi behöver inte fler...
Ser hellre en kanin robot eller nåt...
Tänk att man vaknar upp på morgonen och den där spindel liknande roboten står bredvid dig, man lär ju avlida av hjärt attack.

Spindlar må se lite skräckinjagande ut, det är helt sant.

Men spindlar är faktiskt ett helt fantastiskt lite sak, den håller nere antalet av framförallt insekter och de är nyttiga för människan genom att de fångar många skadeinsekter, som exempelvis myggor och flugor.

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Och alla spindlar har 8 ben, jag kan bara räkna till 6 ben på robotarna.

Men jag förstår vad du menar, med liknelsen...

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Jag själv tar lätt typ: 10 spindlar som man nästan inte ser, och två flugor.
Än inga spindlar och tio flugor.

Spindlar är häftiga saker

Och det är dessa robotar med

Läste för en tid sedan att, skulle världens spindlar försvinna, så skulle vi vada i insekter, överallt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

"Big Mama" skulle man kunna skrämma livet ur folk med

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Spindlar må se lite skräckinjagande ut, det är helt sant.

Men spindlar är faktiskt ett helt fantastiskt lite sak, den håller nere antalet av framförallt insekter och de är nyttiga för människan genom att de fångar många skadeinsekter, som exempelvis myggor och flugor.

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Och alla spindlar har 8 ben, jag kan bara räkna till 6 ben på robotarna.

Men jag förstår vad du menar, med liknelsen...

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Jag själv tar lätt typ: 10 spindlar som man nästan inte ser, och två flugor.
Än inga spindlar och tio flugor.

Spindlar är häftiga saker

Och det är dessa robotar med

Läste för en tid sedan att, skulle världens spindlar försvinna, så skulle vi vada i insekter, överallt.

Vänta nu, så om jag förstod dig rätt så kan inte jag och Blazin få en varsin kaninrobot eftersom världen skulle svämma över av insekter om vi utrotar alla spindlar?

Good to know

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Vänta nu, så om jag förstod dig rätt så kan inte jag och Blazin få en varsin kaninrobot eftersom världen skulle svämma över av insekter om vi utrotar alla spindlar?

Good to know

Du behöver inte vänta nu!

Så klart kan du och Blazin få en varsin kaninrobot

Men det skulle inte vara en rolig kaninrobot.

Du missförstår hela poängen

Och du svarade aldrig på frågan, d v s frågan som kom från att "Spindlar är Äckliga"

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Och varför tror du att dom bygger en sådan robot som en spindel (fast dom bara har sex ben)

En Kanin har som du vet, fyra st ben.
Sex eller åtta ben är så mycket mer överlägset.

Jag har aldrig sett en kanin med sex eller åtta ben (?)

Annars är det väl bara att köpa ett kaninkeldjur på Stor & Liten, slita av skallen o trä på
Så har ni en kaninrobot (med sex eller åtta ben, och hur f*n skulle det se ut)

Det finns ju robotar som har två ben, men det är en helt annan liga och kostar #framtiden

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Spindlar må se lite skräckinjagande ut, det är helt sant.

Men spindlar är faktiskt ett helt fantastiskt lite sak, den håller nere antalet av framförallt insekter och de är nyttiga för människan genom att de fångar många skadeinsekter, som exempelvis myggor och flugor.

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Och alla spindlar har 8 ben, jag kan bara räkna till 6 ben på robotarna.

Men jag förstår vad du menar, med liknelsen...

Så frågan är: vad vill du mest ha hemma ? Spindlar eller flugor och myggor?

Jag själv tar lätt typ: 10 spindlar som man nästan inte ser, och två flugor.
Än inga spindlar och tio flugor.

Spindlar är häftiga saker

Och det är dessa robotar med

Läste för en tid sedan att, skulle världens spindlar försvinna, så skulle vi vada i insekter, överallt.

Well, precis så sa min morsa till mig när jag va liten också...
Fler ben = äckligare, kolla på tusenfotingar till exempel, äckligare saker får man leta efter lol
Jag har hellre en ORM hemma än en liten spindel, helt seriöst

Och om jag fick välja mellan spindlar, flugor och myggor, så tar jag flugor och myggor alla dar i veckan
För några dagar sen så kom en gigantisk äcklig spindel framför ögonen på mig i princip när jag satt i en heist i GTA5... jag är 28år och skickade tangentbordet och musen som jag hade i knät nästan tvärs över golvet när jag sprang..... hahah

Sen en gång för några månader sen så skulle jag borsta tänderna en riktigt tidig morgon.... gick in på toan, tog fram tandborsten och tandkrämen, och satte på vattnet på tappkranen, och vad tror du inte springer fram bakom tappen? Jo en gigantisk äcklig spindel, och sen hade vi stare-contest ett tag, tills jag tillslut sköljde ner den i avloppet med lite coca cola....

Sen en annan gång så stod jag i duschen, tittar upp i taket av randomness, och ser en gigantisk äcklig spindel sitta precis ovanför mig, förmodligen stirra på mig när jag duscha.... givetvis kunde jag inte ta ögonen ifrån den där äckliga saken under hela duschen, efter duschen så sprutade jag vatten upp i taket och den föll ner och ner i avloppet.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperOlsson:

Vänta nu, så om jag förstod dig rätt så kan inte jag och Blazin få en varsin kaninrobot eftersom världen skulle svämma över av insekter om vi utrotar alla spindlar?

Good to know

En kaninrobot vore nåt.... hellre det än en spindel liknande robot.... helt seriöst
Den får gärna vara utrustad med utbytbart fluff också....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Well, precis så sa min morsa till mig när jag va liten också...
Fler ben = äckligare, kolla på tusenfotingar till exempel, äckligare saker får man leta efter lol
Jag har hellre en ORM hemma än en liten spindel, helt seriöst

Och om jag fick välja mellan spindlar, flugor och myggor, så tar jag flugor och myggor alla dar i veckan
För några dagar sen så kom en gigantisk äcklig spindel framför ögonen på mig i princip när jag satt i en heist i GTA5... jag är 28år och skickade tangentbordet och musen som jag hade i knät nästan tvärs över golvet när jag sprang..... hahah

Sen en gång för några månader sen så skulle jag borsta tänderna en riktigt tidig morgon.... gick in på toan, tog fram tandborsten och tandkrämen, och satte på vattnet på tappkranen, och vad tror du inte springer fram bakom tappen? Jo en gigantisk äcklig spindel, och sen hade vi stare-contest ett tag, tills jag tillslut sköljde ner den i avloppet med lite coca cola....

Sen en annan gång så stod jag i duschen, tittar upp i taket av randomness, och ser en gigantisk äcklig spindel sitta precis ovanför mig, förmodligen stirra på mig när jag duscha.... givetvis kunde jag inte ta ögonen ifrån den där äckliga saken under hela duschen, efter duschen så sprutade jag vatten upp i taket och den föll ner och ner i avloppet.

Ha ha ha Så roligt att du delar med dig.
Det är häftigt att vi är så olika!!!

En sak jag aldrig kommer att glömma, vart när jag skulle ut och köra mc väldigt tidigt.

Tar hjälmen från hatthyllan, och precis när jag ska trä på den, ser jag en jättetjock spindel, och den var inte bara tjock, den vart jättestor med.

Så den jättetjocka spindeln ligger där i hjälmen, inte f*n vill jag sätta hjälmen på skallen då....
Nä, det blir till att skaka ut spindeln (och jag lovar det var jättestor) på golvet, och så springer den iväg

Spindlar är inte farliga.

Dom är mer rädda för oss än vi för dem !!

Flugor!!!!! Jag hatar dom!!!!

Och ett hem med spindlar är ett torrt och bra hem

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Ha ha ha Så roligt att du delar med dig.
Det är häftigt att vi är så olika!!!

En sak jag aldrig kommer att glömma, vart när jag skulle ut och köra mc väldigt tidigt.

Tar hjälmen från hatthyllan, och precis när jag ska trä på den, ser jag en jättetjock spindel, och den var inte bara tjock, den vart jättestor med.

Så den jättetjocka spindeln ligger där i hjälmen, inte f*n vill jag sätta hjälmen på skallen då....
Nä, det blir till att skaka ut spindeln (och jag lovar det var jättestor) på golvet, och så springer den iväg

Spindlar är inte farliga.

Dom är mer rädda för oss än vi för dem !!

Flugor!!!!! Jag hatar dom!!!!

Hehe ja visst är det coolt

Minns en gång när jag va 16år och åkte moppe ute på landet, hade integralhjälm och det va så varmt så jag hade visiret öppet pytte pytte lite och körde som en dåre givetvis.
Vad tror du inte händer? jo det otänkbara.... en fet jävla humla kommer in under visiret på något sätt och härjar framför ögonen på mig, behöver jag säga mer än att jag ganska fort körde rakt ner i diket? LOL
Polaren framför mig vände och frågade väldigt konstigt varför jag på en grus-raksträcka helt random kör ner i diket..... det va lite svår förklarat

Skulle nästan behöva en astronaut dräkt 24/7 typ

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Ha ha ha Så roligt att du delar med dig.
Det är häftigt att vi är så olika!!!

En sak jag aldrig kommer att glömma, vart när jag skulle ut och köra mc väldigt tidigt.

Tar hjälmen från hatthyllan, och precis när jag ska trä på den, ser jag en jättetjock spindel, och den var inte bara tjock, den vart jättestor med.

Så den jättetjocka spindeln ligger där i hjälmen, inte f*n vill jag sätta hjälmen på skallen då....
Nä, det blir till att skaka ut spindeln (och jag lovar det var jättestor) på golvet, och så springer den iväg

Spindlar är inte farliga.

Dom är mer rädda för oss än vi för dem !!

Flugor!!!!! Jag hatar dom!!!!

Och ett hem med spindlar är ett torrt och bra hem

Bland det värsta jag varit med om dock, är när en sån där äcklig fet spindel du pratade om, randig jävel med fet kropp och riktigt biffiga långa ben, hängde sig ner från Backspegeln i mitten på bilen och sprattlade med sina äckliga ben, och jag va på motorvägen alltså...
Jag satte på varningsblinkers och snabbt som fan parkerade bilen i vägrenen, sen klev jag ur och vifta bort spindelfan, sen slog i hjäl den, sen åkte vidare... helt svettig haha det va läskigt.... hade ju ingenstans att ta vägen och den hängde verkligen några centimeter ifrån mig och dingla....

En gång i en båt som va ökänd ute i skärgården för att ha grova spindlar i taket.... vi satt 5 pers i båten , och vad tror du händer? Jo en sån där stor grov spindel hissar sig ner Rakt i mitt HÅR!
Av alla personer i båten, så just MIG!
Jag gick ut o satte mig på durk utanför hytten resten av resan. Jag frös ihjäl nästan men det va det värt.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Går det att se hela Intel Devloper Forum någonstans? Hittar inget på youtube...

Permalänk
Medlem

Syns ju tydligt vad sweclockare tycker är intressantast, intel IOT mm eller spindelhistorier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.