Windows 10, Jag har låst en mapp, och kan ej öppna den igen

Permalänk

Windows 10, Jag har låst en mapp, och kan ej öppna den igen

Halloj
Jag uppdaterade till windows 10 i går. prövade att låsa en låtsas mapp jag gjorde. Inga problem, den var låst som den skulle, när jag skulle öppna den. Och jag kunde låsa upp den som administratör. Sen låste jag den riktiga mappen, på vad jag minns, samma sätt. Men den går inte att öppna igen. Hur jag än gör. Det står att jag "inte har behörighet att se objektets säkerhetsegenskaper ens som administrativ användare".

Vad har jag gjort? Och hur får jag tillgång till min mapp, på min egen dator igen?
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Antagligen för att du tog bort dig själv ur behörighetslistan. Du går in på egenskaper, säkerhet, avancerat och tar ägarskap över den. Då kan du sätta behörigheter på den som du vill.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Antagligen för att du tog bort dig själv ur behörighetslistan. Du går in på egenskaper, säkerhet, avancerat och tar ägarskap över den. Då kan du sätta behörigheter på den som du vill.

Stort Tack
Det var precis vad jag hade gjort. Löste sig fint med din hjälp
Ursäkta att jag är lite sen med uppdatering

Visa signatur

9900k på vatten