Phishing-mail från "PayPal"

Permalänk
Medlem

Phishing-mail från "PayPal"

Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, men det blev här eftersom det är en typ av bedrägeri.

Ville bara varna och uppmärksamma om ett phishing-mail jag nyss mottog. Jag tror inte någon här skulle falla för det eftersom svenskan var rätt bristfällig, men det är bra om en tråd dyker upp ifall någon mindre vetande skulle få för sig att googla på den avsändande e-postadressen, som är sweden@leda2.kreativmedia.ch, eller själva meddelandet.

Meddelandet löd:

"Verifieringsprocessen, XXXXXXXXXXX@XXXXXXX.com

Vi uppdaterar våra system av säkerhetsskäl, ditt konto har begränsats, vänligen aktivera ditt

konto genom att använda följande länk, och vi ber om ursäkt för besväret.

aktivera ditt konto

tack för ditt tålamod, Med vänliga hälsningar, Paypal

Observera, vi avböja alla transaktioner tills du slutföra verifieringsprocessen."

Det innehöll en länk som jag inte har klickat på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, men det blev här eftersom det är en typ av bedrägeri.

Ville bara varna och uppmärksamma om ett phishing-mail jag nyss mottog. Jag tror inte någon här skulle falla för det eftersom svenskan var rätt bristfällig, men det är bra om en tråd dyker upp ifall någon mindre vetande skulle få för sig att googla på den avsändande e-postadressen, som är sweden@leda2.kreativmedia.ch, eller själva meddelandet.

Meddelandet löd:

"Verifieringsprocessen, XXXXXXXXXXX@XXXXXXX.com

Vi uppdaterar våra system av säkerhetsskäl, ditt konto har begränsats, vänligen aktivera ditt

konto genom att använda följande länk, och vi ber om ursäkt för besväret.

aktivera ditt konto

tack för ditt tålamod, Med vänliga hälsningar, Paypal

Observera, vi avböja alla transaktioner tills du slutföra verifieringsprocessen."

Det innehöll en länk som jag inte har klickat på.

Bra att du varnar. Detta och liknande mail gällande Paypal dimper in hos mig med jämna mellanrum.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest