Kommer inte in på min router (technicolor tg789vn v3 från BBB)

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på min router (technicolor tg789vn v3 från BBB)

Hejsvejs!

Jo, jag kom inte in på min router (technicolor tg789vn v3 från BBB) i webbläsaren tidigare idag. Såg ett tips någonstans om att reset borde fungera, så jag tryckte in en tandpetare i sju sekunder och den slocknade. Tryckte då powerknappen två gånger, om detta kan påverkat det hela vet jag inte.. Har resetat några gånger under kvällen/natten och upptäckte senare att om man trycker in tandpetaren i sju sekunder, sen bara väntar så startar den om sig automatiskt.

Har gått in på 192.168.1.254 några gånger och mestadels står det "Anslutningen avbröts". Vissa gånger har det varit en sån där gul sida med en box med röda kanter också. Men även inloggningsrutan finns där ibland. Har försökt logga in med Administrator/blank enligt nätet, men den hävdar fel lösenord. Även mitt tidigare användarnamn/lösenord jag valt själv fungerar inte..

Kom däremot in trådlöst på den med hjälp av koden på undersidan av routern nyss.

Men alltså, för att konfigurera portar etc, varför i helsike kommer jag inte in? Vad kan lösenordet vara? Är något brutalt fel? Jag måste ju kunna öppna portar etc...

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Testat med 192.168.1.1 ?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Testat med 192.168.1.1 ?

Jadå det med, men 192.168.1.254 "ska" ju vara standard på den här.. :/

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Har kladdat med portar och försökt ställa in den där routern själv.
Det går inte.
När jag ändrade i den så tog det en kvart, om ens det, så hade den återställt sig själv och bytt lösen så att jag inte kom in i den.

Detta var PGA att någon journalist påpekade att det var bedrövligt lätt att hacka många routers som folk fått hem från sin internetleverantör.
(Det var vad de sa till mig i supporten).
Jag bad honom brygga och körde direkt och köpte en ny router.

Permalänk
Avstängd

@m4goo2: Var hemma hos en bekant som hade en version utav det märket i router från BBB. Efter mycket klydd så hittade jag info att ja BBB har stängt ner så att du inte kan logga in på routern och göra inställningar. Men du kan trycka in reset knappen på modemet och återställa den till fabriksinställningar och sen logga in och lägga in portar m.m, problemet är bara att nästa gång du vill lägga in en port igen måste du återigen resetta och sen komma ihåg alla portar du la in förra gången och sen lägga in den nya porten du vill öppna upp för. Klyddigt men jag hoppas att det hjälpte dig något.

/Bassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Har kladdat med portar och försökt ställa in den där routern själv.
Det går inte.
När jag ändrade i den så tog det en kvart, om ens det, så hade den återställt sig själv och bytt lösen så att jag inte kom in i den.

Detta var PGA att någon journalist påpekade att det var bedrövligt lätt att hacka många routers som folk fått hem från sin internetleverantör.
(Det var vad de sa till mig i supporten).
Jag bad honom brygga och körde direkt och köpte en ny router.

Vad är brygga för någonting?

Jag har en annan router, en Linksys. Går det att koppla in från telefonjacket i den? Där är tre olika kablar i routern från BBB. En grön, en grå och någon till. Går detta eller det är inte möjligt?

Skrivet av Bassen87:

@m4goo2: Var hemma hos en bekant som hade en version utav det märket i router från BBB. Efter mycket klydd så hittade jag info att ja BBB har stängt ner så att du inte kan logga in på routern och göra inställningar. Men du kan trycka in reset knappen på modemet och återställa den till fabriksinställningar och sen logga in och lägga in portar m.m, problemet är bara att nästa gång du vill lägga in en port igen måste du återigen resetta och sen komma ihåg alla portar du la in förra gången och sen lägga in den nya porten du vill öppna upp för. Klyddigt men jag hoppas att det hjälpte dig något.

/Bassen

Jag har försökt flera gånger att reseta på detta sättet och rutan kommer fram nån gång, men skyller på fel lösenord eller slutar att svara..

Kan man maila och be om en ny? Och vilken router till Bredband 60 rekommenderar ni att man ska fråga efter? En lättkonfigurerad vore guld värt!

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Vad är brygga för någonting?

Jag har en annan router, en Linksys. Går det att koppla in från telefonjacket i den? Där är tre olika kablar i routern från BBB. En grön, en grå och någon till. Går detta eller det är inte möjligt?

Jag har försökt flera gånger att reseta på detta sättet och rutan kommer fram nån gång, men skyller på fel lösenord eller slutar att svara..

Kan man maila och be om en ny? Och vilken router till Bredband 60 rekommenderar ni att man ska fråga efter? En lättkonfigurerad vore guld värt!

Tack på förhand!

Om dom bryggar den så använder du den endast som modem, sen kopplar du in din egen router med kabel från denna.