Permalänk
Medlem

Asus 980 Matrix Platinum

Hallå

Säljer mitt Asus 980 Matrix Platinum. Läs beskrivningen noggrant och se bilderna.

Jag håller till på hwbot.org och tävlar där... så kortet köptes i våras för att överklocka det med flytande kväve. Dock hade jag mycket annat att köra och tiden räckte inte till innan Titan X och sedan 980 Ti släpptes. Då blev det meningslöst att klocka detta eftersom det är långsammare. Det enda jag hann köra var ett kort test i ca 10 minuter. Körde då igenom 3Dmark Fire strike i 2000MHz på core och 8400MHz på minnet, så kortet klockar bra i alla fall.
http://hwbot.org/submission/2876602_rauf_3dmark___fire_strike_geforce_gtx_980_17682_marks

Detta innebär dock att kortet inte har någon garanti och framförallt att pcb'n är delvis täckt av röd gummifärg för kondensisolering. Detta går att ta bort men är lite pilligt så jag orkar inte göra det. Se bilder. Kortet är dock fullt fungerande. LN2-mode är också upplåst så klart så det går att ställa in vilken spänning man vill när man klockar. Denna upplåsning går att ta bort också om man vill det.

P.g.a. ovanstående så börjar buden på 3000kr för kortet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 3000kr+frakt. Hur lätt är det att ta bort gummifärgen?

Permalänk

3100:- + Frakt. "Swish" Nordea eller swedbank

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Medlem

Noterat!

Färgen går att få bort, vissa ställen går lätt andra ställen är lite svårare att få "tag" i färgen. Det finns dock ingen färg på coren så klart och inte heller på vrm eller minnena så det behövs inte för kylningens skull.

Permalänk
Medlem

intresserad. hur hög volt har du använt & vist har du provat så kortet fungerar felfritt? kartonger osv?

Permalänk
Medlem

Självklart provat och funkar fint. Körde 1.6-1.65 volt på kväve, vilket anses "säkert" med den kylningen. Korten tål upp mot 1.8 volt på kväve.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig bjuda 3000 om ovanstående drar sig ur, hämtar i malmö.

Permalänk
Medlem

Bjuder 3300, hämtar i Malmö.

Ångrade mig, bud återtaget.

Permalänk
Medlem

Kortet är reserverat nu för 3500:- exkl frakt.

Permalänk
Medlem