Senaste nytt om Galaxy Note 5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fredag:

Helt sjukt att de inte släpper i Sverige. Det värsta är att inga andra tillverkare har lika bra specs än, så det går inte att vara "otrogen" heller. Gråimport kanske?

Inte direkt enbart Sverige utan hela europa:)

Dumt val faktiskt, icke utbytbart batteri kan jag gå med på men MicroSD-kort "måste" jag ha.

Permalänk
Medlem

IR sändare trodde jag skulle va standard i deras highend telefoner.. utveckligen går verkligen bakåt..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

IR sändare trodde jag skulle va standard i deras highend telefoner.. utveckligen går verkligen bakåt..

Förlåt, men exakt vad har man IR-sändare till 2015?

Gråimport är sådär då även om det på pappret är samma frekvensband är det inte säkert de använder samma profiler - dvs lurarna kan underprestera i svenska nät.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dreadlock:

Förlåt, men exakt vad har man IR-sändare till 2015?

Gråimport är sådär då även om det på pappret är samma frekvensband är det inte säkert de använder samma profiler - dvs lurarna kan underprestera i svenska nät.

Radio, TV och all annan form av teknik som använder IR..
Trodde du man hade det för att byta kalsonger eller?

Jag har gladeligen en kontroll som tar allt.

Permalänk

undra när dom kommer släppa s6 edge + silver/grey versionen hmm! att det inte har utbart batteri stör jag mig inte alls på tycker det finns tillräckligt med plats ändå med tanke på man kan köpa 128 + GB och sen onedrive etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

undra när dom kommer släppa s6 edge + silver/grey versionen hmm! att det inte har utbart batteri stör jag mig inte alls på tycker det finns tillräckligt med plats ändå med tanke på man kan köpa 128 + GB och sen onedrive etc.

Finns ingen 128gb version. Endast 32 & 64.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

ryktas att det ska släppas en 128gb variant till båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ryktas att det ska släppas en 128gb variant till båda.

Nekades av Samsung och de sa att det var ett misstag att det dök upp hos vissa återförsäljare. Dock så nekade de även en tidig lansering av Note serien men det hände ju ändå.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Radio, TV och all annan form av teknik som använder IR..
Trodde du man hade det för att byta kalsonger eller?

Jag har gladeligen en kontroll som tar allt.

Vet inte vad du har för pryttlar hemma, men min tv och min förstärkare och min bluray spelare är alla nätverksanslutna så jag kör via wlan i mobilen för att styra dem - då behövs ingen line of sight heller...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dreadlock:

Vet inte vad du har för pryttlar hemma, men min tv och min förstärkare och min bluray spelare är alla nätverksanslutna så jag kör via wlan i mobilen för att styra dem - då behövs ingen line of sight heller...

En Smart-TV från Samsung.

Du vet om att alla inte har prylar hemma som har möjlighet för anslutning till nätverk va? Många lär dock ha enheter med just IR eller manuella reglage och knappar...

Bara tänka om och tänka rätt.

Permalänk
Medlem

Exakt hur tänker dom när dom marknadsför den för entusiaster, och samtidigt skiter i hela Europa?
Nu var det redan bestämt på förväg för egen del att det skulle bli en Windows phobe phablet i år. Men dom som verkligen vill ha en Note...dålig stil Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tänker inte ge mig in i polemik här, men att släppa en mobil utan IR-blaster 2015 känns helt rätt i tiden, man kan omöjligt vurma för gamla tekniker i absurdum. Eller är du sådan som måste ha SCART på din Bluray-spelare också?

Och med manuella rattar och reglage så hjälper IR på en telefon föga...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Så rätt!

Hoppas LG ser sin chans och gör en Note nu. Fattas bara att de fixar VR, så hoppar jag på. Med det ger jag upp om Note 5 och avslutar tråden för min egen del. Tack för fisken Samsung, hejdå!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter