Hur använda interna SPDIF utgång på mitt Z87i-pro?

Permalänk
Medlem

Hur använda interna SPDIF utgång på mitt Z87i-pro?

Jag har ett irriterande problem: mitt ASUS moderkort har en intern SPDIF_OUT kontakt med (+5v, SPDIFout, GND) som jag skulle behöva utnyttja, men det följde inte med de tillbehör som behövs för att använda dem.. Man behöver en kabel, plus en modul/bracket för att kunna sätta den i en av moderkortets slottar...

Råkar någon här på Swec veta var de här tillbehören finns att få tag på?
Måste man ha en specifik för Asuskort eller finns det olika standarder?
I Asus manualen refereras den till med namnet "S/PDIF module" men det ger inte mycket hjälp..

Jag har letat runt lite på olika datorfirmor via nätet och har inte sprungit på någon än..
Det är inte helt lätt att söka efter dem heller: ingen av kategorierna moderkortstillbehör, ljudkortstillbehör, kontrollerkort eller adapter verkar ge några vettiga träffar.

Tacksam för tips

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

https://www.dustin.se/product/5010091176/spdif-digital-audio-...

Tog ganska exakt 30 sekunder att hitta.

Ed, samma som ovan.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

https://www.dustin.se/product/5010091176/spdif-digital-audio-...

Tog ganska exakt 30 sekunder att hitta.

Ed, samma som ovan.

Jag glömde säga att jag sprang på den jag också.. Denna produkt har utgått och kan ej beställas

...

Ebay har jag aldrig gett mig på hittills, men får fundera på den..
(andra alternativet jag hittat hittills är amazon.com)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Roger W:

Jag glömde säga att jag sprang på den jag också.. Denna produkt har utgått och kan ej beställas

...

Ebay har jag aldrig gett mig på hittills, men får fundera på den..
(andra alternativet jag hittat hittills är amazon.com)

Det verkar som man kan göra en rätt enkel "bonnkoppling" utan transformator, det ska fungera i de allra flesta fall att göra så här >

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag glömde säga att jag sprang på den jag också.. Denna produkt har utgått och kan ej beställas

...

Ebay har jag aldrig gett mig på hittills, men får fundera på den..
(andra alternativet jag hittat hittills är amazon.com)

Den hade visst utgått ja. Annars kan du ju beställa från http://www.amazon.com/SPDIF-Optical-Plate-Cable-Bracket/dp/B0... som du sa. Kolla vad frakten ligger på båda innan du beställer dock.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Hmm, är det några problem att beställa från amazon.com till Sverige? (Jag har beställt från amazon.co.uk förut, men inte från amazon.com)

Man får lägga på moms (och ev tull?) på .com priserna antar jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, är det några problem att beställa från amazon.com till Sverige? (Jag har beställt från amazon.co.uk förut, men inte från amazon.com)

Man får lägga på moms (och ev tull?) på .com priserna antar jag?

Det blir egentligen moms och speditionsavgift som kan tillkomma, tull är försumbart om det ens är tull på detta, men i praktiken så brukar småsaker passera utan extra avgifter, det lär skickas som brev och tullen brukar inte röra dem om värdet inte överstiger några hundra kronor, själv har jag aldrig råkat ut för att brevförsändelser har fått avgifter pålaggda men paket (kartonger) brukar får det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tackar för infon!
... och kan man som svensk regga sig och beställa grejer från amazon.com utan krångel nuförtiden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för infon!
... och kan man som svensk regga sig och beställa grejer från amazon.com utan krångel nuförtiden?

Det kan man utan problem göra, jag köper med jämna mellanrum från Amazon.com, .co.uk samt co.jp och har aldrig stött på några problem. Är det något som behöver tullas så sköter även Amazon det för dig och du betalar i förhand, så att du inte behöver betala avgiften på 120:- om du skulle tullas när paketet kommer till Arlanda. I ditt fall tror jag knappast att någon tull kommer att tilläggas.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Tackar för infon, jag hade inte koll på att samma användare gick att återanvända på de olika amazon-sajterna...

Beställt
Frakten blev ju nästan lika dyr som komponenten, men nåja...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.