Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Det sparas inte på bandbredden, som vanligt.
GOGOGOGOGOGO!

EDIT: Vortex-integrationen uppdaterades nyss, daym
EDIT2: Rullar på fint bara genom en enkel Purge Mods i Vortex. Ska nog sätta mig ikväll och testa några av de mods jag verkligen vill använda och hoppas på det bästa, dessutom brukar CET, red4ext de grundläggande (undantaget mod_settings) vara helt sjukt snabba med uppdateringarna.

Jag gillar verkligen vad de gjort med settings för övrigt, det är inte bara accessibility som är ändrat utan hela upplägget av grafikinställningar och kontroller. Känns mer genomtänkt och alternativ som "hör ihop" med varandra ligger faktiskt placerade i närheten.

Sen kanske det är placebo men konstigt nog kändes det som att jag låg några få FPS högre än igår trots att mina quarter-res texturer inte är på plats. Sitter trots allt på minimumspecs även om jag klockat skiten ur allt som går att skruva på
Den som lever får se, jag är pepp som fasen iaf

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Men för i helv.....
Efter uppdateringen kan jag inte ändra keybindings, den tar det inte. Är det samma för någon annan eller är det bara jag?
Den har gått till defaults och vägrar acceptera att jag vill hoppa med höger musknapp och sikta med vänster skift...

Edit: Nä, nu kan jag hoppa med höger musknapp, men aim är fortfarande assignat till samma knapp, och det funkar inte att sikta med vänster skift, som jag har lagt in. Inställningarna visar rätt men det funkar inte..

What gives.. . Och viktigast av allt, hur tusan fixar jag detta?

Edit: Fixat. Gick in i config filen och ändrade manuellt.. Nåja.
Har bara hunnit köra ett par minuter, får bli mer ikväll. Ska bli kul att testa mer. Satte mig i en av mina bilar och typ direkt dök ett gäng upp. Klev ur, tog hand om dem, och klev in igen. Gäng kommer farande igen.
Hm... Lite väl mycket action?

Permalänk
Medlem

* red4ext uppdaterat, CET uppdaterat, No Intro Videos uppdaterad, Pet Your Cat uppdaterad, Load BeGone uppdaterat, Deceptious Quest Core uppdaterat, Faster Checkpoints uppdaterat.
* redscript, Input Loader, Faster Iguana Hatch ska inte behöva uppdateras.
* Native Settings UI, FreeFly, AutoLoot, Automatic Junk Scrapper, Visual Atelier, Stock Market and News System, RadioExt är trasiga men på väg.
* Dev för Simple Menu har tidigare skrivit att hen skulle ta paus tills 2.1 droppade, de brukar vara rätt snabba på tangenterna historiskt sett.

Ingenting i XL-suiten (Find, Cyberware, Tweak, Archive, Equipment) är uppdaterat eller ens påtalat förutom en post som påpekar att Cyberware-EX inte fungerar. Dev har låst kommentarerna för alla utom Cyberware och jag orkar inte dra in på deras Discord bara. Dock inte livsviktiga moddar IMO.

Så precis som sist är det mod_settings som saknas, men så länge inga konfigurationsändringar för ens moddar behöver utföras ska det gå att klara sig utan den i nästan samtliga fall.
Native Settings UI är lite jobbigare då vissa moddar har det som hard requirement, men sist kom även den uppdateringen ut snabbt.
Codeware behöver också uppdateras men det är ganska få moddar som har det som dependency numera.

Nån har visst varit riktigt på hugget och gjort en sammanställning över 2.1-status för en hel del moddar; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1XynpeI6WPTGmlOOeSgmTI...

Helgalet drag ikväll, under tiden jag skrivit uppdaterades 45678 av mina moddar, daym.
Nu ska jag förstöra min install och se vad som fortfarande fungerar trots att det inte är uppdaterat

EDIT: Filter Saves by Lifepath and Type, Immersive Timeskip fungerar fortfarande

EDIT2: Samtliga texturmoddar/ersättare jag testat fungerar fortfarande (Reduced Textures/Shadows/Lightmaps), samma gäller ini-tweaks (General Performance Improvements) och även de vapenmoddar jag kör (All Guns Are Cool, Borg Malorian, Assured Ashura), UV Texture Framework (Redmod), UV-NPC Framework, Material and Texture Override (Legacy).

Disable Movement Keybinds for Dialogue Selection
MovementUnclunkifier (samtliga).
Skip Intro Logos
QuickhacksMemoryCounter
Scan Mode - Default to Data Tab (non-REDmod)
StealthRC
Ping Tags Enemies
Blur Begone
QuickHack panel zoom

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

* red4ext uppdaterat, CET uppdaterat, No Intro Videos uppdaterad, Pet Your Cat uppdaterad, Load BeGone uppdaterat, Deceptious Quest Core uppdaterat, Faster Checkpoints uppdaterat.
* redscript, Input Loader, Faster Iguana Hatch ska inte behöva uppdateras.
* Native Settings UI, FreeFly, AutoLoot, Automatic Junk Scrapper är trasiga men på väg.
* Dev för Simple Menu har tidigare skrivit att hen skulle ta paus tills 2.1 droppade, de brukar vara rätt snabba på tangenterna historiskt sett.

Ingenting i XL-suiten (Find, Cyberware, Tweak, Archive, Equipment) är uppdaterat eller ens påtalat förutom en post som påpekar att Cyberware-EX inte fungerar. Dev har låst kommentarerna för alla utom Cyberware och jag orkar inte dra in på deras Discord bara. Dock inte livsviktiga moddar IMO.

Så precis som sist är det mod_settings som saknas, men så länge inga konfigurationsändringar för ens moddar behöver utföras ska det gå att klara sig utan den i nästan samtliga fall.
Native Settings UI är lite jobbigare då vissa moddar har det som hard requirement, men sist kom även den uppdateringen ut snabbt.
Codeware behöver också uppdateras men det är ganska få moddar som har det som dependency numera.

Nån har visst varit riktigt på hugget och gjort en sammanställning över 2.1-status för en hel del moddar; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1XynpeI6WPTGmlOOeSgmTI...

Helgalet drag ikväll, under tiden jag skrivit uppdaterades 45678 av mina moddar, daym.
Nu ska jag förstöra min install och se vad som fortfarande fungerar trots att det inte är uppdaterat

EDIT: Filter Saves by Lifepath and Type fungerar fortfarande

Gick förvånansvärt snabbt för red4ext och CET att uppdateras måste jag säga. Väntar själv på att XL-suiten (och moddarna som gör att de fungerar) ska uppdateras då jag mest har moddar som är beroende av dem. Nåja, blir att fortsätta med 2.02 ett tag till haha

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Får se vad ett 7800XT levererar i CP2077 på Linux nu under veckan, beställde för några timmar sedan.
Tvivlar på att raytracing är ens funktionellt användbart men den som lever får se.

Tänkte ta upp Cyberpunk igen efter att jag spelade under lanseringsveckan innan jul för något år sedan, men då spelade jag på ett GTX 1080.

Valde att gå till AMD nu för att få ett native Linux-stöd och slippa Nvidias hemska drivrutiner. Nackdelen är att AMDs drivrutiner är knutna till Linux-kernel-versionen så det drar mer sig hela systemet om det inte lirar bra för en specifik version av mesa.

Grafikkortet dyker upp i eftermiddag. Får hoppas att valpen kan somna tidigt ikväll så jag har lite tid att lira
Någon som sett om det varit något strul med att köra nya uppdateringen i Linux med Proton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Grafikkortet dyker upp i eftermiddag. Får hoppas att valpen kan somna tidigt ikväll så jag har lite tid att lira
Någon som sett om det varit något strul med att köra nya uppdateringen i Linux med Proton?

Svarar på min egen kommentar. Allt fungerade out of the box utan någon config på ubuntu 23.10.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat sedan jag spelade igenom hela, inklusive alla sidogigs, när det släpptes. Älskade verkligen spelet. Nu efter alla uppdateringar och med expansionen är det dags igen. Jösses, det är verkligen helt helt nytt spel. Spelar från början och det är mycket nytt, och putsat. Lite svårt att greppa nya systemet med perk, crafting och garderob. Men det ger sig nog med lite tid. Det bästa är nog känslan av att jag har varit här förr, men ändå är ny. Jag tänker att det är så V känner sig och det lägger på ett lager av autenticitet i mitt spelande som känns väldigt bra.

Jag blev helt ställd när jag vimsade runt på byn och blir helt förnedrad och mosad av något som aldrig hände förut:
https://www.xbox.com/play/media/rakQLn5bxV

Älskar det ännu mer nu!

Permalänk
Medlem

Håller helt med Är också inne på en ny runda nu efter ett långt uppehåll. Älskade det redan vid release (på PS4an) och den här gången på PS5 med alla patchar och expansionen är det ju helt fantastiskt bra tycker jag. Otroligt bra karaktärer och en väldigt välgjort och atmosfärisk stad/värld att utforska och som den här gången känns mer levande. Utan tvekan ett av mina absoluta favorit spel genom tiderna.

Permalänk
Medlem

Kan inte slita mig från Cyberpunk så det blev en runda till. Tog några bilder från ett av de första uppdragen i Phantom Liberty

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jude håller på å spamma mig med sms "you busy?" och enda valet jag har är att fråga henne om hon vill hang out.
Så träffas vi i lägenheten och snackar å skit så drar jag. Så tar det 5 minuter innan hon skickar igen.

Är det en bugg? Är det meningen att man ska klara det uppdraget? Är det meningen att man ska dra dit å "dance" "sleep" "samma 3 frågor" om och om igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Mhh detta uppdrag på very hard är en extrem bump i svårighetsgrad jämfört med resten av spelet. Vart nästan förbannad innan jag vann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Gillar Snake Eyes-kostymen 😀👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Gillar Snake Eyes-kostymen 😀👍

Tack! Efter ett antal timmar genom runda 3 så har man samlat på sig en del moddar 😅
Just denna är: ErebusArms - Linothorax

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tack! Efter ett antal timmar genom runda 3 så har man samlat på sig en del moddar 😅
Just denna är: ErebusArms - Linothorax

Har ibland funderat på att modda cp2077 även om det ser riktigt smutt ut med mitt 4090 - men snubblar alltid på tröskeln till nexus mods för jag hittar ingen riktigt bra tutorial på hur det fungerar...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har ibland funderat på att modda cp2077 även om det ser riktigt smutt ut med mitt 4090 - men snubblar alltid på tröskeln till nexus mods för jag hittar ingen riktigt bra tutorial på hur det fungerar...

Denna guide är bra

Det är som sagt inte jättesvårt om man gör det manuellt, man kopierar in filerna (modsen) i korrekt plats i mappstrukturen där spelet ligger på din disk. Oftast är mappstrukturen inkluderad i modden du vill ha så det handlar om att dra och släppa filer från en zip-fil till spelmappen. Det luriga är att hålla reda på vilka moddar som måste uppdateras när spelet patchas.

Alla moddar på Nexus listar vilka moddar som krävs för att den du vill installera ska fungera. Men de flesta är beroende av listan nedan:
redscript - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/1511
red4ext - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/2380
Codeware - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/7780
Cyber Engine Tweaks - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/107
ArchiveXL - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4198
TweakXL - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4197
Mod Settings - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4885

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Denna guide är bra
https://youtu.be/XO6Z68NOJ64?si=KjiN8hX-5kmbd1sf

Det är som sagt inte jättesvårt om man gör det manuellt, man kopierar in filerna (modsen) i korrekt plats i mappstrukturen där spelet ligger på din disk. Oftast är mappstrukturen inkluderad i modden du vill ha så det handlar om att dra och släppa filer från en zip-fil till spelmappen. Det luriga är att hålla reda på vilka moddar som måste uppdateras när spelet patchas.

Alla moddar på Nexus listar vilka moddar som krävs för att den du vill installera ska fungera. Men de flesta är beroende av listan nedan:
redscript - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/1511
red4ext - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/2380
Codeware - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/7780
Cyber Engine Tweaks - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/107
ArchiveXL - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4198
TweakXL - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4197
Mod Settings - https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4885

Tackar, ska se videon och kolla länkarna 😁👍👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Körde precis ut main-storyn och måste bara säga, shit vilket bra spel.
Jag började tröttna på Starfield och valde istället för att hoppa in i cyberpunkvärlden, nu är jag väldigt glad att jag valde att göra just det. Storyn var fruktansvärt bra och man blev helt hooked bara några timmar in i uppdragen, till skillnad från Starfield där jag försökte övertyga mig själv att det verkligen var ett bra spel. Man började tröttna ganska rejält på att nästan alla uppdrag var formade på ett och samma sätt: gå och prata med den här personen, sen gå och förmedla det till nästa osv.

Cyberpunks slut var lite speciellt, ungefär på samma sätt som New Vegas tyckte jag, man får aldrig reda på vad som händer efter storyn och det slutar lite halvt som ett frågetecken. Men eftersom det finns flera slut så lockar det till att klara ut det en gång till, frågan är bara vad man ska välja i slutändan.. Nu blir det iallafall ladda tillbaka till en save och köra några fler sidemissions, i framtiden kommer nog också DLCn att inhandlas.
Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvin:

Körde precis ut main-storyn och måste bara säga, shit vilket bra spel.
Jag började tröttna på Starfield och valde istället för att hoppa in i cyberpunkvärlden, nu är jag väldigt glad att jag valde att göra just det. Storyn var fruktansvärt bra och man blev helt hooked bara några timmar in i uppdragen, till skillnad från Starfield där jag försökte övertyga mig själv att det verkligen var ett bra spel. Man började tröttna ganska rejält på att nästan alla uppdrag var formade på ett och samma sätt: gå och prata med den här personen, sen gå och förmedla det till nästa osv.

Cyberpunks slut var lite speciellt, ungefär på samma sätt som New Vegas tyckte jag, man får aldrig reda på vad som händer efter storyn och det slutar lite halvt som ett frågetecken. Men eftersom det finns flera slut så lockar det till att klara ut det en gång till, frågan är bara vad man ska välja i slutändan.. Nu blir det iallafall ladda tillbaka till en save och köra några fler sidemissions, i framtiden kommer nog också DLCn att inhandlas.
Tack för mig.

Håller med om allt! Kör vidare på Phantom Liberty direkt. Jag varvade spelet när det kom och körde Phantom Liberty i höstas. Var en del som jag hade glömt när man körde DLC så hade varit mer roligt ifall jag körde hela på en gång. Eller kanske du kör om main story när du kör DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvin:

Körde precis ut main-storyn och måste bara säga, shit vilket bra spel.
Jag började tröttna på Starfield och valde istället för att hoppa in i cyberpunkvärlden, nu är jag väldigt glad att jag valde att göra just det. Storyn var fruktansvärt bra och man blev helt hooked bara några timmar in i uppdragen, till skillnad från Starfield där jag försökte övertyga mig själv att det verkligen var ett bra spel. Man började tröttna ganska rejält på att nästan alla uppdrag var formade på ett och samma sätt: gå och prata med den här personen, sen gå och förmedla det till nästa osv.

Cyberpunks slut var lite speciellt, ungefär på samma sätt som New Vegas tyckte jag, man får aldrig reda på vad som händer efter storyn och det slutar lite halvt som ett frågetecken. Men eftersom det finns flera slut så lockar det till att klara ut det en gång till, frågan är bara vad man ska välja i slutändan.. Nu blir det iallafall ladda tillbaka till en save och köra några fler sidemissions, i framtiden kommer nog också DLCn att inhandlas.
Tack för mig.

Det är ett fantastiskt spel, expansionen Phantom Liberty är välgjord och i mitt tycke ännu bättre

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Uppgraderad dator och nedladdat CPP2077. Härligt att kunna ge sig an detta spel äntligen! Med all grafik på max!

Det ser sjukt fint ut, bara en fråga: ... Jag tycker att allt blänker och glänser lite väääl mycket. Allt glänser ju som om det vore spegelblanka ytor precis överallt, och minsta lilla solblänk på någon bil eller liknande lyser för mycket. När det regnar på kvällen och man åker runt i stan ser det visserligen fint ut, men "too much" för min smak.

Jag har det hellre lite närmare verkligheten men fattar inte... vilken inställning ska man justera för detta? Alltså mängden/intensiteten i hur mycket allt blänker och speglas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Uppgraderad dator och nedladdat CPP2077. Härligt att kunna ge sig an detta spel äntligen! Med all grafik på max!

Det ser sjukt fint ut, bara en fråga: ... Jag tycker att allt blänker och glänser lite väääl mycket. Allt glänser ju som om det vore spegelblanka ytor precis överallt, och minsta lilla solblänk på någon bil eller liknande lyser för mycket. När det regnar på kvällen och man åker runt i stan ser det visserligen fint ut, men "too much" för min smak.

Jag har det hellre lite närmare verkligheten men fattar inte... vilken inställning ska man justera för detta? Alltså mängden/intensiteten i hur mycket allt blänker och speglas.

Det är så spelet har designats. Men du kanske kan modda in andra texturer. Lär dock ta ett tag.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Uppgraderad dator och nedladdat CPP2077. Härligt att kunna ge sig an detta spel äntligen! Med all grafik på max!

Det ser sjukt fint ut, bara en fråga: ... Jag tycker att allt blänker och glänser lite väääl mycket. Allt glänser ju som om det vore spegelblanka ytor precis överallt, och minsta lilla solblänk på någon bil eller liknande lyser för mycket. När det regnar på kvällen och man åker runt i stan ser det visserligen fint ut, men "too much" för min smak.

Jag har det hellre lite närmare verkligheten men fattar inte... vilken inställning ska man justera för detta? Alltså mängden/intensiteten i hur mycket allt blänker och speglas.

Låter som att du har ray tracing på. Testa att stänga av det, eller iallafall Path tracing (kan vara ute och cykla men testa att pilla omkring med inställningarna).

Permalänk
Medlem

Ok ska testa med raytracing av. Jag tänkte att raytracing bara räknade ut så att speglingar etc blev korrekta utifrån källan så att säga.

Ska även kolla runt på moddar.

Tackar för tipsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Ok ska testa med raytracing av. Jag tänkte att raytracing bara räknade ut så att speglingar etc blev korrekta utifrån källan så att säga.

Ska även kolla runt på moddar.

Tackar för tipsen.

Om nån letar efter samma "fix": Jag fick ner intensiteten på blänket genom att aktivera "Path tracing".