Permalänk
Inaktiv

grafikkort för vr

Hej alla sweclockare
Börjar se fram imot VR med Rift och allt vad detta innebär och inser att mina gtx 780ti i sli kommer antagligen att få det lite jobbigt med sina 3 gb vram om man vill ha en bra spelupplevelse med tillräckliga fps.. Så, vad tror ni ang. detta? Ska man uppgradera? Vad borde räcka för en måttligt kräsen spelare för 3-4 år framåt?

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Finns ingen sådan, så kör på 980Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Vad har du för budget? Finns ingen sådan, så kör på 980Ti

Ok, tack..Budget är det som krävs.

Permalänk
Medlem

2st 780ti kommer räcka även om dem har 3GB VRAM. Varken Maxwell eller GCN 1.2 är lönt att uppgradera till, isf vänta till Pascal och GCN 1.3

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av philipborg:

2st 780ti kommer räcka även om dem har 3GB VRAM. Varken Maxwell eller GCN 1.2 är lönt att uppgradera till, isf vänta till Pascal och GCN 1.3

Ok, tackar. Intressant.. Tror du att det räcker så kanske man kan pröva dom.
Lite skeptisk är jag, men det kanske är bättre vänta med uppgradering oavsett..
Läste förresten detta:
"Virtual reality requires a high frame rate for the motion within a virtual space to feel natural. Smooth movement is necessary to prevent simulation sickness, which makes people get headaches, dizzy, or even nauseous. Most video games run at 30 frames per second, like television. Some games use 60 frames per second for even more fluid visuals. Oculus makes virtual objects feel almost tangible by upping the frame rate to 90 frames per second. And because they're creating 3-D worlds, VR headsets render a separate picture for each eye, requiring even more processing power."