Diskussionstråd om G2A, Kinguin m.fl.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Diskussionstråd om G2A, Kinguin m.fl.

inlägg utbrutna från tidigare tråd

Här får ni gärna fortsätta diskussionen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrvision:

Löjligt lågt pris för Malwarebytes PREMIUM på G2A.com.

OBS!

TIDSGRÄNS: ca 11 timmar kvar alltså ungefär klockan 01:00 den 26 juni 2015 går den ut.

Skynda fynda.

https://www.g2a.com/malwarebytes-anti-malware-premium-cd-key-...

Är det inte samma som den de alltid själva skickar ut gratiskoder till?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad Malwarebytes sa om G2A i ett tidigare fall i år (april):
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/167884-quest...

Citat:

Thanks for forwarding this to us, this website is not an authorized reseller of Malwarebytes Anti-Malware.
These keys are either pirated or key gens and if you purchased from them, I would recommend contacting them and get a refund.
We are also in the process of reaching out to them to get this listing removed.

Min gissning är att de precis som många andra inte kan komma åt och stoppa försäljningen på G2A som gömmer sig bakom ett bolag någonstans i Asien. G2A skaffar nycklar från okända källor och det är så billigt för dem och god förtjänst att de kan ersätta kunden med en ny nyckel om något spel/program skulle bli stoppat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är det inte samma som den de alltid själva skickar ut gratiskoder till?

Ingen aning. Jag beställde iallafall och de fungerar. Och billigt var det.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrvision:

Ingen aning. Jag beställde iallafall och de fungerar. Och billigt var det.

Ja då kör jag (och förhoppningsvis alla andra) hellre den officiella vägen och köper inte någon stulen nyckel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja då kör jag (och förhoppningsvis alla andra) hellre den officiella vägen och köper inte någon stulen nyckel.

Mmm, ja gör det du men jag vet inte om nycklarna är stulna (och inte du heller egentligen). G2A.com är ju en rätt stor aktör och någon form av kontroll finns det väl. I detta fall så har jag inte hörs något om stulna nycklar. Den länk som finns i tidifare inlägg rör ett annat fall. JAG tjyvar ingenting och jag anser att de dära nycklarna lika gärna kan vara en promotion drive från Malwarebytes.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

ja g2a verkar lite speciella, många skriver ju att dom är key re-sellers att dom skaffar billiga nycklar på inte dom mest lagliga sätt och dom är inte direkt omtyckta av många utvecklare men dom verkar ju ha bra omdömen om man googlar is g2a.com legit or safe men får man problem kan det skita sig lite, oftast kan man köpa nycklar där och aldrig få problem jag har köpt ett antal nycklar och inte fått problem hitills men visst risken finns att man kan få en nyckel som inte funkar, dock vet jag inte hur mycket den där shield funkar om man väl får problem, enligt dom ska man inte behöva oroa sig men allt är ju bra tills den dagen man får problem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrvision:

Mmm, ja gör det du men jag vet inte om nycklarna är stulna (och inte du heller egentligen). G2A.com är ju en rätt stor aktör och någon form av kontroll finns det väl. I detta fall så har jag inte hörs något om stulna nycklar. Den länk som finns i tidifare inlägg rör ett annat fall. JAG tjyvar ingenting och jag anser att de dära nycklarna lika gärna kan vara en promotion drive från Malwarebytes.

Ser ingen anledning till att köpa potentiellt stulna nycklar när man kan få gratis från tillverkaren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Mmm, ja gör det du men jag vet inte om nycklarna är stulna (och inte du heller egentligen). G2A.com är ju en rätt stor aktör och någon form av kontroll finns det väl. I detta fall så har jag inte hörs något om stulna nycklar. Den länk som finns i tidifare inlägg rör ett annat fall. JAG tjyvar ingenting och jag anser att de dära nycklarna lika gärna kan vara en promotion drive från Malwarebytes.

Har hört ganska mycket illa om G2A. Exempelvis att deras nycklar är stulna/fejk ocha att folk blir av med dem etc. etc.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Skulle inte våga riskera mitt steam-konto med över 100 spel. Köper endast från Steam, Greenmangaming o dylikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HazZarD:

ja g2a verkar lite speciella, många skriver ju att dom är key re-sellers att dom skaffar billiga nycklar på inte dom mest lagliga sätt och dom är inte direkt omtyckta av många utvecklare men dom verkar ju ha bra omdömen om man googlar is g2a.com legit or safe men får man problem kan det skita sig lite, oftast kan man köpa nycklar där och aldrig få problem jag har köpt ett antal nycklar och inte fått problem hitills men visst risken finns att man kan få en nyckel som inte funkar, dock vet jag inte hur mycket den där shield funkar om man väl får problem, enligt dom ska man inte behöva oroa sig men allt är ju bra tills den dagen man får problem.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...

"It seems a number of affected customers used third-party website G2A to buy Far Cry 4 and Assassin's Creed: Unity"

http://germaximus.com/devolver-digital-deactivated-g2a-codes/

"Devolver Digital games purchased on @G2A_com are not legitimate, not guaranteed, and not supported. We are actively canceling those keys."

Vad får dig att tro att de har någon som helst kontroll? De bryr sig inte om var nycklarna kommer från. I bästa fall är det "gråimport" alltså nycklar köpta i Ryssland eller Indien. Annars är det ett sätt att tömma stulna kreditkort. Ett annat sätt är att köpa nycklar och sedan köra en "charge back" vilket hände för Unknown World, utvecklaren bakom Natural Selection 2. Den manövern kostade dem 30 000 dollar, inte uteblivna inkomster utan det är pengar som kreditkortsföretaget krävde dem på.

Har du inte råd att betala vad spel kostar så kan du väl leka pirat istället. På det sättet slipper du stödja kriminella och du slipper kosta utvecklarna pengar på grund av andras bedrägeri. Börjar bli svårt att seriöst hävda god tro efter alla fall av avstängda nycklar som kommit ut nu. Det kommer bara bli fler.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...

"It seems a number of affected customers used third-party website G2A to buy Far Cry 4 and Assassin's Creed: Unity"

http://germaximus.com/devolver-digital-deactivated-g2a-codes/

"Devolver Digital games purchased on @G2A_com are not legitimate, not guaranteed, and not supported. We are actively canceling those keys."

Vad får dig att tro att de har någon som helst kontroll? De bryr sig inte om var nycklarna kommer från. I bästa fall är det "gråimport" alltså nycklar köpta i Ryssland eller Indien. Annars är det ett sätt att tömma stulna kreditkort. Ett annat sätt är att köpa nycklar och sedan köra en "charge back" vilket hände för Unknown World, utvecklaren bakom Natural Selection 2. Den manövern kostade dem 30 000 dollar, inte uteblivna inkomster utan det är pengar som kreditkortsföretaget krävde dem på.

Har du inte råd att betala vad spel kostar så kan du väl leka pirat istället. På det sättet slipper du stödja kriminella och du slipper kosta utvecklarna pengar på grund av andras bedrägeri. Börjar bli svårt att seriöst hävda god tro efter alla fall av avstängda nycklar som kommit ut nu. Det kommer bara bli fler.

Kanske fel tråd att fråga det i, men när ändå blev lite frågetecken här

Vad menar du med "charge back" ?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broken-arrow:

Kanske fel tråd att fråga det i, men när ändå blev lite frågetecken här

Vad menar du med "charge back" ?

Det är ett system som primärt används USA där en köpare kan återkalla en transaktion med ett kredit- eller kontokort. USA har episkt dåligt konsumentskydd så kortföretagen erbjuder denna tjänst själva. Så om du köper en vara som visar sig vara trasig, så kan du vända dig till till exempel Visa och få dem att ta tillbaks dina pengar. I praktiken är det enklaste sättet att lösa den typen av ärenden då det enda andra alternativet är att stämma företaget i fråga vilket långt ifrån alla har råd med. Dock missbrukas systemet ibland av folk som köper saker och sedan gör en "chargeback" för att få både varor och pengarna tillbaks.

I fallet med Unknown Worlds var det några som köpt 1341 nycklar med stulna kreditkort. När sedan de rättmätiga ägarna krävde att få tillbaks pengarna skickades kostnaden vidare till Unknown World. De förlorade $22 i avgifter plus $25 för kostnaden av spelet per transaktion. Så $30 000 bara i avgifter som är ren förlust. De som sålde vidare nycklarna fick dock behålla alla pengarna. Unknown Worlds är en liten studio så det slog hårt mot dem.

Personligen hade jag gärna sett ett förbud mot de där gråmarknadssäljarna här på Sweclockers.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrvision:

Mmm, ja gör det du men jag vet inte om nycklarna är stulna (och inte du heller egentligen). G2A.com är ju en rätt stor aktör och någon form av kontroll finns det väl. I detta fall så har jag inte hörs något om stulna nycklar. Den länk som finns i tidifare inlägg rör ett annat fall. JAG tjyvar ingenting och jag anser att de dära nycklarna lika gärna kan vara en promotion drive från Malwarebytes.

@Buio har några inlägg ovanför ditt visat/länkat att Malwarebytes själva påstår att just G2A-nycklar vid ett annat tillfälle i år var pirat, räcker verkligen inte det för att ni ska sluta handla av oseriösa affärer som gång på gång är inblandande i att sälja olagliga nycklar?

Det kan väl inte bli mycket tydligare än med detta exemplet?

Edit: Det var väl G2A som även sålde stulna Sniper Elite 3-nycklar? Jag handlade av GMG och drabbades därför inte men läste om andra som fått nycklarna indragna.

Dessutom: Att medvetet handla stulna varor är olagligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Personligen hade jag gärna sett ett förbud mot de där gråmarknadssäljarna här på Sweclockers.

Verkligen, piratkopiering och liknande är exempelvis inte tillåtet.

Till alla som tvekar, skärp er och lägg av att köpa saker som är stulna, är det så svårt? Har diskuterats till förbannelse här på forumet men alltid ett antal individer som försöker snacka runt det självklara för att spara ett par kronor. Och som vanligt går inget till tillverkaren av spelet, hur man då kan vara en "gamer" ställer jag mig frågande till. Girig? Absolut! God tro existerar inte längre, speciellt inte när man blivit varnad.

edit: tldr: https://www.youtube.com/watch?v=1c_I841J6_M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Personligen hade jag gärna sett ett förbud mot de där gråmarknadssäljarna här på Sweclockers.

Då borde ju alla former av marknader ink andrahandsmarknader(Ebay, Blocket etc) också falla på den regeln tyvärr.
Har sålt en hel del via G2A på sistone, älskar att det finns en öppet marknad att sälja spelnycklar på ett säkert sätt.
Sen att vissa tråkiga personer stjäl nycklar och säljer via plattformen är ju inget nytt.
Det händer ju på alla öppna marknader sorgligt nog.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

@Buio har några inlägg ovanför ditt visat/länkat att Malwarebytes själva påstår att just G2A-nycklar vid ett annat tillfälle i år var pirat, räcker verkligen inte det för att ni ska sluta handla av oseriösa affärer som gång på gång är inblandande i att sälja olagliga nycklar?

Det kan väl inte bli mycket tydligare än med detta exemplet?

Edit: Det var väl G2A som även sålde stulna Sniper Elite 3-nycklar? Jag handlade av GMG och drabbades därför inte men läste om andra som fått nycklarna indragna.

Dessutom: Att medvetet handla stulna varor är olagligt.

Skrivet av anon4992:

Verkligen, piratkopiering och liknande är exempelvis inte tillåtet.

Till alla som tvekar, skärp er och lägg av att köpa saker som är stulna, är det så svårt? Har diskuterats till förbannelse här på forumet men alltid ett antal individer som försöker snacka runt det självklara för att spara ett par kronor. Och som vanligt går inget till tillverkaren av spelet, hur man då kan vara en "gamer" ställer jag mig frågande till. Girig? Absolut! God tro existerar inte längre, speciellt inte när man blivit varnad.

edit: tldr: https://www.youtube.com/watch?v=1c_I841J6_M

Tror många har svårt för att inte lita på G2A eftersom de syns verkligen överallt nu för tiden. Finns länkat på de flesta stora streamsen, de sponsrar både turneringar i bland annat csgo och även e-sports lag, tex Virtus Pro.
Ganska konstigt att de får hålla på om deras cd-keys inte skulle vara legit.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jimbow1234:

Tror många har svårt för att inte lita på G2A eftersom de syns verkligen överallt nu för tiden. Finns länkat på de flesta stora streamsen, de sponsrar både turneringar i bland annat csgo och även e-sports lag, tex Virtus Pro.
Ganska konstigt att de får hålla på om deras cd-keys inte skulle vara legit.

Världens största land sett till befolkningen är en varböld som sprider varumärkeskopior mm över världen trots att de bryter mot de flesta länders lagar. Vad jag vet är det även störst på piratkopierade mjukvaror, det ligger helt enkelt i kulturen fortfarande. Så länge inte myndigheterna där sätter stopp för det kommer det fortsätta.

Läste senast igår om piratkopierade Walbro bensinpumpar (till bil). Fabrikören erbjöd sig att tillverka med exakt lika utseende utvändigt, med falska specialstämplar och allt. Nu till poängen: Offerten innehöll även ett speciellt belopp för att muta lokala myndigheter så att de inte skulle sätta stopp för tillverkningen. Innan Kina fått ordning på en korrupt struktur kommer det fortsätta och alla övriga i världen drabbas, både företagare och privatpersoner.

Jag ser ofta falska varor på Tradera och läser om folk som drabbats av att fått skräp när de trodde de gjort ett klipp på ett par fina skor, dyr parfym eller en fin väska bl a. Säljarna behöver inte ens vara baserade i Kina utan kan ha täckmantel med adress någon helt annanstans, med falska bilder är det inte alltid så lätt att veta. Enligt Traderas regler är det givetvis förbjudet men det förekommer hela tiden ändå.

Med G2A vet vi att det förekommit oegentligheter, då är det väl rätt enkelt att låta bli företaget, eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Världens största land sett till befolkningen är en varböld som sprider varumärkeskopior mm över världen trots att de bryter mot de flesta länders lagar. Vad jag vet är det även störst på piratkopierade mjukvaror, det ligger helt enkelt i kulturen fortfarande. Så länge inte myndigheterna där sätter stopp för det kommer det fortsätta.

Läste senast igår om piratkopierade Walbro bensinpumpar (till bil). Fabrikören erbjöd sig att tillverka med exakt lika utseende utvändigt, med falska specialstämplar och allt. Nu till poängen: Offerten innehöll även ett speciellt belopp för att muta lokala myndigheter så att de inte skulle sätta stopp för tillverkningen. Innan Kina fått ordning på en korrupt struktur kommer det fortsätta och alla övriga i världen drabbas, både företagare och privatpersoner.

Jag ser ofta falska varor på Tradera och läser om folk som drabbats av att fått skräp när de trodde de gjort ett klipp på ett par fina skor, dyr parfym eller en fin väska bl a. Säljarna behöver inte ens vara baserade i Kina utan kan ha täckmantel med adress någon helt annanstans, med falska bilder är det inte alltid så lätt att veta. Enligt Traderas regler är det givetvis förbjudet men det förekommer hela tiden ändå.

Med G2A vet vi att det förekommit oegentligheter, då är det väl rätt enkelt att låta bli företaget, eller hur?

Vill man ha billiga spel med snabb leverans så är det svårt att låta bli och eftersom ingen av de stora företagen valve/ea (vad jag har sett iaf) har gjort några försök till att stoppa G2A med flera så ser jag ingen anledning till varför man ska sluta handla där ifrån.
Och bryr man sig så får man väl snart bojkotta varenda företag för det känns som det förekommer oegentligheter hos de flesta nu för tiden.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Vill man ha billiga spel med snabb leverans så är det svårt att låta bli och eftersom ingen av de stora företagen valve/ea (vad jag har sett iaf) har gjort några försök till att stoppa G2A med flera så ser jag ingen anledning till varför man ska sluta handla där ifrån.
Och bryr man sig så får man väl snart bojkotta varenda företag för det känns som det förekommer oegentligheter hos de flesta nu för tiden.

De har säkert försökt stoppa dem, men skulle inte tro att det är möjligt då bolag och sajt är i länder där det är svårare komma åt dem. Sen är det så att många nycklar som säljs där är ok, det är bara det att G2A inte är direkt noga med var de får nyklarna ifrån, bara de kan sälja. Jag personligen skulle inte köpa från dem då jag har pengar över att lägga på spel. Men jag ser inte heller ner på folk som köper där ifall t.ex. man har dåligt med pengar eller om det är ett spel man inte är säker på. De är en slags gråzonssäljare och är belagda med en liten risk att nyklar man köper är från dåliga källor.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Då borde ju alla former av marknader ink andrahandsmarknader(Ebay, Blocket etc) också falla på den regeln tyvärr.
Har sålt en hel del via G2A på sistone, älskar att det finns en öppet marknad att sälja spelnycklar på ett säkert sätt.
Sen att vissa tråkiga personer stjäl nycklar och säljer via plattformen är ju inget nytt.
Det händer ju på alla öppna marknader sorgligt nog.

Hur stor andel av sakerna som säljs på blocket är stöldgods? Blocket arbetar aktivt med polis och myndigheter för att sätta dit de kriminella som använder blocket. G2A och liknande har som affärsidé att sälja stöldgods. De är fullt medvetna om vad det är för nycklar de hanterar och de gör inte ett piss åt saken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jimbow1234:

Vill man ha billiga spel med snabb leverans så är det svårt att låta bli och eftersom ingen av de stora företagen valve/ea (vad jag har sett iaf) har gjort några försök till att stoppa G2A med flera så ser jag ingen anledning till varför man ska sluta handla där ifrån.
Och bryr man sig så får man väl snart bojkotta varenda företag för det känns som det förekommer oegentligheter hos de flesta nu för tiden.

Hur hade du tänkt dig att de ska försöka stoppa dem? Det blir vanligare att de låser nycklar som kommer från den typen av sidor. Vad mer kan de göra? Många utvecklare har gått ut och sagt att man inte ska köpa från den typen av återförsäljare utan bara använda de officiella. Vad mer vill du ha? Det låter som att du griper efter halmstrån för att rättfärdiga dina beslut. Vad ska Valve göra för att du ska bli nöjd?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Hur hade du tänkt dig att de ska försöka stoppa dem? Det blir vanligare att de låser nycklar som kommer från den typen av sidor. Vad mer kan de göra? Många utvecklare har gått ut och sagt att man inte ska köpa från den typen av återförsäljare utan bara använda de officiella. Vad mer vill du ha? Det låter som att du griper efter halmstrån för att rättfärdiga dina beslut. Vad ska Valve göra för att du ska bli nöjd?

Jaja lugna dig lite nu Har gjort ett eller två köp därifrån så om G2A försvinner påverkar det inte mig om man säger så. Men om de nu är så hemska varför låter Valve G2A sponsra turneringar och lag för deras egna spel? Om inte ens Valve bryr sig varför ska vi kunder då bry oss? Och hur de ska kunna kontrollera om cd-keys är legit är inte mitt problem.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimbow1234:

Tror många har svårt för att inte lita på G2A eftersom de syns verkligen överallt nu för tiden. Finns länkat på de flesta stora streamsen, de sponsrar både turneringar i bland annat csgo och även e-sports lag, tex Virtus Pro.
Ganska konstigt att de får hålla på om deras cd-keys inte skulle vara legit.

Ja det kan man ju undra hur dom lagen har tänkt där egentligen. Tråkigt
Men självklart så antar folk att dom är legit om dom syns inom e-sport.

Skrivet av jimbow1234:

Vill man ha billiga spel med snabb leverans så är det svårt att låta bli och eftersom ingen av de stora företagen valve/ea (vad jag har sett iaf) har gjort några försök till att stoppa G2A med flera så ser jag ingen anledning till varför man ska sluta handla där ifrån.
Och bryr man sig så får man väl snart bojkotta varenda företag för det känns som det förekommer oegentligheter hos de flesta nu för tiden.

Fast dom försöker ju stoppa det, bannar keys osv, kommer nyheter om det titt som tätt. Senast var det ju Ubisoft och Farcry 4. (http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...)

Att köra med "andra gör fel så då kan jag också göra det" är ju lite sådär som argument. Anledningen att inte handla därifrån är av samma anledning som att man inte köper stöldgods i vanliga fall. Dom som gör spelen får mindre, eller inga pengar alls, och kan tom i vissa fall går minus pga bankavgifter. Istället går pengarna till brottslighet. Om man nu vet detta, och har spel som hobby, varför då köpa gråzonsnycklar istället för att se till att sina pengar faktiskt kommer till dom som gjort spelen.

Du och andra borde bry er, helt enkelt.

Skrivet av jimbow1234:

Jaja lugna dig lite nu Har gjort ett eller två köp därifrån så om G2A försvinner påverkar det inte mig om man säger så. Men om de nu är så hemska varför låter Valve G2A sponsra turneringar och lag för deras egna spel? Om inte ens Valve bryr sig varför ska vi kunder då bry oss? Och hur de ska kunna kontrollera om cd-keys är legit är inte mitt problem.

Källa på att G2A och Valve samarbetar? Tror det mer är vissa esportslags managers/organisation som styr det där och inte Valve själva.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Ja det kan man ju undra hur dom lagen har tänkt där egentligen. Tråkigt
Men självklart så antar folk att dom är legit om dom syns inom e-sport.

Fast dom försöker ju stoppa det, bannar keys osv, kommer nyheter om det titt som tätt. Senast var det ju Ubisoft och Farcry 4. (http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...)

Att köra med "andra gör fel så då kan jag också göra det" är ju lite sådär som argument. Anledningen att inte handla därifrån är av samma anledning som att man inte köper stöldgods i vanliga fall. Dom som gör spelen får mindre, eller inga pengar alls, och kan tom i vissa fall går minus pga bankavgifter. Istället går pengarna till brottslighet. Om man nu vet detta, och har spel som hobby, varför då köpa gråzonsnycklar istället för att se till att sina pengar faktiskt kommer till dom som gjort spelen.

Du och andra borde bry er, helt enkelt.

Källa på att G2A och Valve samarbetar? Tror det mer är vissa esportslags managers/organisation som styr det där och inte Valve själva.

Enda gången jag har hört något är det med Far Cry 4 som du länkade, sen har inte jag hört något iaf.

Och sen skrev jag aldrig att Valve samarbetar med G2A, men de tilllåter ju de att sponsra turneringar där deras spel finns med och de sponsrar även lag som spelar i deras 250k dollar event så hade de brytt sig så hade de kunna bannat lag med tveksamma sponsorer och visat vem som bestämmer.

Kanske dags att lämna detta nu, blev lite off-topic då tråden handlar om erbjudanden :>

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur stor andel av sakerna som säljs på blocket är stöldgods? Blocket arbetar aktivt med polis och myndigheter för att sätta dit de kriminella som använder blocket. G2A och liknande har som affärsidé att sälja stöldgods. De är fullt medvetna om vad det är för nycklar de hanterar och de gör inte ett piss åt saken.

Vad jag vet så jobbar G2A aktivt med några devs för att stulna nycklar inte ska kunna förekomma.
Dom ber en ex att fotografera alla nycklar man tänkt sälja plus kvitto där man köpt dessa nycklar innan man får lov att sälja.
Att säga att G2A inte gör något eller är helt och hållet finansierat av stulna nycklar är verkligen inte sant.

Permalänk
Medlem

Skulle inte denna diskussion kunna hållas i en annan tråd så att denna tråd bara används till att göra inlägg om erbjudanden?

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Enda gången jag har hört något är det med Far Cry 4 som du länkade, sen har inte jag hört något iaf.

Och sen skrev jag aldrig att Valve samarbetar med G2A, men de tilllåter ju de att sponsra turneringar där deras spel finns med och de sponsrar även lag som spelar i deras 250k dollar event så hade de brytt sig så hade de kunna bannat lag med tveksamma sponsorer och visat vem som bestämmer.

Kanske dags att lämna detta nu, blev lite off-topic då tråden handlar om erbjudanden :>

Nu hamna detta i ny tråd, så kan ju diskutera igen (men så klart sakligt och inte påhopp).

Självklart, men nu är det ju dom som anordnar turneringar som bestämmer vilka sponsorer som är okej. Än så länge är det ingen större fråga, men kan bli om det blir för stora förluster för spelhusen.

Skrivet av Mimematis:

Vad jag vet så jobbar G2A aktivt med några devs för att stulna nycklar inte ska kunna förekomma.
Dom ber en ex att fotografera alla nycklar man tänkt sälja plus kvitto där man köpt dessa nycklar innan man får lov att sälja.
Att säga att G2A inte gör något eller är helt och hållet finansierat av stulna nycklar är verkligen inte sant.

Nu säljer dom mest grå nycklar och ingen av spelhusen vill ha dessa kvar på marknaden (blir förlorad inkomst för dessa).

Helt enkelt köper in nycklar från folk som köper 1000 tals nycklar lagligt i ett land med bra valuta, som dom sen öppnar fodralen och fotar nycken. Du har sen ingen vidare rättigheter i fall spelet visa sig ha buggar som inte kommer fixas, som nya batman spelet (som ny ska fixas, men om inte skulle det, så står man där i skiten).

Är även vist problem även när vitvaror och elektronik gråimporteras , dels garanti och slår hårt på andra hemelektronikkedjor.

Vist köp via stulna kreditkort är svårare att bevisa att dom är stulna, tills ägaren av kortet ger till sig känna. Vad jag vet är det oftast grå nycklar och oftast inte stulna nycklar som florerar där (även om det säkert slinker in ett par nycklar).

Men när nycklarna inte kommer från tillverkaren så vet man aldrig vart nyckeln kommer ifrån.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Men hur är det med denna sidan? Är de också fejk? http://www.anti-virus4u.com/Bitdefender-Total-Security-2015-3...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Vad jag vet så jobbar G2A aktivt med några devs för att stulna nycklar inte ska kunna förekomma.
Dom ber en ex att fotografera alla nycklar man tänkt sälja plus kvitto där man köpt dessa nycklar innan man får lov att sälja.
Att säga att G2A inte gör något eller är helt och hållet finansierat av stulna nycklar är verkligen inte sant.

Jag kan inte hitta något om att G2A skulle jobba med utvecklare. Vad ger ett foto på en digital spelnyckel för säkerhet? Det enda jag kan se att de gör är att erbjuda en försäkring (som kostar extra) som gör att man får tillbaks pengarna eller får en ny kod om det visar sig att man köper en kod som inte fungerar. Det låter väldigt seriöst...

G2A har en affärsidé som går ut på att sälja nycklar billigare än andra butiker. Hur i hela vida världen hade du tänkt dig att det ska fungera utan att de köper in nycklar på mer eller mindre suspekta vis? Hur ska deras affärsmodell fungera om de inte litade på stulna nycklar, kreditkortsbedrägeri, gråimport från Asien, Humblebundle-nycklar och blandade andra bedrägerier?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24