GTA 5 PC Kraschar - Windows 10

Permalänk
Medlem

GTA 5 PC Kraschar - Windows 10

Tjena.
Installerade Windows 10 Insider Preview igår. Allting flyter på fint som det skall förutom att GTA kraschar frekvent.
Någon som har en lösning på problemet?

Är fullt medveten om att Windows 10 inte är i ett färdigt stadie men GTA kraschar även på W7 och W8 så vill bara veta om någon har en lösning på detta problem.

Tack på förhand

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

om du har ett överclockat grafikkort så kan detta vara orsaken då windows 10 inte har tillräckligt stabila drivrutiner tror jag XS, jag har samma problem "ibland" när jag ska köra battlefield 4 eller cs:go med mitt gtx 660 som jag ibland har en overclock på som jag måste stänga av! sedan funkar allt fin fint!

Mvh, AG

Permalänk
Entusiast

Ptja, både ditt grafikkort och din processor är ju överklockade enligt signaturen och om så är fallet så är det ju ganska självklart att det är problemet men det kanske du redan har provat att ta bort?

För GTA V är nämligen lite känsligt för överklockning i vissa partier av spelet har jag märkt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolgear:

om du har ett överclockat grafikkort så kan detta vara orsaken då windows 10 inte har tillräckligt stabila drivrutiner tror jag XS, jag har samma problem "ibland" när jag ska köra battlefield 4 eller cs:go med mitt gtx 660 som jag ibland har en overclock på som jag måste stänga av! sedan funkar allt fin fint!

Mvh, AG

Skrivet av Sisyfos:

Ptja, både ditt grafikkort och din processor är ju överklockade enligt signaturen och om så är fallet så är det ju ganska självklart att det är problemet men det kanske du redan har provat att ta bort?

För GTA V är nämligen lite känsligt för överklockning i vissa partier av spelet har jag märkt.

Det där med överklockningen stämmer. Hade det problemet när jag körde W7. Men återställde bios samtidigt som jag bytte till W10 så det var inte problemet.

Lösningen var att verifiera spelcache. Tanken slog inte mig i första slaget då spelet var precis nerladdat för ca 1-2 timmar sedan.
Utöver det så kör jag spelet i Windowed Fullscren läge och med cpu prioritet på hög i aktivitetshanteraren för att undvika att vissa texturer blir svarta vid alt tabbning.

Tack ändå för era svar grabbar/tjejer. Hoppas detta kan hjälpa andra personer med samma problem

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4X3R:

Tack ändå för era svar grabbar/tjejer. Hoppas detta kan hjälpa andra personer med samma problem

Dagens ros varning på detta nästan. Inte ofta någon skriver vad som hjälpte när man frågat en fråga ;´)