Warner Bros Games säljstoppar trasigt Batman: Arkham Knight

Permalänk
Melding Plague

Warner Bros Games säljstoppar trasigt Batman: Arkham Knight

Prestandaproblem, frysningar och saknade grafikeffekter för PC-versionen. Nu säljstoppar Warner Bros Games nylanserade Batman: Arkham Knight i väntan på att problemen åtgärdas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

#PCMASTERRACE

Nej men jag tycker riktigt synd om den studion som fick uppdraget att porta spelet.

Fine det kan vara så att dom satte sig själva i skiten men WB ska verkligen ha en eloge för att dom drar tillbaka det, även om det är sjukt att det ens började säljas och inte fastnade i någon form av QC..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Så.... kan det gå? De skulle nog ha låtit Alfred sköta portningen

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Och jag som på sistonde undrat varför GMG körde stenhårt på skitbra förbokningserbjudanden för det spelet...

Permalänk
Medlem

@Crazy: Det kanske var det som hände...

"You trusted me.. and I failed you."

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Som om de inte kände till problemen innan spelet släpptes. Eller så har de en väldigt låg tröskel för kvalitet. Ytterligare ett bevis på att förhandsbokning är av ondo. "Nämen oj då, spelarna nöjde sig inte med att spelet är trasigt. Vi säljstoppar det för att verka seriösa, vi har ju ändå tjänat så mycket på förhandsbokningarna."

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

ÄR så glad att jag sket i att förhandsboka det här spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

TotalBiscuit drop precis upp en video om spelet och dess problem, han hamnar under 60FPS ibland med sin Titan X

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Tycker fler borde följa samma exempel och dra tillbaka sina trasiga spel...*host* ubisoft *host*

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Och därför ska man ALDRIG förboka spel.......PUNKT

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

För dom som är intresserade av att veta mer om varför spelet är trasigt, kolla Total Biscuit's rapportingen om spelet på PC här.

edit: Var visst lite sen med svaret där.

Skrivet av wiloh:

TotalBiscuit drop precis upp en video om spelet och dess problem, han hamnar under 60FPS ibland med sin Titan X

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Inte nog med det så har han 2x Titan X (han spelar dock enbart med ett då SLi är kaputt i spelet), och här är hela hans specs:

CPU: Intel Core i7-5930K @ 4.3ghz.
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-2800
BOARD: ASUS Rampage V Extreme
COOLER: Swiftech H320 55.0 CFM Liquid
GPU: 2x Nvidia Geforce GTX Titan X
SSDs: 3x Sandisk Extreme Pro 480gb
OS: Windows 7 x64 Ultimate.

källa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äh, jag förhandsbokade för 50 spänn. Jag avvaktar bara tills dom fixar spelet lite.
Spelar Arkham Asylum en gång till så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Äh, jag förhandsbokade för 50 spänn. Jag avvaktar bara tills dom fixar spelet lite.
Spelar Arkham Asylum en gång till så länge

Säger inte åt dig vad du ska göra med dina pengar, men det är pga förhandsbokningar som vi får såna här trasiga skitportar! Begär återköp på Steam istället och visa vart skåpet skall stå, köp det igen sen när/om dom lyckas fixa dom stora problemen via patchar.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Inget fel med förbokningar. Dock ljög både WB Games, Rocksteady och Nvidia ändra fram tills lanseringen. Riktigt jävla illa.

Bra att de redan börjar dra igång damage control. Själv väljer jag att invänta uppdateringar och spelar något annat så länge. Lite småsugen på att spela igenom Arkham Asylum en gång till faktiskt.

Hehe, felbokningar skulle såklart vara förbokningar.
Permalänk
Medlem

"trasigt" är inget vidare ordval. Buggigt hade väl passat bättre.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Batman: Knarkar Night när de skulle porta?
Förhandsboka är alltid riskabelt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Säger inte åt dig vad du ska göra med dina pengar, men det är pga förhandsbokningar som får såna här trasiga skitportar! Begär återköp på Steam istället och visa vart skåpet skall stå, köp det igen sen när/om dom lyckas fixa dom stora problemen via patchar.

"Säger inte åt dig vad du ska göra med dina pengar, men jag säger åt dig vad du ska göra."
Förlåt, men ditt inlägg är lite komiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Alltså är det verkligen så svårt att utveckla spel?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

#PCMASTERRACE

Nej men jag tycker riktigt synd om den studion som fick uppdraget att porta spelet.

Fine det kan vara så att dom satte sig själva i skiten men WB ska verkligen ha en eloge för att dom drar tillbaka det, även om det är sjukt att det ens började säljas och inte fastnade i någon form av QC..

Jo men vad ska dom göra? Fastna i en qc, sen då? Försena det? Då grinas det över det istället.
Tror dom kommit bortom point of no return, releasedatum var satt och pengar hade pumpats in, fanns antagligen inte utrymme för att inom en rimlig tid och budgetram göra nått åt saken.

Ska bli kul att se hur dom löser detta nu.
"Tyvärr" så kommer det ju inte bli en "rättvis" lösning då dom antagligen kommer lägga alla pengar och utvecklarresurser dom har för att rädda ansiktet, det var antagligen inte något som dom hade tid eller lust med att göra innan release.

FZ.se hade en länk i sin artikel där dom visade att PC-studion enbart verkar vara 12 pers som tidigare inte jobbat med PC, så visst.... Nånstans verkar riktigt dåliga beslut ha tagits för att spara kostnader.
Tycker även lite detta visar på vad dom tycker om PC som plattform, inte mycket kärlek dit. Skulle va intressant att se hur försäljning/vinst är delat mellan PC och konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

"Säger inte åt dig vad du ska göra med dina pengar, men jag säger åt dig vad du ska göra."
Förlåt, men ditt inlägg är lite komiskt.

Vad exakt menar du? Jag är inte den som säger åt honom vad han ska göra med sina pengar, han får väl förhandsboka hur mycket han vill, men förklarar tydligt vad som händer OM man förhandsbokar. Förhandsboka på ni, men då får vi ju flera såna här portar i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta spel skulle nog platsa i Steam Early Access... då behöver de inte fixa spelet sen. Smidigt och billigt.

Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Jag förhandsbokar normalt sett inte. Men om CDON prissätter fel är jag villig att spara ett par hundra kronor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Vad exakt menar du? Jag är inte den som säger åt honom vad han ska göra med sina pengar, han får väl förhandsboka hur mycket han vill, men förklarar tydligt vad som händer OM man förhandsbokar. Förhandsboka på ni, men då får vi ju flera såna här portar i framtiden.

Du säger först att du inte säger åt honom vad han ska göra, och sedan säger du vad du tycker han borde göra. Jag tyckte bara att det var lite roligt, gör ingen stor grej av det. Det var kanske bara mindre bra uttryckt av dig. Och nej, jag förhandsbokar inte spel, så du behöver inte antaga något.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Har inte följt med i Batman-serien eftersom det egentligen inte intresserar mig. Men detta kan alltså vara den trasigaste porten det senaste med andra ord? Om vi räknar tillbaka ~10 år.
Vet att det finns en länk i tråden där en youtubare berättar vad som är fel, i 28 minuter men det orkar jag inte kolla igenom om ett spel som egentligen inte intresserar mig.

Däremot tycker jag en så dålig port är intressant.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hade på känn att det skulle gå så här, och därför så avvaktade jag med att köpa det. Blir nog inget köp förrän det är 75% på Steam.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Och därför ska man ALDRIG förboka spel.......PUNKT

QFE!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sgtspiff:

Alltså är det verkligen så svårt att utveckla spel?

Nej men man har lagt till någon anti piracy mjukvara som heter denuvo som troligtvis spelar en stor roll på prestandan. Även om det inte skrivs eller talas om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

känns som att de la mer tid på nvidias specialeffekter än att få skiten att ens funka, kanske stod finstilt i avtalet att deras programmerare skulle sköta portningen också?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Och hur många förhandsbokade och blev brända ännu en gång, kan jag undra?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag börjar personligen bli väldigt trött på vår tids trasiga lanseringar. Folk måste börja vara mer kritiska och inte förhandsboka eller köpa trasiga spel.