boosta input volymen för min mic

Permalänk
Medlem

boosta input volymen för min mic

köpte mig nyss en ny mic för den jag använder var sämst. dock så har det inte löst sig alls med min nya mic. lika dålig volym.
så jag vill nu alltså ha hjälp att fixa min volym lite högre så att jag faktiskt kan använda den.

jag har ingen mic boost slider på micen:

micen är pnp så behöver inga drivrutiner. har uppdaterat till senaste drivers på moderkortet (VIA sound). jag kör windows 8.
min mic har ingen gain slider så jag kan inte boosta därifrån. jag vill inte heller ha micen i munnen för då ser jag inte skärmen framför.
micen sitter dock ~10-20cm från min mun. den får bra volym om jag har den i munnen också men det är inte praktiskt.
det är en usb mic (blue snowball).

jag kan använda ett program som boostar min mic om det så går. så länge volymen blir bättre i mina recordings.
har dock läst om att windows 8 drivern är helt värdelös för usb micar, så kan vara det som är problemet. så vill gärna få lite hjälp.

tack på förhand

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!