Permalänk
Medlem

Project CARS 2

Slightly Mad Studios presenterar Project CARS 2. Det kom oväntat faktiskt.
http://www.projectcarsgame.com/home/announcing-project-cars-2

Var med och utveckla spelet genom att köpa någon av följande prenumerationer. En registrering krävs på deras forum.
http://www.wmdportal.com/projects/project-cars-2/

How to Join Project CARS 2
http://pcars2.wmdportal.com/showthread.php?22487-How-To-Join-...

Building upon the huge success of Project CARS being one of the highest-rated and fastest-selling racing games of this generation, Project CARS 2 continues to expand and dominate with...

• The Largest Track Roster Ever - 50 unique locations and 200+ courses including ‘loose surface racing' on dirt, gravel, mud, and snow. All will have dynamic time of day and weather allowing you to play any time, anywhere

• The Widest Variety of Motorsports - with 8 different disciplines now including Rallycross, Hillclimbs, and Touge. 200+ cars from over 40 different vehicle classes including never-before-seen Concepts and Banned Race Cars

• Co-op Career - Play as the Teammate Driver, Spotter, Driver Swap, or Co-Pilot. More choices, more opportunities, more strategy, greater risks and greater rewards

• Seamlessly Connected - Socialize and compete via Online Track Days, have players from around the world take the place of AI-controlled drivers in your solo play, and get news updates on the Driver Network around you

• Pro Esports Racing - Skill & Behavioural-based matchmaking, create your own Online Racing Leagues, and Live Broadcast and Spectator functionality

• Your Home for Racing - Your own personal, customisable Test Track to tune and test your cars. Invite others to showcase your passion for racing and learn race craft and engineering with the Project Cars Academy

Release: N/A.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

vad in i helvete. Dom släppte nyss ett buggigt project cars

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

vad in i helvete. Dom släppte nyss ett buggigt project cars

Ok?! Det framgår ingenstans om när detta ska komma, kan lika gärna vara 2019

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Men.. Kom inte det första ut precis?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ok?! Det framgår ingenstans om när detta ska komma, kan lika gärna vara 2019

Jo men komigen, första är knappt släppt på alla platformar och annonsera ut nästa är befängt Lika illa som när det kommer Day 1 DLC till spel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ok?! Det framgår ingenstans om när detta ska komma, kan lika gärna vara 2019

http://www.reddit.com/r/Games/comments/3aqdxm/project_cars_2_...

detta framhäver mina tankar ganska bra

Permalänk
Medlem

Men fan det fattar ni väl att man måste göra en uppföljare direkt efter, eller tro ni att man gör ett spel på ett halv år eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Men fan det fattar ni väl att man måste göra en uppföljare direkt efter, eller tro ni att man gör ett spel på ett halv år eller ?

du annonserar det inte direkt efter,särskilt inte när det första spelet inte ens är klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Men fan det fattar ni väl att man måste göra en uppföljare direkt efter, eller tro ni att man gör ett spel på ett halv år eller ?

Vad tror du händer med nuvarande utvecklingen på första spelet om de skall arbeta på en sequel? Samt att de annonserade precis när Steam Sale tog slut, väldigt timat.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Första spelet är väl inte ens färdigt? Eller?

Tydligen anser de det eftersom de hoppar in på 2:an nu.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt oseriöst detta, jag gillar det inte. Dom skulle ha väntat ett par på månader med revealen, det ger ett intryck av att dom överger PCars i detta tidiga stadie.

Oavsett om det kommer att påverka PCars eller inte, det ser illa ut.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Känns väldigt oseriöst detta, jag gillar det inte. Dom skulle ha väntat ett par på månader med revealen, det ger ett intryck av att dom överger PCars i detta tidiga stadie.

Oavsett om det kommer att påverka PCars eller inte, det ser illa ut.

Ett par månader räcker inte i mitt tycke, okey om detta hade varit en expansion som utannonserade ett par månader efter release. Nu tyder det mer på att spelet sålt dåligt och det är slut i kassan och man försöker jaga in pengar lite snabbt?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Verkar som de är desperata efter pengaflöde. Vem som helst förstår att det är dåligt att annonsera en uppföljare en månad efter spelet släppts.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Jo men komigen, första är knappt släppt på alla platformar och annonsera ut nästa är befängt Lika illa som när det kommer Day 1 DLC till spel.

Men det är ju inte utannonserat, de utannonserar att en utveckling av det är på gång, inte helt ovanligt att utveckling sker parallellt, enda skillnaden med detta är att de går ut och säger det. Arbetet med GTA V drog säkerligen igång när det närmade sig att GTA IV blev klart t.ex.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Men.. Kom inte det första ut precis?

Ganska nyligen. Och nu överger de det för att få in mer pengar på ett nytt spel.

De tjänar inga pengar på fria uppdateringar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Någon annan som pröjsat £10k för att käka mat med Andy?
http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-22-project-cars-2-a...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Project CARS är inte lagt på hyllan dock. Det kommer fortsättas slipas vidare. Men blev däremot så förvånad att de annonserar redan CARS 2.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Fasen vad alla va negativa då. Kolla på hur dom gjorde första och hur lång tid det tog, för dom som ville så kunde man ju vara med redan från börja och hela spelet är ju byggt på crowdfunding ju, och dom vill säkert göra på samma sett med tvåan så då måste dom ju annonsera om det.

Som det nämndes innan så tar det tid att göra ett ett så stort spel som PC är. Jag menar att typ BF4 var ju redan i utvecklings stadiet innan BF3 släpptes samma för GTA5 och säkert många andra titlar också, bara att dom inte seger det så tidigt då dom inte behöver det för dom är ju inte crowdfundade. Samt att stödet för typ BF4 har ju inte slutat än tvärt emot trots att DICE jobbar på både Hartline, Star wars och Mirror's edge 2 mej veterligen.

Så sluta vara så pessimistiska det står ju faktiskt bara att utvecklingen av spelet ska börja. INTE när det ska vara klart.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Har de börjat ge ut spelet till testare eller var det här bara en annonsering?

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Självklart kan dom inte sitta och rulla tummarna bara för att ettan nyss är släppt och fortfarande drar in pengar. Utveckla spel tar lång tid trots allt. Dock förefaller det mig rätt korkat att annonsera en tvåa så tidigt. Det kommer oundvikligen att skapa en del negativ publicitet samt potentiellt minskat intresse för ettan. Det hade varit bättre att vänta några månader tycker jag.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Självklart kan dom inte sitta och rulla tummarna bara för att ettan nyss är släppt och fortfarande drar in pengar. Utveckla spel tar lång tid trots allt. Dock förefaller det mig rätt korkat att annonsera en tvåa så tidigt. Det kommer oundvikligen att skapa en del negativ publicitet samt potentiellt minskat intresse för ettan. Det hade varit bättre att vänta några månader tycker jag.

Dom började väl prata om utvecklingen och att det skulle funka på samma sätt som 1an, endast ett par dagar innan det släpptes. Tycker dom kunde hållit käft om uppföljaren ett tag i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag är lite efter och såg precis att man fortfarande har en vecka på sig att hoppa på PCars2 funding tåget innan de stänger crowd fundingen. Att det började pratas om PCars2 redan i juni tycker jag är mycket märkligt, Slightly Mad är ingen stor studio så att försöka jobba på två spel samtidigt känns som ett för stort jobb. Kom ju en DLC för 10 dagar sedan, så visst jobbas det fortfarande på 1an.

Självklart kommer inte 2:an släppas om ett år eller följa någon CoD/BF mjölknings process där spelen släpps med exakta mellanrum. Men känns ändå väldigt tidigt med tanke på vilket skick 1an är i nu. Det tog drygt 4år att få ut 1an, även om första lanseringen skulle varit 6månader innan den faktiskt ägde rum.

Sen att slopa de lägre nivåerna om man vill köpa in sig är ju inte heller jättekul gjort, precis som om dom behöver pengar desperat. När man kunde ta sig in i 1:an fortfarande gick det för så lite som 10 och 25 $/€/£, minns ej valuta. Lägsta nu är ju 50£, visst man får fulla spelet då, inte bara 10 eller 25 $/€/£ billigare som det var med 1:an. Men att lägga 50£ för ett spel man måste vänta 3-4år för att spela fulla spelet, nja det går inte hem hos mig, vissa tycker säkert det är acceptabelt, men inte jag.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Lite nya nyheter.

Företaget siktar på en lansering i september enligt en forumpost.
http://www.pcgamer.com/project-cars-2-will-probably-be-out-th...

Citat:

It's still a very tight run as we're a bit behind on GUI and Career so nothing is set in stone yet. Current guess is Septemberish.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram mot detta spel. Project Cars är mitt favorit race spel för närvarande. Svårt att hitta något bättre till PC idag.

Permalänk
Medlem

||||2..huh?
(version 1.3 med ny logo och nytt fullpris).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikmind:

Ser verkligen fram mot detta spel. Project Cars är mitt favorit race spel för närvarande. Svårt att hitta något bättre till PC idag.

Detta är ett riiiiktigt bra spel och jag kan knappt bärga mig till 2:an

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Avinstallerade PCARS2 förra veckan, hade jag sett denna tråden hade jag kunnat visa hur utvecklingen gått de lite mer än två åren jag haft det.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Avinstallerade PCARS2 förra veckan, hade jag sett denna tråden hade jag kunnat visa hur utvecklingen gått de lite mer än två åren jag haft det.

Kan du jämföra hur det ställs emot 1an? Förstår att det inte är helt klart än men..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikmind:

Ser verkligen fram mot detta spel. Project Cars är mitt favorit race spel för närvarande. Svårt att hitta något bättre till PC idag.

Kolla in Assetto Corsa, Raceroom Racing Experience eller Automobilista. PCARS är i min värld vida underlägsen alla dessa titlar....om man inte spelar med gamepad. Då kan jag fatta om man gillar PCARS (som nästan saknar FFB). Force Feedback i särskilt RRE är helt outstanding.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF