Permalänk

Söker nytt gaming mus

Hej!

Mitt LogitechG502 har tappat glid i mitt Q-Pad XL musmatta och bruka fastna då och då, jag testade då min lillebror mus och de glider fint så det är nog inget fel på musmattan.
Jag har funderat på att går tillbaka till en Q-Pad 5k mus eller prova på att köpa ett QPAD 8K.
Vad tycker ni?

Tipsa gärna!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Hej!

Mitt LogitechG502 har tappat glid i mitt Q-Pad XL musmatta och bruka fastna då och då, jag testade då min lillebror mus och de glider fint så det är nog inget fel på musmattan.
Jag har funderat på att går tillbaka till en Q-Pad 5k mus eller prova på att köpa ett QPAD 8K.
Vad tycker ni?

Tipsa gärna!

Det finns nya pads till musen att köpa om det skulle vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Ja, att köpa ny mus för att glidet blir sämre låter som slöseri.
Byt musfötter eller musmatta istället. Finns massor med olika typer av skatez, både sådana man sätter på de gamla or ersättningsmusfötter för just G502.

Musmattor brukar också ofta tappa glid, iallafall hårda plastmattor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Byt musfötter om musen du har är bra i övrigt.

Permalänk

Ja du vart kan man köpa skatez till Logitech G502.

Här är musmatta jag använder: http://www.inet.se/produkt/6101068/qpad-heaton-xl-musmatta .
Hmm.. Musmatta är i bra skick så tror knappast men du kan har rätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du kan köpa en Logitech G440 musmatta och eventuellt nya skates till musen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Som de ovan säger så borde du byta ut fötterna på musen istället för att köpa en helt ny.
Men om du nu vill köpa en ny mus, och vill att vi ska rekommendera någon så kommer du få lov att ge oss lite mer specifik info på hur; dina händer är (stora/små), vilken grepp-stil du har (Claw/Fingertip/Palm), svettas du lätt om händerna, vänster/högerhänt (är du vänsterhänt så kan en mus som är designad för både och vara skönare) etc. Bara att nämna vilket mus som är "bäst" för dig är helt omöjligt, då en mus är något som är väldigt specifikt för just användaren. Mitt tips är i.s.f att gå in på närmaste let's say, media markt och känna och klämma på mössen som finns och förhoppningsvis hitta något du tycker passar bra.

//Pamudas

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Ja får prova att byta fötterna först.
Jag har letade efter skatez till Logitech G502 men jag hittar ingen svensk sida som säljer den.
Är det möjligt att det finns i butiker någonstans i skåne?
Mina händer är stora och jag tror att jag använder som vanligt grep med handen och min palm är på musmatta.
Jag har använt Q-pad 5k gaming mus förut, fick med den med musmatta.
Jag är suger på att prova på Q-Pad 8k Gaming om den är bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Nu var man och tittar på Skatez men de ser ut att de är bara den här hemsidan som säljer den.
Inte precis dyrt men kommer dröja ett tag.
Jag fundera de ockås på att köpa ett ny musmatta som Extremaz rekommendera, ser bra ut.
Ska man bara klistra in skatez under musen?
Det ser inte ut som jag använder något vit.

Skatez:
http://www.coregamingshop.com/skatez-for-logitech-g502.html?i...

Musmatta:

https://www.inet.se/produkt/6606842/logitech-g440-gaming-mous...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Antagligen så kommer MaxFPs släppa ut Skatez till Logitech G502 nästa vecka, ingen aning varför dom inte har de på laget.
Får hoppas de blir bättre och med ett ny musmatta också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Nu har man köpt ett Logitech G440 musmatta, inga stora förändringar nu vänta jag bara skatez som ska släppas till MaxFPS nästa vecka.
Bara att de känns konstigt att den är mindre, men man vänjer sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black