Datorförstärkare för den kräsne. Holographic Audio

Permalänk
Medlem

Datorförstärkare för den kräsne. Holographic Audio

Jag ville bara tipsa om det svenska märket Holographic Audio som gör enligt mig några av de bästa förstärkarna i världen. De har en väldigt potent kombination av försteg och slutsteg för den som är riktigt kräsen och vill ha bästa möjliga ljud vid tex sin dator.
Att det är en tillverkare från lilla Sverige som försöker mäta sig med de internationella giganterna tycker jag också är skoj.

Här har ni en liten recension som visar produktkombinationen.

Tillverkarens hemsida.
http://www.holographicaudio.com/

Permalänk
Rekordmedlem

Ja de är väldigt bra, små apparater och lite lika Sentec men glöm inte bort O&G Engineering om det behövs lite större saker, absolut världsklass på dem, Men Bladelius kan man däremot glömma lite.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Och varför skulle just denna var speciellt lämpad för datorljud ?
Vilken bra förstärkare som helst kan ju användas.
Storleken är ju egentligen irrelevant då det finns fjärrkontroller.
Men visst är det kul med svensk hifi.
Hoppas bara att dom inte gör som Copland och fuskar med sina testexemplar (fast det verkar ju nästan vara normen numera...).

Permalänk
Medlem

Ser ju snygga ut och så förutom den där "knoppen" för volym, blir kanske att man testar något svenskt när o2+odac går isönder.

Kan man koppla in mindre högtalare i ear one även om det är en hörlurs amp, går efter att den har output rca

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Exeo:

Ser ju snygga ut och så förutom den där "knoppen" för volym, blir kanske att man testar något svenskt när o2+odac går isönder.

Kan man koppla in mindre högtalare i ear one även om det är en hörlurs amp, går efter att den har output rca

Klart det går men det är ju direkt olämpligt om du menar passiva högtalare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Klart det går men det är ju direkt olämpligt om du menar passiva högtalare.

Jo det var det jag menade, aktiva högtalare om man nu skulle koppla in hade varit att föredra? eller det spelar ingen större roll där heller, kanske

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Exeo:

Jo det var det jag menade, aktiva högtalare om man nu skulle koppla in hade varit att föredra? eller det spelar ingen större roll där heller, kanske

Aktiva högtalare har eget slutsteg så de kan anslutas till "klena drivare" en hörlursförtärkare är nått mittemellan ett försteg och ett slutsteg i styrka och drivförmåga, den kommer troligen att ge ljud med en passiv högtalare men den kommer inte att orka med att spela särskilt starkt, hörluren är mycket mer lättdriven och de brukar inte tåla mer än maximalt ett par watt effekt men man använder sällan över 0.1w för att spela starkt med en hörlur och hörlursförstärkarna är oftast dimensionerade efter det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Aktiva högtalare har eget slutsteg så de kan anslutas till "klena drivare" en hörlursförtärkare är nått mittemellan ett försteg och ett slutsteg i styrka och drivförmåga, den kommer troligen att ge ljud med en passiv högtalare men den kommer inte att orka med att spela särskilt starkt, hörluren är mycket mer lättdriven och de brukar inte tåla mer än maximalt ett par watt effekt men man använder sällan över 0.1w för att spela starkt med en hörlur och hörlursförstärkarna är oftast dimensionerade efter det.

Ah, hade för mig det var så men var inte helt hundra på det, tackar för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja de är väldigt bra, små apparater och lite lika Sentec men glöm inte bort O&G Engineering om det behövs lite större saker, absolut världsklass på dem, Men Bladelius kan man däremot glömma lite.

O&G hade, enligt mig, bästa anläggningen på Arkenmässan 2013 eller om det kanske var 2012. Sanslöst bra tryck och ljudkvalitet!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kalium:

O&G hade, enligt mig, bästa anläggningen på Arkenmässan 2013 eller om det kanske var 2012. Sanslöst bra tryck och ljudkvalitet!

O&G slutstegen är i absoluta världstoppen nät det gäller bra steg, de är ju dessutom förhållandevis "billiga" i klassen, men det är klart att de som är van vid småprylar tycker att de är dyra men har man hållit på med Boulder, Krell, Levinson, Chord osv så är de klart prisvärda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.